[ecs k7vta3] Start niet vanwege lage fanspeed

Pagina: 1
Acties:

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Topicstarter
Ik heb pas een arctic 2000 cooler gekocht. Dit is een low noise cooler die op 2000 rpm draait. Maar nu start het moederbord niet meer op omdat die schijnbaar denkt dat de fan kapot is.

Weet iemand waar je dit uit kunt zetten ik heb het nergens in het bios kunnen vinden. Of zou het anders mogelijk zijn om die sensor voor de gek te houden met een weerstand?

signature has expired

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:57
Cooler ruilen

Bios flashen

• Sihaya
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Topicstarter
Oke ik heb het opgelost door met de oudste bios te flashen. Niet echt een mooie manier maar het werkt wel.

* Sihaya gaat nu van de stilte genieten *D

signature has expired

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
Op zaterdag 08 juni 2002 17:22 schreef Sihaya het volgende:
Oke ik heb het opgelost door met de oudste bios te flashen. Niet echt een mooie manier maar het werkt wel.

* Sihaya gaat nu van de stilte genieten *D
ik ben blij voor je, maar koelt zo'n 2000 rpm nou echt goed?

dot.blaat

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Ik heb zelf een Zalman 3100/cu op 1500 RPM!

Dat ding coolt best goed voor zo'n cooler.... Mijn Athlon 1400 blijft gewoon netjes 55 graden onder full load.... Alleen wel lekker stil..

Ik weet... 55 graden is niet cool maar voldoende om de cpu lekker stabiel te laten draaien... maar dan wel lekker stil! Ik zou niet graag een cooler willen die de temp 10 graden lager haalt maar het geluid produceert van een F16!

Verder heb ik in de voeding ook een Papst fan gezet! die ook maar rond de 1700 RPM draait...

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Mijn Vulcano 7 koelt mijn Thunderbirdje 800 op 39°C. Ik moet wel de geluid van een Fokkertje (nog altijd geen straaljager kabaal, maar een aangenaam propellor geluid) bijnemen, met MP3 of game hoor je het kabaal niet. Ik had die koeler geïnstalleerd om op parties grafix (dansende 3d wijven en andere geforce256 overbelastende dingen) kunnen tonen, op parties kan het heet worden, de voorgaande jaren was een pentium binnen het uur oververhit, ik kom met een Thunderbird af...

Wat je mobo en koeler betreft is bv, een case van 3000rpm op je mobo hangen en je mobo wijsmaken dat je cpu een koeler heeft die 3000rpm maakt. Jouw cpu-koeler aan een 12V lijn hangen. Zwarte draad aan de zwarte. De rode van de koeler aan de gele van de voeding.

Verwijderd

ok maar 1 ding snap ik niet: hoe kun je nou je moederbord flashen als je computer niet opstart? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met hetzelfde moederbord na het flashen van de bios...

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

gewoon ff een lawaaige fan erop gooien natuurlijk...

• Sihaya
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Topicstarter
Heel erg goed koelt het niet nee. Op m'n athlon xp 1600 wordt de processor 54 graden stressed. Dit is wel in een kamer waar het best warm is.
Maar zolang het niet boven de 60 graden uitkomt vind ik het best.

signature has expired

Pagina: 1