het gevoel van....

Pagina: 1
Acties:

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Topicstarter
(jarig!)
Ooit, voor sommingen die hier nu vrij actief zijn, was DC nog leuker als het nu was. We waren nog 1 team, iedereen deed rc5, en we liepen hard in op Anandtech, die we ook verslagen hebben :). Na rc5 volgde OGR (deden we ook al wat mee), nog wat later kregen we het beruchte gammaflux met z'n realtime stats, waar ik, Tha_Snail en Blistimo erg dankbaar gebruik van maakten toen DPC een megaflush hield, en wij dus om de 5 minuten de stand bijhielden en dus zeeer uitgebreide stats konden maken :7 Helaas ging het bedrijfje achter Gammaflux failliet, maar als ik het me goed herinner zijn we wel als eerste geinding met dat project.

Toen moesten wij Gammafluxers op zoek naar een ander project, wat dus eccp109 werd. Toen begon seti ook wat te groeien, en genome@home en folding@home volgden snel. Met eccp109 ging het zeer voortvarend, en tot een paar dagen geleden stonden we ook met eccp 1ste in de wereld. Dit is naar mijn mening mede veroorzaakt door think en later d2ol waar veel mensen naar overstapten omdat dat nuttiger zou zijn :) Het resultaat van al die opsplitsingen en uitsmeringen? DPC is nog nooit verdeelder geweest, bij geen van de projecten blinken we echt meer uit. De teamspirit is verruild voor subteamspritit, en in plaats van dat je kan patsen als je 30 pcs hebt (dat had je bij rc5 nodig om hoog in de top10 te komen) kan je nu met eccp met 5pcs al een naar huidige maatstaven 'hoge' score halen van maar liefst 1000 eccp blokjes per dag! top5 gegarandeerd.

Ik vind dit eigenlijk wel jammer. Ten tijde van onze rc5 glorie is er ook een discussie geweest over het verspreiden van de rc5 power, waarbij ikzelf een groot voorstander was van verspreiding. Het resultaat valt qua no. 1 noteringen een beetje tegen, maar we doen wel aan zo ongeveer 10 DC projecten mee. DPC heeft eigenlijk "maar" 3 grote problemen:
1. We hebben (praktisch) geen crew meer
2. We hebben te weinig power om overal eerste te staan
3. Een gedeelte is erg flexibel qua projecten en switched snel, maar een gedeelte blijft maar bij rc5

toelichting:
1. Tot een jaartje geleden was de dpc crew nog vrij actief, werd de site http://www.dutchpowercows.org/ nog up to date gehouden en vonden er regelmatig (soms vrij heftige :)) discussies plaats.
2. We zijn een spin die verdwaalt is in zijn eigen web, mede dankzij onze subteam-instelling is het hier een puinzooi :)
3. Een blijvend probleem, waarschijnlijk ook omdat ongeveer de helft van alle rc5 koeien niet (meer) bereikbaar is door veranderen van werk of van school afgaan, de helft daarvan is 'goed' geconfigureerd en gaat dus na rc5 ogr doen, maar ik denk dat we 25-30% van onze rc5 kracht gewoonweg kwijtraken na het einde van het project. De members van de meeste nieuwe projecten zijn vrij flexibel over het algemeen, maar als overal hulp nodig is helpt dat toch niet :)

De Toekomst
Moeilijk te zeggen, waarschijnlijk is rc5 binnenkort afgelopen, daar komt dan veel kracht vrij. Eccp is ook bijna af, daar zal ook redelijk wat kracht vrijkomen, ik kan iig vertellen dat de kans zeer klein is dat we daar niet als eerste eindigen :)

