• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:37

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Dan denk je 'telefoonverkopers zullen toch wel weten wat ze zélf zouden kopen' maar ik ben toch eens benieuwd hoe anderen er nou tegenaan kijken.

Ik heb op dit moment een 8310 en ik heb zin in weer eens wat nieuws. Ik heb hiervóór een Siemens s25, een Nokia 8210 en een 6210 gehad.

Wie geeft mij goede argumenten waarom ik een
- Nokia 6310i
- SonyEricsson t68i
- Nokia 7210 (maar dan nog even erop wachten)
zou moeten kopen. Ik wil de telefoon icm mijn Sony Clié organizer gebruiken; helaas is er nog géén bluetooth voor dat ding.

Zelf twijfel ik nog tussen die 3. Ik heb ook alle andere telefoons van dit moment bekeken + de aangekondigde nieuwe (o.a. CeBIT) maar ik weet het niet wat ik nou zal doen...

Enneh... ik dacht laat ik eens een poll doen :7
<font color=red>Mod break: En ik dacht, laat jij dat eens niet doen :P Polls zijn leuk voor de HK, hier graag serieuze discussie zonder zo'n zouteloze poll, ten eerste is het niets informatiefs en ten tweede voelt iedereen nog de noodzaak om onbeargumenteerd te vermelden wat ze gestemd hebben.</font>

Verwijderd

+ kleine topictitel edit :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Mod break: Poll weg
ok heb jij helemaal gelijk in... :) ik had eerlijkgezegd verwacht de drempel er iets lager mee te maken, maar dat bleek niet echt succesvol...

goed: hernieuwde poging graag met argumenten want daar ging het mij om

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:43
T68 vind ik er mooier uitzien dan die twee Nokia's bij elkaar, dat zou voor mij al 1 reden zijn om die T68 te kopen.

T68 is:

• Lichter dan die Nokia's
• Mooier van uiterlijk

Ow ja, kweet niet of je dit al had gezien: http://www.nokia.com/phones/7210/faq_comparison.html

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 01:00 schreef Phreak het volgende:
T68 vind ik er mooier uitzien dan die twee Nokia's bij elkaar, dat zou voor mij al 1 reden zijn om die T68 te kopen.

T68 is:

• Lichter dan die Nokia's
• Mooier van uiterlijk

Ow ja, kweet niet of je dit al had gezien: http://www.nokia.com/phones/7210/faq_comparison.html
Comparison chart had ik gezien ja, thx. De 7210 heb ik al een aantal keren (oa op een Nokia Academy) uitgebreid bekeken.

Eerlijkgezegd zit mijn twijfel ook een beetje in de hoek van 'ik ben nokia's gewend, gaat een sonyericsson mij bevallen?'... misschien wat 'conservatief' :?

Maar aan de andere kant: als telecommer moet je zo'n 'uitdaging' ook niet uit de weg gaan. :)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik ben zeer tevreden over de T68i en ik raad je ook ten zeerste aan om die te halen ipv de Nokia's :-) De kwaliteit van de Ericsson is een stuk hoger dan van Nokia telefoons en daarnaast is ie een stuk mooier :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik zou voor de t68i gaan, mocht er bluetooth voor je clie uitkomen, kun je daar mee aan de gang.
Voor de 7210 moet je denk ik nog te lang gaan wachten en hij is niet helemaal "compleet" vind ik. Voor de t68i geldt dat ie echt best wel up to date is met de laatste technologieen (behalve i-mode dan, maar dat zuigt toch imho).
Ga dus voor de t68i, ik weet niet of je veel sms't maar dat zou misschien nog een obstakel kunnen zijn, want nokia's zijn echt de beste sms telefoontjes, ik weet niet hoe de t68i sms't, maar ik heb gehoord dat dat minder fijn is dan nokia, misschien kunnen andere gebruikers hierop inhaken of kun je zelf naar de winkel gaan om het te proberen.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
6310(i) punt.

