Probleem met ide-devices

Pagina: 1
Acties:

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Al enige tijd loopt de hd een beetje raar te doen.
Als ik de computer opstart maakt het ding soms een vaag piepgeluid en kan dan de harde schijf niet vinden. :(:(:(
Na een paar keer proberen lukt het dan wel om het goed op te starten.

Ook liep laatst een game vast en na opnieuw opgestart te hebben kon de cdrom speler niet meer gevonden worden. |:(
Ook opnieuw drivers te installeren hielp niet. Hij gaat nog wel gewoon open en dicht maar das dan ook alles.

Nou kreeg ik van iemand te horen dat de ide kabel of zo (die grijze kabel die hd en cdrom met moederbord verbindt) waarschijnlijk naar de klote is.
Klopt dit en kan ik dat dan eventueel zelf oplossen?? :?

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Nieuwe kabel

En volgende keer svp betere topic titel :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou best kunnen, je schijf kan ook stuk zijn, maar 't kan ook aan 't moederbord liggen. Wat voor schijf is het? IBM schijven hebben soms nogal problemen, deze gaan vaak snel stuk.

Even testen met andere onderdelen dus (kabel, ander moederbord of andere poort).

Zou je voortaan overigens een iets andere topictitel kunnen bedenken? 'HD doet raar' of 'HD wordt vaak niet gevonden' is wat duidelijker dan 'Probleem met' ;)

Ik heb nu in [forum=26] aangevraagd of deze titel veranderd kan worden door een moderator, dit kan je zelf niet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Ok bedankt, zal ff kijken of ik het zelf op kan lossen dan hoeft die tenminste niet weer naar de winkel.
Die titel was foutje ja, sorry zal niet meer gebeuren *D
Harde schijf is: 30gb udma harddisk, Piomode 4, UltraDMA/66 mode 4

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Even de titel afgemaakt.

Maargoed, gewoon even testen dus inderdaad, kabels goed aandrukken, en ook de power-aansluitingen niet vergeten!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

UHmmmmm lijkt d'r ook wel een beetje op dat je HD kaput ist...
check eerst de kabel maar ff .. anders toch maar terug naar de winke..

Suc6
Pagina: 1