[note]
Ik had alleen ff wat zin om wat te typen :) nostalgische gevoelens enzo :)
[/note]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

mooi verhaal, maar het is natuurlijk wel zo dat bijvoorbeeld rc5 niet intressant meer is voor mensen die nu pas gaan meedoen. ook een aantal andere projecten is niet intressant als je niet heel veel pc's hebt.
daarom is het denk ik wel logisch dat het zich verdeeld naar andere projecten en zo slecht gaat het toch eigenlijk niet met dpc.
maar vraag me wel af wat er gaat gebeuren als rc5 en eccp zijn afgelopen.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op vrijdag 07 juni 2002 22:12 schreef MaartenP het volgende:
maar vraag me wel af wat er gaat gebeuren als rc5 en eccp zijn afgelopen.
Na RC5 ga ik iig een project doen tegen kanker. Dus F@H of G@H of THINK. Welke het wordt zie ik dan wel weer, omdat er nu weer veranderingen zijn met F@H en G@H.
SETI heb ik voor RC5 gedraaid, maar was ermee gestopt door RC5. Ik ga na RC5 dus ook geen SETI meer draaien, omdat ik dat nu echt doelloos vindt. Met een paar pc's een klein gedeelte van de ruimte afzoeken en hopen op wat ruis.

Het gaat hier dus om een XP1800, een Celeron700@877, een P2 266 en misschien als de buren en een vriend meewerken nog een K6 350, Duron 700 en een Thunderbird 1200.

Juist

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
als je nu eens echt helemaal nix te doen hebt kun je idd altijd nog zulke teksten gaan typen >:)

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

korte reactie:

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat we door de versnippering niet zo groot meer zijn. Bij RC5 is nog genoeg power op overschot om bijna alle projecten op #1 te kunnen krijgen.

Over een maandje of 2 á 3 is ECCp afgelopen, en dan zullen er weer wat mensen vrijkomen. Op zich valt de power die bij ECCp zit nog wel mee. Maar, het is wel allemaal vrij inzetbare power.

De RC5 power zit daarentegen wat stroever. De meesten hebben dat ooit ingesteld, en kijken daarna nooit meer op het forum. Al met al kan de vrijkomende power bij RC5 misschien wel vergeleken worden met de ECCp power.

Verder gaan er natuurlijk een hoop mensen standaard over op OGR waarmee dat project ook erg snel gaat lopen.

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

Op vrijdag 07 juni 2002 22:35 schreef KoW het volgende:

Verder gaan er natuurlijk een hoop mensen standaard over op OGR waarmee dat project ook erg snel gaat lopen.
Maar Ogr is toch maar een relatief klein project, zodra iedereen dat gaat doen is dat ook binnen een maand afgelopen, of zie ik dat verkeerd.

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
Op vrijdag 07 juni 2002 22:07 schreef m.m een lap tekst tot tokyo
Oke, zo dacht ik er eigenlijk ook wel over. Ooit ben ik begonnen met rc5 en elk project wat hier in /5 langs kwam heb ik geprobeerd en uiteindelijk ben ik ooit een keer een wisseling gaan doen voor het Grolsch team ;) RC5 en eccp that is. Ja wat moet ik nou nog meer zeggen.

WE NEED MORE CPU's :)

oja vroeger keek ik dagelijks op d.net en op /5 om te kijken naar de stats, helaas is dat steeds minder geworden. Waarom vraag je je af, gewoon omdat er geen pit meer inzit.
}:O (toch maar eens kijken of ik nog wat pc's kan versieren)

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

Om op een aantal punten van je verhaal in te haken.

1) Zonder de verschillende projecten zou DPC minder leden hebben dan we nu hebben. Er zitten in de diverse projecten 'Die-Hard' leden die niets anders doen dan hun eigen project. Er zijn meer dan genoeg leden die nooit van hun leven RC5 gedaan hebben (ondanks dat dat het hoofd-project is van DPC).

Ook zijn er leden die gewoon ieder project uitgeprobeert hebben.