Is gewoon de meest complete foon van het moment. Bovendien kan hij bij normaal gebruik 5 dagen zonder opladen.

Houdoe

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

Trebbors

Failure is no option!

Aangezien je de 6510 niet noemt als mogelijkheid, mag ik weten waarom? Dit is een erg mooi compleet toestel. Mischien ook een aanrader.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 21:13 schreef Anton Rongen het volgende:
Aangezien je de 6510 niet noemt als mogelijkheid, mag ik weten waarom? Dit is een erg mooi compleet toestel. Mischien ook een aanrader.
de 6510 valt af omdat dit een 8310-met-een-ander-kappie is... neemt niet weg dat ik 'm best :9~ vind, maar ik heb al een tijd een 8310 gehad en ik wil weer eens wat anders.

ik heb trouwens vandaag even mijn chef 8-) aangekeken en ik mocht een t68i mee naar huis voor een weekendje... hij ligt nu aan 't infuus en ik ga m zo es ff bekijken. ik laat nog wel weten wat ik er van vind! :Y)

• Klovan
  • Laatst online: 02-03 11:31
* Klovan heeft de 6310i en het bevalt me goed ;)

alleen zijn er aantal probleempjes mee [topic=512183/1]

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op zaterdag 08 juni 2002 19:58 schreef Witte het volgende:
6310(i) punt.

Is gewoon de meest complete foon van het moment. Bovendien kan hij bij normaal gebruik 5 dagen zonder opladen.
De T68i is toch echt een heel stuk completer :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik wil de telefoon icm mijn Sony Clié organizer gebruiken; helaas is er nog géén bluetooth voor dat ding.
Zelf heb ik de T68i besteld (nog niet binnen) maar wat bluetooth betreft, die is er wel voor Cliés. Ik weet niet welke Clie je hebt maar je kunt bij Brando (http://shop.brando.com.hk/ms_bluetooth.php) een BT memorystick kopen. Handleiding is in het japans, maar de software is in het engels. Heb hem zelf niet, maar wel veel positieve reacties er over gelezen.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:37

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik heb anderhalve week geleden een T68i aangeschaft, na getwijfeld te hebben tussen een 6310i en de T68i.
De 6310i lijkt mij een uitstekend toestel maar heeft het voor mij van de T68i verloren om de volgende redenen
- geen kleurenscherm (niet zo belangrijk, maar het staat 1337 8-) )
- vermeende softwareproblemen waar veel Nokia's de laatste tijd mee kampen (en zin in achteraf de software laten updaten heb ik niet: het moet gelijk goed werken. punt.)
- en als laatste en belangrijkste reden: het formaat. De 6310 is erg handig als je al een Cark91 (voor 61xx/6210) hebt in je auto maar aangezien ik überhaupt geen auto heb is dat niet van belang. Ik heb mijn gsm regelmatig in m'n broekzak zitten en dan is formaat wel belangrijk.

Toch vind ik dat ook de T68i op nog wel wat puntjes kan worden verbeterd:
- traag menu - een reactie laat soms wel érg lang op zich wachten (een seconde ofzo)
- T9 input is VEEL te traag.
- en die prijs he :(

De 7210 zou mijn keuze nooit worden. Ik vind het een belachelijk ding om te zien, de toetsenindeling (met breed in het midden en smal aan de zijkant) lijkt me niet echt fijn sms-en en hij mist bluetooth (wat bij mij een eis was aangezien ik erover denk binnenkort een iPaq 3870 aan te schaffen). Plus toch weer dat nare software-imago van Nokia.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Nog even een paar puntjes waar ik op wil reageren:

_Richie_ noemde de lange wachttijd voor de 7210; ik denk dat dat wel weer heel lang zal gaan uitlopen (Nokia kennende)... Verder is inderdaad de 7210 niet uitgerust met Bluetooth (wist ik wél) maar ik denk dat ik daar spijt van ga krijgen...

