Toon posts:

[schotel+ontvanger] is dit een leuk setje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mannen ik ben op zoek naar een schotel en kwam vandaag heel toevallig de volgende advertentie tegen:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/osluis/zut/schotel.jpg

Ik wet dat het wel heel goedkoop is, maar toch misschien is het wel goed spul. Ik heb geen enkel ervaring wat dat betreft.

Ik wil graag nederlandse zenders ontvangen + natonal geografics + discovery en nog wat andere zut. Kan dat hier mee en wat voor kwaliteit kan ik verwachten.

Ik stond op het punt naar de speciaalzaak je lopen, maar voor deze prijs kon ik het toch niet laten om even jullie mening te vragen.

Verwijderd

Zo te zien kan je met deze reciever geen amerika enzo ontvangen.

Verwijderd

tja leuk maar volgens my vang je dr nog niks byzonders mee

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 23:02 schreef laserguy het volgende:
tja leuk maar volgens my vang je dr nog niks byzonders mee
bijzondere dingen hoef ik helemaal niet te ontvangen. Het gaat me er alleen om dat het gemiddelde kabel pakket dat in nederland te verkrijgen is ook te ontvangen is met dit setje...

BTW als iemand ene leuk setje weet die america ook kan ontvangen en dan met name de americanfootball wedstrijden dan houd ik me van harte aanbevolen.

Verwijderd

Dit is een Canal+ goedgekeurde ontvanger, met veel beperkingen.
Als je alleen naar de Canal+ kanalen wil kijken is de DBR-S110NL van Pioneer prima, maar als je iets meer wilt zou ik toch even verder kijken.

Er zijn voor dat geld wel meer mogelijkheden..., er is tegenwoordig voor veel ontvangers firmware te vinden op internet waarmee veel mogelijk wordt...

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 07:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Op vrijdag 07 juni 2002 23:19 schreef nitraat het volgende:

[..]

BTW als iemand ene leuk setje weet die america ook kan ontvangen en dan met name de americanfootball wedstrijden dan houd ik me van harte aanbevolen.
Zodra het oude geloof van een platte aarde waar is kan dat, zolang de aarde rond is, zal het je niet lukken. *D.

rm -r *

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 08:27

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Het is zeker een leuk setje. Wij hebben thuis ook een zelfde set staan. Alleen is de receiver van Philips.
Je zou het beginnerssetjes kunnen noemen. Bij zo'n set krijg je een kaart van Canal Digitaal. De Nederlands aanbieder van Satteliet.

Je kunt dan kiezen uit verschillende paketten bij Kanaal Digitaal.
Hier staan de verschillende paketten die je kunt kiezen.

De zenders die je ontvangt zijn europese zenders (ASTRA).
De decoder is tevens beveiligd. Je kunt dus alleen Kanaaldigitaal ontvangen. Dit kan je omzeilen door patchen. Zijn ook sites voor.. Kan je er eventueel mee verder helpen... Nogal veel info in een post... :)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

Verwijderd

De Pioneer is alleen te 'patchen' doormiddel van een extra stukje hardware (JTAG), is niet in de handel zul je dus zelf moeten maken.

Er zijn ontvangers te koop die veel eenvoudiger te 'patchen' zijn, zoek maar eens wat rond op het net...

Het ligt er natuurlijk wel aan wat je wil, wanneer je tevreden bent met alleen Canal+ kun je jezelf de moeite besparen en een C+ goedgekeurde ontvanger kopen.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 23:55 schreef pilo2710 het volgende:
Het is zeker een leuk setje. Wij hebben thuis ook een zelfde set staan. Alleen is de receiver van Philips.
Je zou het beginnerssetjes kunnen noemen. Bij zo'n set krijg je een kaart van Canal Digitaal. De Nederlands aanbieder van Satteliet.

Je kunt dan kiezen uit verschillende paketten bij Kanaal Digitaal.
Hier staan de verschillende paketten die je kunt kiezen.

