[Debian] installeren op Alpha XL 266?

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Wie kan mij vertellen hoe ik Debian moet installeren op een Alpha XL 266? Ik krijg de installatie niet eens opgestart :(
Ik moet in de firmware instellen waar de 'OSloader' enzo staat, maar ik heb geen idee wat ik moet starten voor die installatie... :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

• Demo

Demo

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 22:19 schreef areana het volgende:
manual
Heb ik gelezen, maar daar kan ik het niet vinden... misschien zie ik iets over het hoofd :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 07 juni 2002 22:21 schreef Demoniac het volgende:
Heb ik gelezen, maar daar kan ik het niet vinden... misschien zie ik iets over het hoofd :?
http://www.debian.org/releases/stable/alpha/ch-install-methods.en.html#s-install-floppies
http://www.debian.org/releases/stable/alpha/ch-rescue-boot.en.html#s-alpha-firmware
:?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Demo

Demo

Topicstarter

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-04 09:08

2P

:wq

Ik raad je aan om de firmware te updaten mits je nog niet de nieuwste versie hebt. De SRM console kan namelijk wat vervelend doen als je een oudere versie gebruikt. Ik had er in ieder geval allemaal problemen mee, totdat ik de firmware had geupgrade.

• Demo

Demo

Topicstarter
Grrr het is me nog steeds niet gelukt... |:(
Ik snap dat ding echt niet hoor... ben veel te veel gewend aan het gemak van x86 pctjes en Windows...
Kan iemand me stap voor stap vertellen hoe dit werkt? Ik heb inmiddels de firmware-instellingen goed gekregen (nee geen maanden over gedaan, het ding staat al 3 maanden in de kast maar ik wil hem toch aan de gang krijgen) maar nu krijg ik weer vragen waar ie de installatie bestanden vandaan moet halen ofzo :?

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Er was pas een thread over een Alpha XL300, waarin verteld werd dat een XL geen Srm firmware heeft, alleen Arc (Alphabios). Met Arc kun je alleen Linux booten mbv Milo, en die is er alleen voor een 2.2 kernel, volgens mij niet voor een 2.4 kernel.
Waarschijnlijk s het eenvoudiger om mbv een bootflop en een network install te installeren, en even op te letten dat je een 2.2 kernel met Milo gebruikt.

https://timelord.nl

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mpol schreef op 13 oktober 2002 @ 10:58:
Er was pas een thread over een Alpha XL300, waarin verteld werd dat een XL geen Srm firmware heeft, alleen Arc (Alphabios). Met Arc kun je alleen Linux booten mbv Milo, en die is er alleen voor een 2.2 kernel, volgens mij niet voor een 2.4 kernel.
Waarschijnlijk s het eenvoudiger om mbv een bootflop en een network install te installeren, en even op te letten dat je een 2.2 kernel met Milo gebruikt.
Dat is niet helemaal correct , milo kan wel 2.4 kernels booten,
hoewel het me wel de nodige moeite gekost heeft :)

Demoniac: waar loop je precies vast ? Zo te zien heb je wel al de installatie
kunnen booten ..... normaal gesproken moet je altijd een installatie medium opgeven,
dat kan CD , harddiskpartitie , ftp oid zijn. Mogelijk moet je eerst nog driver modules
laden , bijv voor je netwerkkkaart.
Maar dat staat allemaal ook in de install manual :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik zie jullie het over milo enzo hebben, icm een alpha en een 2.2 versie van milo... Hebben jullie hiervan toevallig ook een linkje ofzo? Ik ben nl. op zoek naar een 2.2 milo voor mijn EB164, met daarbij een werkende versie van linload.exe. Ik heb nu zelf nog steeds een 1.5 linload, en een 2.0.35 milo image, omdat de 2.2 versie bij mij niet werken, en ik vrees dat dat wel eens aan mijn downloadlocaties kan liggen. Iemand die zoiets voor me heeft toevallig?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier haal ik ze vandaan , dat zijn bij mij 2.2 versies:
ftp://ftp.debian.nl/debia...ha/3.0.23-2002-05-21/MILO
succes :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Tja, daar heb ik hem idd vandaan, maar zodra ik hem probeer te laden en hij "turning on virtual adressing, jumping to 0x80000" ofzo zegt, hangt hij, of in ieder geval, boot hij niet door, wat hij wel doet bij mijn oude lilo :(

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Kippenijzer schreef op 13 oktober 2002 @ 17:20:
Tja, daar heb ik hem idd vandaan, maar zodra ik hem probeer te laden en hij "turning on virtual adressing, jumping to 0x80000" ofzo zegt, hangt hij, of in ieder geval, boot hij niet door, wat hij wel doet bij mijn oude lilo :(
Je bedoelt je oude milo?
Volgens mij is er een kernel optie die te maken heeft met kernel memory mapping. Die zal je dan aan of uit moeten zetten.

https://timelord.nl

• Kippenijzer

Kippenijzer

Dat klopt, maar ik dacht dat dat los staan van milo... Milo is toch een op zichzelf gecompileerd iets, of kan het zijn dat de 2.2 milo verwacht om op 0x20000 geladen te worden?
Pagina: 1