Klovan noemde met nog wat andere de software problemen van de 6310. Ik moet zeggen dat ik in de winkel waar ik werk niet mega-veel van de 6310's terugkrijg, maar het lijkt alsof ze het bij Nokia de laatste tijd steeds minder onder controle hebben (misschien als gevolg van de grote hoeveelheid toestellen die ze uitbrengen? :?)

Magma wees mij op de Bluetooth MemoryStick; volgens Sony zou die er binnenkort toch echt moeten zijn... :) (zie ook één van mijn eerdere topics daarover)

MrTinux heeft ook een aantal goeie punten aangedragen, bedankt! Ik kom er nog even in mijn eigen puntjes op terug.

Zoals ik eerder postte heb ik een t68i mee naar huis. Ik heb 'm eens even uitgebreid doorgenomen:

Wat mij opvalt is dat 'ie ondanks dat ik Nokia's gewend ben (wat men altijd als de beste interfaces ziet) bijzonder goed te bedienen is. Het joystickje werkt makkelijk. De optie om een menu naar eigen smaak in te stellen (persoonlijk menu) waardeer ik zeer.
De toetsen vind ik echter wat wazig aanvoelen, ze hebben even nodig voor ze op hun klikpunt komen, een beetje plastickerig... De trage reacties van het menu heb ik niks van gemerkt.
Het geluid (tijdens het bellen) vind ik ook goed klinken (vgl bijv. Siemens, die ik meestal vrij dof vind klinken).
Nog even de emotionele kant: ik heb het qua design altijd een mooi telefoontje gevonden: een gaaf kleurtje dat arctic. Verder ben ik al bijna verkocht bij blauwe lichtjes/LED's, woei! :9~ O+

Ga ik het nou vergelijken met mijn 8310 (en ook de 6310) dan heb ik ineens het idee: 'wat gewoontjes allemaal'. Ik denk dat ik na het uitgebreid proberen van de t68i wel om ben.

Mijn conclusie is dus: ik ga binnenkort mijn 8310 verkopen, contractsverlenging aanvragen en een t68i kopen!

Iedereen bedankt voor de reacties! 8-)

Verwijderd

t68i, kan veel meer+gprs/bluetooth enzo

Verwijderd

Zou zeker voor t68 gaan veel mooier en veel meer functies,
en volgensmij ook veel beter met software en kwatiteit!!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
6310(i) punt.

die van mij doet 3 dagen standby met 1 streepje.

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Offtopic maar misschien toch interesant voor Korakal:
Zie deze link http://www.palminfocenter.com/view_Story.asp?ID=3658

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Verwijderd

ik ben na 7+ maanden nog steeds blij met m'n T68 (en dat zegt veel) De enige telefoon die ik ook zo lang heb gehad is de Siemens S25, daartussenin een hele rits van nokia/pana/ericsson's (en de exotische benefon Q), maar de T68 is wel erg goed, zowel de hard als software.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 16:11
Nokia 6310i:
Vind ik een erg zakelijk telefoon met veel features waar je weinig aan hebt. Zoals visitekaartjes e.d.

SonyEricsson t68i:
Mooie telefoon, strak design, leuke features, kleurenschermpje. Is echt zo'n hebbeh hebbeh hebbeh telefoontje :) Ook nog klein en ligt. Lijkt mij de beste van de 3.

Nokia 7210:
Net als de ericsson.. leuk designtje. Alleen vind ik de ericsson qua inhoud toch nog net iets gaver..

Ik zou dus maar voor de sony ericsson gaan, maar heb verder niet op de prijzen gelet..

• jjbstolk
  • Laatst online: 20:41
6310(i) punt.

5 dagen?
Ik haal de 10 dagen makkelijk met m'n 6310!

• jjbstolk
  • Laatst online: 20:41
Op zondag 09 juni 2002 21:42 schreef Geqxon het volgende:
t68i, kan veel meer+gprs/bluetooth enzo
Huh, wat bedoel je? Dat kan de 6310(i) ook allemaal hoor!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 19:55 schreef jjbstolk het volgende:
5 dagen?
Ik haal de 10 dagen makkelijk met m'n 6310!
Ja, als je 'm niet gebruikt. ;)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
jeeeeeee heb vandaag m'n oude toestel verkocht (8310); dat was de voorwaarde voor een nieuwe te kopen...