Zodra je al je kracht op 1 project probeer te gooien krijg je altijd problemen met de 'Die-Hard'-leden. Het is wel zo dat we behoorlijk versnippert zijn, maar toch weten we in de meeste projecten een redelijke plaats in te nemen. Helaas niet overal eerste ;)

Ik vind zelf de diversiteit erg leuk. Ik doe mee aan 3 projecten van DPC en volg de meeste andere projecten. Zodra er binnen 1 van de projecten waaraan ik meedoe iets leuks te gebeuren staat, schakel ik over (lijkt een beetje op DPC-flex :D ).

Ik denk wel dat het een goed idee is om niet verder versnippert te raken!

2) WDO. Helaas is WDO de laatste tijd erg rustig. Maar daar valt makkelijk wat aan te doen. Zodra er binnen je project veranderingen gebeuren (nieuwe client, nieuwe richting, oid.) kan je eenvoudig de nieuwssubmit gebruiken. Pas zodra je een paar keer de nieuwssubmit gebruikt hebt en er komt niets van op WDO terug heb je recht om te klagen op het forum! DPC is een team, het is niet zo dat het vanuit de crew moet gebeuren. De crew zorgt ervoor dat alles in de juiste banen geleid wordt. Verder moet activiteit (dus ook op WDO) uit de leden komen.
Verder bestaat de crew uit vrijwilligers die ooit besloten hebben meer tijd in DPC te steken dan de gemiddelde leden. ook hierin kunnen verschuivingen ontstaan waardoor mensen meer/minder tijd beschikbaar hebben.
Zodra je wil dat er iets moet gebeuren zal je het zelf aan moeten pakken. Liefst in overleg met de crew (om te voorkomen dat dingen dubbel gedaan geworden/problemen ontstaan/etcetera).

Een voorbeeld:

Ër werd geklaagd binnen DPC-Seti dat de stats bij S@NL mooier zijn. Sommige mensen zijn daarom vertrokken bij DPC. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Als je iets ziet wat mooier is bij een ander team, dan zorg je ervoor dat DPC gewoon dezelfde functionaliteit bied! Wij doen voor niemand onder >:)

dixit :)

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Op vrijdag 07 juni 2002 22:45 schreef Ercewee het volgende:

[knip]

Wij doen voor niemand onder >:)
that's the spirit! ;)

last.fm

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 16:58

Wessie

Noizy Cows Crewmember

We hebben zelfs promo's op de locale radio gehad door ons succes bij RC-5 :)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Pas zodra je een paar keer de nieuwssubmit gebruikt hebt en er komt niets van op WDO terug heb je recht om te klagen op het forum!
:o
Ër werd geklaagd binnen DPC-Seti dat de stats bij S@NL mooier zijn. ... Als je iets ziet wat mooier is bij een ander team, dan zorg je ervoor dat DPC gewoon dezelfde functionaliteit bied! Wij doen voor niemand onder >:)
Word aan gewerkt ;) (enne, al voordat die klachten er waren. Er is nu alleen iets eerder bekendheid aan gegeven, wat eerst niet de bedoeling was omdat eea tijd nodig heeft die ik weinig heb.)

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op vrijdag 07 juni 2002 23:11 schreef KoW het volgende:

[..]

[..]

Word aan gewerkt ;) (enne, al voordat die klachten er waren. Er is nu alleen iets eerder bekendheid aan gegeven, wat eerst niet de bedoeling was omdat eea tijd nodig heeft die ik weinig heb.)
Tijd is idd kostbaar.
PC's ook :'(

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

[..]

*grin*

Ik had er nog een smilie achter kunnen zetten :) Ik hoop dat duidelijk is, dat ik dat in algemene zin bedoelde. En niet dat ik specifiek iemand daarop aanspreek!
[..]

Ik weet het, ik gebruik het alleen als voorbeeld omdat ik het er niet mee eens ben dat mensen om die reden weg gaan. :)

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Op vrijdag 07 juni 2002 22:07 schreef m.m het volgende:
Eccp is ook bijna af, daar zal ook redelijk wat kracht vrijkomen,
Hey joe! I've GoT news for joe!
Na ECCp-109 komt.... ECCp-126!!!
We gaan dus vrolijk verder als deze ronde is afgelopen :P
Pin me er niet op vast als dat getal 126 niet klopt, ik kon de draad niet terugvinden

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 14:30

Rannasha

Does not compute.

