Toon posts:

perfect netwerk maken ivm kids ed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pffffff vanavond weer feest hiero in huis
op de pc van de kids waren weer is een keer de virussen binnen gewandeld en ze wisten natuurlijk van niks zoals gewoonlijk :(
ja er staan virus scanners op maar die worden uitgezet |:( en als je vraagt waarom , krijg je als antwoord : huh ? ja dat weet ik niet . pffffffffff

nu heb ik het volgende idee ik laat alles via de server lopen maar dan ook alles , maar ik heb geen idee met welke software dat het beste kan

spec server p233 , 124mb , win2k , sygate voor i-net te delen

ik heb geprobeert te zoeken met de search maar ik had geen idee waar ik het zoeken moest

pfff typo's

Verwijderd

installeer op je server een virusscanner die al het netwerkverkeer checkt op virussen

dacht dat deze dat kon http://www.norman.com/

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Ik heb de webpage van norman even bekeken, maar ik kan niets vinden dat erop lijkt alsof het bruikbare software is.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er software is dat 'on the fly' virusscanning op internet-verkeer kan toepassen. Daarvoor heb je immers het gehele bestand nodig en niet een klein stukje. Je zou dan uitkomen op een proxy-systeem, maar of dat nou een ideale oplossing is.
Ik denk toch dat je het beste kan kijken of je het moeilijker kan maken om de virusscanner (perongeluk) uit te zetten en de kids kan doordringen van het feit dat het belangrijk is om voorzichtig te zijn... lastig probleem inderdaad :s

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn programma's voor beveiliging van PC, je kan de kinderen zo restricties opleggen wat ze wel en niet kunnen doen.

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Kijk hier eens.
Zal waarschijnlijk wel dure software zijn, maar een c***k is nooit ver weg dezer dagen. >:)

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

maar als je nou gewoon mcafee 4.5.1 (is corporate versie, versie 6 = consumentenversie, weet niet of die dit ook kan)draait op win2k of xp en ze in laat loggen al gewone user....jij als admin kan dan instellen dat mcafee niet af te sluiten is via taskbar....veder nog paar group policies lokaal draaien via gpedit.msc en de boel is behoorlijk dicht... zo heb ik het hier draaien bij de kids....

je kan ook iets nog extremers doen zowel softwarematig (illusion99) als hardwarematig (hddsheriff)... bij elke reboot is je systeem weer schoon, ongeacht welke wijzigingen er ook gemaakt zijn. Je kan daarbij aangeven dat bepaalde directories (voor de mp3tjes, plaatjes, virusscanupdates, etc.) wel geschreven mogen worden, maar wat ze verder ook op het systeem uitvoeren, 1x reboot en systeem is weer clean. Eventuele installs doe jij dan als admin.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 22:54 schreef 10us het volgende:
installeer op je server een virusscanner die al het netwerkverkeer checkt op virussen

dacht dat deze dat kon http://www.norman.com/
Die zijn er alleen voor E-mail spool directories.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

share de schijf van de kids en laat die scannen door je server ?

dan draait de scanner op een andere pc en zetten ze em niet zo ff uit

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 20:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Over het netwerk laten booten en daarna de hele HD opschonen. Bestanden die moeten blijven bestaan op een share laten gooien, op die server draait gewoon een virusscanner.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ieder een homedir geven op de server (met virusscanner) voor zut. Paar gig ofzo. En dan Ghost iedere nacht via het netwerk de harde schijf laten cleanen >:).

Edit: te laat :+

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1