Ik heb de lcd van just__started ingebouwd zoals beschreven op papier. Alles ok maar sluit ik hem aan op de voeding dan boot de pc niet meer en komt hij ook niet in bios (hij hangt daar gaat soms verder soms niet) wat is er nou aan de hand ik heb een 300 watt voeding
Misschien maakt ie kortsluiting 
Probeer het eens zonder de LCD aangesloten...
Sommige voedingen hebben trouwens nog een extra beveiliging, dan moet je ook nog ff de 220V-stekker (en soms ook de ATX-power connector) er uit trekken en er weer in steken...
Probeer het eens zonder de LCD aangesloten...
Sommige voedingen hebben trouwens nog een extra beveiliging, dan moet je ook nog ff de 220V-stekker (en soms ook de ATX-power connector) er uit trekken en er weer in steken...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
nou ik heb hem nu niet aangesloten en dan gaat alles goed, echter zit hij erin dan hangt ie in bood of als ik del druk in boot hangt hij in bios heel min want ik weet echt neit wat het is
Verwijderd
Klinkt idd als een soort kortsluiting of beveiliging. Boot eens zonder de LCD. Je kan em ook even testen aan een AT voeding ofzo. Dan weet je iig zeker dat er niks kortsluit oid.
Verwijderd
Hmmm.. Dit is idd kortsluiting. Check eens al de aansluitingen, je komt vast ergens iets tegen wat niet goed is. Controleer ook eens wat er gebeurt als je em eraan steekt terwijl de pc al aanstaat
Molex zit met allemaal losse pinnetjes, dus het zou kunnen dat de draadjes of de pinnetjes elkaar raken als ze een beetje scheef zitten...Op vrijdag 07 juni 2002 23:31 schreef Khorne het volgende:
kan dat ook wanneer ik bv neit goed de molex erin heb want ik kon er niet helemaal goed bij daardoor zat hij er beetje schuin in??
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
lekker met stroom eropOp vrijdag 07 juni 2002 23:33 schreef Thorry het volgende:
Hmmm.. Dit is idd kortsluiting. Check eens al de aansluitingen, je komt vast ergens iets tegen wat niet goed is. Controleer ook eens wat er gebeurt als je em eraan steekt terwijl de pc al aanstaat
kijk wat ik dan niet snap is als hij kortsluiting zou maken he waarom doet de led het dan wel en kan ik hem met de potmeter wel veller en minder vel maken. Ik denk dan korstluiting dan zou die het ook niet moeten doen of zit ik dan fout
en er zou mayb sluiting kunnen zijn tussen de connecties op de lcd maar dan zou alleen de letters op het beeld er raar moeten uit zien want daar gaat geen stroom over toch?
volgens mij komen we hier niet veel verder dan dat het aan de power moet liggen...
sluit van het lcd eens alleen de power aan en nietde parr/serieel verbinding (wat gebruik je eigenlijk)
Als het dan niet werkt moet het werl de power zijn.. Zet er anders een Ampere (Stroom) meter tussen.. Of gebruik eens een andere molex... zoek ff een losse adapter voor de voeding...
Hoeveel hds, cdroms en cdwriters heb je... haal er eens een af...
sluit van het lcd eens alleen de power aan en nietde parr/serieel verbinding (wat gebruik je eigenlijk)
Als het dan niet werkt moet het werl de power zijn.. Zet er anders een Ampere (Stroom) meter tussen.. Of gebruik eens een andere molex... zoek ff een losse adapter voor de voeding...
Hoeveel hds, cdroms en cdwriters heb je... haal er eens een af...
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Waarschijnlijk (zoals eerder beschreven) kortsluiting, of je zit aan het maximale wattage van je voeding.
(Editen zou wel wa kontjes schelen)(Please don't kick)
(Editen zou wel wa kontjes schelen)(Please don't kick)
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Verwijderd
Idd je zit wel te zeuren dat je wanhopig bent maar de oplossing is allang gegeven, het ligt aan je voeding. Klooi dus ff wat aan met je voeding en kijk wat ie doet. Anders moet je ff heel goed controleren of je alles goed hebt gedaan.
Pagina: 1