De zenders die je ontvangt zijn europese zenders (ASTRA).
De decoder is tevens beveiligd. Je kunt dus alleen Kanaaldigitaal ontvangen. Dit kan je omzeilen door patchen. Zijn ook sites voor.. Kan je er eventueel mee verder helpen... Nogal veel info in een post... :)
Met een seca ontvanger kun je meer zenders ontvangen Dan alleen maar canal plus.

Ik vind de schotel wat te klein. Ik zou dan toch een 80cm schotel kopen.
Verder is het mij niet bekend dat je een seca ontvanger kan patchen. De ontvanger is namelijk gebouwd naar de specificaties van canal plus en daardoor zijn de patch mogelijkheden zeer beperkt.

Wil je alleen maar de ned zenders ontvangen dan is deze seca ontvanger een goede keus.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Als ik jou was zou ik een humax 5400 nemen, kan je gelijk meerdere coderingen ontvangen wat neerkomt op veel meer kanalen.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 00:34 schreef B0MBACI het volgende:
Als ik jou was zou ik een humax 5400 nemen, kan je gelijk meerdere coderingen ontvangen wat neerkomt op veel meer kanalen.
De huidige Humax 5400(Z) is niet zo makkelijk meer te 'patchen', maar de Samsung 9500VH is daar een mooie opvolger van met ook nog eens een strakke prijs...

Verwijderd

Ik heb nog een schotel over, ooit gekocht bij de aldi voor 300 gulden ofzo. Werkt nog perfect. Of is dat iets anders waar ik het nu over heb ?

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 08:27

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Met een seca ontvanger kun je meer zenders ontvangen Dan alleen maar canal plus.
Dat klopt ook wel, maar er zit meestal een beveiliging in, zodat je alleen maar Nederlandse (Canal digitaal) zenders kunt kijken. De Philips decoder kan je patchen, zodat deze landencode eruit wordt gesloopt. Ik weet niet of je dit bij een Pioneer ook kunt doen. De Humex is misschien wat te duur voor een beginnend schotelbezitter.De Nokia en Hitachi receivers zijn op zich ook leuke speeltjes.. ;)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Als je geen andere zender dan Canal Digitaal wilt is dit de perfecte keus. Maar als je ziet wat je allemaal nog meer kan ontvangen zo ik iig een Common Interface (CI) ontvanger nemen, dan ben je veel flexibeler wat betreft coderingssystemen.

Verwijderd

Ik werk (kan toch wel zeggen) vrijveel met verschillende soorten (digitale) ontvangers. Dit is gewoon een standaard pakketje om de nederlandse zenders te ontvangen...

Kosten hoe en wat voor canal+ (momenteel)
- 30 euro per jaar amdministratie (ontvangen kanalen zijn Ned1,2,3, RTL4/5, NET5, SBS6, Yorin, V8 en natuurlijk de duitse. Ik heb het hier dan over de zenders waar een gemiddeld persoon naar zal kijken. (jaja er zijn veel meer -> niet interessant :) )

- voor Discovery en NGC moet je een zogenoemd pakketje erbij nemen waar deze kanalen in zitten kost geloof ik een euro of 6 à 7 per maand. (heel zeker weet ik niet, meestal wordt alleen voor het basis pakket gekozen)

Verwijderd

En wat betreft veel verschillende ontvangers ... vergeet het maar er zijn maar een enkele soorten. De meeste waaronder deze zijn wat betreft de binnenkant volledig indentiek en de software is ook hetzelfde.

(tja een xtra post .. sorry .. gebruikte perongeluk de verkeerde knop :+)

• Bigfoot
Ik vind het wel een redelijke aanbieding, alleen vraag ik me af of die schotel op het plaatje wel een Triax is.

Verwijderd

mocht je besluiten om de pioneer te nemen staat hier een beschrijving hoe deze te patchen, door het patchen is je ontvanger niet meer gevoelig voor zogenaamde "attacks" van de diverse providers en kun je ook alle coderingen buiten seca bekijken.

http://www.consolez.com/dbrs110nl

succes

Verwijderd

De pioneer is om te zetten, maar inderdaad, alleen met een JTAG,

De philips en strong decoders kun je patchen met een serieele / paralelle kabel.

na deze Patch / vervanging van de firmware, kun je 'alle' coderingen decoderen, mits je de juiste kaartjes hebt...