Word aan gewerkt ;)
Bij S@NL ook... wees maar niet bang >:)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 08 juni 2002 07:03 schreef Species5618 het volgende:
Bij S@NL ook... wees maar niet bang >:)
Hehe, waarom denk je dat hier alles geheim gehouden word voorlopig :P (Juist ja, dan kunnen jullie niet gelijk de boel nabouwen :P . Of .... van jullie team die ook een gedeelte van mijn stats bouwt moet alle geheimen doorsluizen ...)

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Op zaterdag 08 juni 2002 11:38 schreef KoW het volgende:

[..]

Hehe, waarom denk je dat hier alles geheim gehouden word voorlopig :P (Juist ja, dan kunnen jullie niet gelijk de boel nabouwen :P . Of .... van jullie team die ook een gedeelte van mijn stats bouwt moet alle geheimen doorsluizen ...)
Aha! Het IJzeren Gordijn! Zware bedrijfsspionage! James Bond is onderweg! ;)

Division BrabanderT

Verwijderd

Weet je wat we gaan doen??? We gaan als 1 team steeds de projecten langs en rammen de andere teams van de baan en is het project ipv de verwachte 10 maanden bezig klaar met 10 dagen B-) maar het is misschien wel verstandig om GEEN nieuwe projecten meer te starten. EN als er een project af is moet er eventueel aandacht besteed worden aan de leden die dus nu 'idle' zijn met een mailtje maar GEEN spam uiteraard met daarin de overige projecten. Een kleine objectieve uitleg over deze. Ik denk dat je daarmee de mensen ook weer geboeid krijgt en ZEKER de teamspirit weer terug krijgt. Want DPC daar win je mee ( :P niet zeiken over mijn rijmkunsten)

Het gaat allemaal om communicatie zoals misschien ook wel is gebleken uit de vorige posts. Misschien moet daar ook over gedacht worden. Want #dpc is tot nu toe altijd leeg geweest de tijd dat ik er ben. (is niet lang maar toch) Misschien moet daar ook goed de discussie oid op gang gebracht worden over de gang van zaken.

Kortom GROOT sleutelwoord communicatie.

VOlgens mij kom ik nu als een ouwe lul voor :P maar goed mijn ei is gelegd :D

• ColdFusion
  • Laatst online: 16-03 12:02
Ja opzich wel een leuk idee, maar hoe wou je dat doen? Hoe wou jij achter het email adres komen van al die mensen? Bij een hoop projecten kun je dat niet eens zien en de organisatie zal die omwille van privacy redenen naar ik aan mag nemen niet vrij geven.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

Op zaterdag 08 juni 2002 12:19 schreef Orion het volgende:
verhaaltje..
Het gaat allemaal om communicatie zoals misschien ook wel is gebleken uit de vorige posts. Misschien moet daar ook over gedacht worden. Want #dpc is tot nu toe altijd leeg geweest de tijd dat ik er ben. (is niet lang maar toch) Misschien moet daar ook goed de discussie oid op gang gebracht worden over de gang van zaken.

Op welke server zit je dan? irc://irc.tweakers.net of irc://irc.sorcery.net ?
Het officiële (:P) DPC kanaal zit namelijk op sorcery en daar is het nooit leeg (leeg != stil).
Als er gepraat wordt is het best gezellig :Y)
let op die 'als', er wordt vaak en veel geidlet :P

edit:

* Pyrus zwaait naar Orion in #dpc op t.net :P

LinkedIn

Verwijderd

hum jah daar heb je wat

misschien een soort niet gepubliceerde lijst waar je je op kan inschrijven ???
kan je gewoon op de site van dpc inschrijven dna en gewoon net als op GoT niet weergeven.