...en ik heb een t68i uit de winkel meegesleept. dat is 'm dus geworden! >:)

ps magma thx voor de tip van de msb1!

offtopic:
:'( grmbl zit nu met flinke rsi kan al dagen niet meer fatsoenlijk computeren; kan geen muis meer vastpakken :'(

niet meer gotten - niet meer surfen - niet meer typen

grmbl...

• doubleduh
  • Niet online
...en ik heb een t68i uit de winkel meegesleept. dat is 'm dus geworden!
goeie keus *D

welke softwareversie heb je?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf zit ik ook te twijfelen om welke phone ik wil gaan halen, de t68i of de 7210.
Het grootste voordeel van de 7210 vind ik toch wel de frontjes, gewoon als er een beschadiging op het schermpje komt vervang je het frontje gewoon.
Of is dit bij de t68i ook mogelijk?

39

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 00:25 schreef doubleduh het volgende:

[..]

goeie keus *D

welke softwareversie heb je?
R2A014 [edit: SW versie aangepast)
is dat redelijk nieuw?

by-the-way is er al 3rd party software om plaatjes erin te krijgen via IR?

edit:

heb al plaatje erin gekregen; gewoon in explorer laten verzenden naar IR

• Vos
  • Registratie: Juni 2000

Vos

AFCA

hoorde via winkel waar ik werk dat de 7210 begin juli uit zou komen (gebeld naar nokia)

zou wel mooi wezen als ie dan komt

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 16 juni 2002 13:48 schreef Vos het volgende:
hoorde via winkel waar ik werk dat de 7210 begin juli uit zou komen (gebeld naar nokia)

zou wel mooi wezen als ie dan komt
zow zeker wel :9~

39

• doubleduh
  • Niet online
er zijn inmiddels als weer 2 nieuwere releases, R2B025 (heb ik nu) en R2E006 (ga ik maandag ofzo halen :)) het zijn vooral bugfixes, maar hij wordt er ook sneller door... 8-)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 15:28 schreef doubleduh het volgende:
ga ik maandag ofzo halen
tell me about that...

'ff halen', kan dat maarzo? doen ze het updaten ter plekke? en waar laat je dat doen? ik heb gelezen dat niet alle sony/ericsson service points dat kunnen doen...

ik heb ook wel interesse >:) altijd fijn...

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ik ben ondertussen helemaal verslaafd aan Zeeslag op de T68i 8-)

• doubleduh
  • Niet online
je kunt hem idd gewoon laten flashen bij een servicepoint. ik ga naar de phone shop in den haag, daar heb ik vorige x ook R2B025 gehaald...

het flashen duurt ongeveer een kwartier, inclusief downloaden... :)

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is The Phoneshop een sonyericsson service centre dan?

Ik heb nl ook een T68i en heb wel intresse in die upgrade :P

• doubleduh
  • Niet online
het is een Ericsson service centre, en de T68i was/is het ontwerp van Ericsson dus dat doen ze ook wel :)

Verwijderd

Hoe bevalt die T68i nu? Ik zit tussen de t68i en de 7210 te twijfelen, iemand ervaring met deze toestellen?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000

Vos

AFCA

over 7210 loopt al lang topic...staan wel ervaringen in

Nokia 6610 vs. 7210

[ Voor 36% gewijzigd door Vos op 25-11-2002 16:45 ]

Verwijderd

kleuren van nokia 7210 zijn mooier dan van de T68I

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 16:38:
Hoe bevalt die T68i nu? Ik zit tussen de t68i en de 7210 te twijfelen, iemand ervaring met deze toestellen?
Mijn T68i bevalt nog steeds perfect! Zou 'm zo weer kopen :)

Zie ook ervaringen e.d. van mij en andere gebruikers in:
Ericsson T68 en T68i
Pagina: 1