Dat het ook met 'copieen' gaat, dat is een tweede, maar je ontneemt dan de Zender zijn zure centjes :)

* Amerikaanse zenders, deze krijg je nietm et deze ontvanger, of je moet van de ASTRA en Hotbird af gaan wijken, maar dan zit je met de instellingen van de schotel en jawel, WEER die coderingen.....

Deze set is perfect ( al kun je beter om een philips of strong srt 8000 gaan) maar heeft beperkingen......

kijk anders hier eens
http://www.duckforum.nl/list.php?f=1

(kan er af en toe uitliggen, vanwege de drukte )

Verwijderd

Topicstarter
Tering ik heb net naar tat patchen gekeken, maar dat valt nog niet mee zeg :( zo'n technisch wonder ben ik niet dat ik daar aan durf te beginnen. Waarom zit er niet gewoon een stekker aansluiting ofzo aan de achterkant :Stel dat ik dit setje neem of een andere seca decoder, dan kan ik na het patchen toch nog steeds alleen de seca zenders ontvangen?

Of kan ik met deze decoder een tijd vooruit. Dus b.v SECA2 decoden?

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 01:54 schreef nitraat het volgende:
Seca2 decoderen is vooralsnog nog niet mogelijk. Blijft een kwestie van tijd. In principe kun je straks Seca2 decoderen met iedere ontvanger welke ook Seca decodeerd.

Verwijderd

Voor american football kan je op de ORBIT sateliet ESPN www.orbit.net kijken hiervoor heb je nu nog een aparte ontvanger voor nodig en een abo. EEn bedrijf in purmerend verzorgt dit kijk even op een satelietpagina

Verwijderd

Topicstarter
Voor american footbal kan ik ook Fox Eastern sport channel kijken. Daar heb ik alleen een free air ontvanger voor nodig en 1,2m schotel. Kosten ca 340 euro.

• Bigfoot
Op donderdag 13 juni 2002 01:54 schreef nitraat het volgende:
Tering ik heb net naar tat patchen gekeken, maar dat valt nog niet mee zeg :( zo'n technisch wonder ben ik niet dat ik daar aan durf te beginnen. Waarom zit er niet gewoon een stekker aansluiting ofzo aan de achterkant :Stel dat ik dit setje neem of een andere seca decoder, dan kan ik na het patchen toch nog steeds alleen de seca zenders ontvangen?

Er zijn ook receivers die wel gewoon een seriele poort hebben alleen de SECA ontvangers en de Humax 5400Z hebben er een beveiliging tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigelijk het verschil tussen de humax5400 en de 5400Z?? Ik was aan het zoeken naar een tweede handsje en kom ze allebei tegen. Wlke kan ik het beste aanschaffen?

• Bigfoot
Op donderdag 13 juni 2002 22:27 schreef nitraat het volgende:
Wat is eigelijk het verschil tussen de humax5400 en de 5400Z?? Ik was aan het zoeken naar een tweede handsje en kom ze allebei tegen. Wlke kan ik het beste aanschaffen?
De Humax 5400 kun je beter kopen zou ik zeggen (check wel de loader versie) want die kun je zelf updaten zonder z-boards.

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 22:29 schreef Bigfoot het volgende:

De Humax 5400 kun je beter kopen zou ik zeggen (check wel de loader versie) want die kun je zelf updaten zonder z-boards.
De 5400 zonder Z is helaas niet meer nieuw te koop, als je er één zoekt zul je op de tweedehandsmarkt moeten kijken.

Ze zijn ook 2ehands niet goedkoop...

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

De betere Sateliet shop heeft wel een 5400Z met de juiste loader voor een paar tientjes extra, de goed loader erop zetten is maar eenmalig gebeurtenis daarna kan je zelf de sateliet proggen met de laatste software.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een Humax 5400 :) met funcard en kan bijna alles zien wat ik wil maar helaas door Seca2 codering is niet alles meer te zien.