maar meer activiteit in #dpc is denk ik nog handiger

geef mij maar ops oid dan kijk ik of ik een paar uur per dag de boel in de gaten kan houden moeten er natuurlijk wel meer mensen zijn die dat doen want ik moet ook nog naar school enzo :P

• ColdFusion
Op zaterdag 08 juni 2002 12:26 schreef Orion het volgende:
hum jah daar heb je wat

misschien een soort niet gepubliceerde lijst waar je je op kan inschrijven ???
kan je gewoon op de site van dpc inschrijven dna en gewoon net als op GoT niet weergeven.

maar meer activiteit in #dpc is denk ik nog handiger

geef mij maar ops oid dan kijk ik of ik een paar uur per dag de boel in de gaten kan houden moeten er natuurlijk wel meer mensen zijn die dat doen want ik moet ook nog naar school enzo :P
IRC lijkt mij niet de oplossing hiervoor. Je bereikt wel een grote groep zo, maar daar zit het probleem niet. Die mensen weten toch wel wat er speelt. Het probleem zit m in de stille leden, die (haast) nooit op GoT komen en laat staan op IRC. De frontpage op Tweakers.net kan IMO wel een belangrijke rol spelen in het bereiken van die stille leden. Kijk maar naar wat voor reacties er kwamen op de DPCH posts van Seti bv, hoeveel mensen er toen hun account niet naar DPC hebben geschoven. Dus als er projecten eindigen zal het ook belangrijk zijn dat daar op de frontpage ruim aandacht aan wordt besteed.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Persoonlijk zou ik het liefste gewoon zien wat we een stuk of vier projecten deden.

Dat is een stuk overzichtelijker, het blijft allemaal een beetje een geheel, nu heb je aparte groepjes (zie ik aan postgedrag in topics).

En natuurlijk kan je met een wat beperkter aantal projecten veel hoger komen in de stats (wat toch ons streven is)

• DSmarty
  • Niet online
Ik zit nog steeds heerlijk op RC5, dit omdat ik afmaak waar ik mee begin.
Als RC5 afgelopen is stap ik waarschijnlijk over op OGR, met als voornaamste reden dat de dnet client de enige is die ik op de afdeling mag gebruiken. (de client is ook gewoon goed, iets wat bij lang niet elk project zo is)

Verwijderd

jah overzicht en communicatie is het belangrijkst

en daar moet serieus aan gewerkt worden maar de frontpage kan waarschijnlijk idd misschien wat meer aan dpc besteden

net als naar GoT een linkje naar dpc oid.

Ah geluid in #dcp

/me groet Pyrus terug :D

Verwijderd

Ik denk zelf ook dat we inmiddels te veel projecten doen, maar hoe vaak is dit niet al ter sprake geweest? Het komt er dan iig. weer op neer dat elke DPC'er vanwege een bepaalde reden het ene project boven het andere verkiest en zolang ze dat voor DPC doen lijkt me dat toch geen probleem.
Het lijkt me echter wel een goed idee om voorlopig geen nieuwe projecten "te starten", ook al lopen er binnenkort projecten af (ECCp/RC-5). Maar als er idd. bijv. een nieuw ECCp-project komt, dan hou je mensen die dat willen doen toch niet tegen.......

Verwijderd

nee okeymaar een nieuwe OPVOLGEND project ok dat houd je iig niet tegen. Want die opvolger is waarschijnlijk een equivalent van het origineel. EN daar ging dus de voorkeur naar uit van de dpcer. Dat houd je idd niet tegen.

Maar gewoon krachten bundelen. Ik heb er 3 direct of indirect bij eccp gesleept.