Maar als je een setje koopt kan je het beste een Humax 5400Z kopen en direct laten patchen (loader 2.08) dat kost maar 5 euro extra, als dat gedaan is werkt die gewoon als een 5400. Die Z versie is gewoon een Humax 5400 met een simpele beveiliging.

Als je een goede schotel nodig bent neem een Visiosat Bi-Satellite schotel daar kunnen 2 LNB's op dus je kan op 2 satellieten richten (Astra en Hotbird)
Is echt super setje als je dit neemt, ik heb het zelf ook.
Als je wilt weten waar je dit zou kunnen kopen (ik wil geen reclame maken maar een beetje info geven) kan je hier heen.

Maar voordat je koopt ga naar een speciaal zaak die dit soort dingen te koop hebben en er ook echt verstand van hebben. Dat heb ik ook gedaan. Je bent namelijk nog al wat dingetjes nodig maar dat licht er ook aan wat je neemt. Als je naar zon zaak gaat kan je ook mooi afspreken of ze alles ff kunnen aanlegen en de schotel goed kunnen uitrichten (dit doen ze met een apparaat van 10000 piek) maar dan weet je zeker dat het allemaal goed komt.

Meer info.
beter dan kabel
Satelliet radio & TV voor beginners
alles wat over de Humax gaat (top site)

En ik heb nog wel een aantal links maar die kan ik hier beter niet neer zetten.
(TIP) Als je voor een Humax 5400Z kies laat hem patchen en koop er een nulmodem kabel bij voor het updaten van de zender lijst en firmaware, als je niet legalle >:) firmaware er in zet en een funcard hebt + de codes dan kan je gratiz bijna alles zien ook betaal tv (maar dit heb je niet van mijn)

Programmer kopen en gratiz tv kijken :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 23:00 schreef nitraat het volgende:
[afbeelding]
Ik stond op het punt naar de speciaalzaak je lopen, maar voor deze prijs kon ik het toch niet laten om even jullie mening te vragen.
Zelf heb ik ook deze Pioneer. Maar ik heb een LNB met 2 aansluitingen. Dan kan ik tenminste in me slaapkamer ook kijken (daar heb ik ook een tuner).
Me vader heeft een Philips, dat is dezelfde qua inhoud.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 09:04 schreef kevertje7 het volgende:

[..]

Zelf heb ik ook deze Pioneer. Maar ik heb een LNB met 2 aansluitingen. Dan kan ik tenminste in me slaapkamer ook kijken (daar heb ik ook een tuner).
Me vader heeft een Philips, dat is dezelfde qua inhoud.
Heb ik ook 2 tuners 1 Humax 5400 beneden in de kamer en 1 boven op mijn kamer ook een humax natuurlijk :)

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp kan ik naast de nederlandse zenders op een verder niet ge-patched-te receivers niets anders kijken?? Erg vaag, want de analoge receiver die hier nu bij me in de kamer staat kan ik enorm veel ontvangen via de astra, behalve nederlandse zenders dan..

• Bigfoot
Op zondag 28 juli 2002 02:03 schreef Blizz¿ het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan ik naast de nederlandse zenders op een verder niet ge-patched-te receivers niets anders kijken?? Erg vaag, want de analoge receiver die hier nu bij me in de kamer staat kan ik enorm veel ontvangen via de astra, behalve nederlandse zenders dan..
Je kunt in normaal gesproken ook nog een heleboel Free To Air zenders kijken, nog meer zelfs dan op de analoge Astra maar daar zijn geen zenders bij die bijv. in het Engels uitzenden (films of series enzo). Gepatchte receivers kunnen vaak allerlei coderingen aan in combinatie met zelf geproduceerde smartcards.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 09:56

VIPER2001

[GOT]The Source

De PHILIPS dsx6073 is ook een goede ontvanger en ook te patchen op allcam daar kun je ook de c*n*l+ pakket ontvangen en ook de pr*m**re pakket van duitsland en nog veel meer, hij kan 6 coderingen aan met de nieuwste patch.
En je moet natuurlijk een geprogrammeerde f*nc*rd hebben.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Pagina: 1