Including deze topic starter :P

dus als iedereen dat deed dan zitten we op 3 keer zoveel vermogen :D

Verwijderd

ben momenteel bezig met 2 personen, dus ik doe wat ik kan :) is het niet zo dat na RC5 dan ook een nieuw project gelanceert wordt, ik heb er niet veel verstand van, dan dat die 64 bits key gekreekt wordt, maar er bestaat toch al het dubbele :(

momenteel doen we goed mee in de stats (als subteam) en we hebben de taken goed verdeeld over het hele arsenaal wat distibuted computing betreft. tuurlijk kun je elkaar helpen, wat ook gebeurd.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ff een vraagje: wat is nou het verschil tussen RC5 en ECCp? Het is allebei een beveilings code kraken.

Juist

Verwijderd

Ik vindt wat ColdFusion zegt. Via de frontpage moeten dingen gecoordineert worden, zoals projecten die ten einde lopen of projecten waar grote veranderingen optreden. Dan maar een dag geen DPCH, of je zet zo'n nieuwsbericht boven een DPCH. Mogen DPC frontpage posters eigenlijk andere topictitels gebruiken dan DPC Hitparade? Of zijn daar afspraken over?

Maar dan nog kun je dat overleggen met de frontpage crew, die zijn in hun hart ook DPCer geloof ik :)

Zo bereik je heel veel mensen die hier niet actief zijn denk ik.

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Inderdaad. Frontpage zou handig zijn.
Daarmee bereik je de "kleintjes" wel (denk ik). Vaak zijn ze ook op zo'n manier met DPC in aanraking gekomen.
De grote jongens melden zich (denk ik) wel regelmatig op ons forum, dus die zul je wel zo bereiken. De mensen die in een subteam zitten, die worden wel bereikt via leden daar (als er iets is).

• DSmarty
  • Niet online
FP mag best gebruikt worden voor meer dan alleen DPCH. Maar vergeet niet dat we max. 8 FP postings per week mogen doen.

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

7 DPCH's dus met 1 ander bericht erbij.

• Funcracker
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Tjah.. er zit in beide verklaringen een zekere waarheid.
Dus dat we teveel versnipperd raken, en dat we daardoor meer leden hebben...
In totaal hebben we dus meer leden, maar per project niet meer een echt overwicht...
En dat is jammer..

Je houdt idd niemand tegen.. Wij deden jaren RC5, maar waren kleine usertjes die het forum amper bekeken. Toen we dat wel gingen doen zijn we vrij snel overgestapt naar ECCp, omdat onze puntjes nix leken te betekenen bij RC5. Teampje opgestart, meer tijd ingestoken.. et voila.. Meer members en dus meer CPU power. Dat maakt het toch leuker. En hoelanger een project duurt.. Des te eerder zullen nieuwe mensen toch steeds weer een project kiezen wat later is begonnen, om hoger in de stats te kunnen staan.

Oplossing? Wat ik hier zo hoor klinkt aardig.. Maar een echte oplossing is het nog niet.. ik denk dat dit lastig op te lossen is.. Ik zie zelf nog geen oplossing die iedereen zal bevallen, en waar iedereen achter staat.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Hier is ook geen directe oplossing voor.

Als alleen RC5 er geweest was samen met evt OGR was ik nooit bij DPC gebleven, maar had ik de hele DC wereld achter me gelaten.

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 13:50
...
Na rc5 volgde OGR (deden we ook al wat mee), nog wat later kregen we het beruchte gammaflux met z'n realtime stats, waar ik, Tha_Snail en Blistimo erg dankbaar gebruik van maakten toen DPC een megaflush hield, en wij dus om de 5 minuten de stand bijhielden en dus zeeer uitgebreide stats konden maken Helaas ging het bedrijfje achter Gammaflux failliet, maar als ik het me goed herinner zijn we wel als eerste geinding met dat project.
Ik had hier toch wel een vermelding verwacht :P. Maar ja dat maakt ook niet zoveel uit. Maar wat ik inderdaad wel jammer vind is dat de site van DPC te weinig wordt gebruikt. Het is toch mogelijk om daar een veel leukere en dan ook vooral meer up-to-date site van te maken. Maar ik kan me voorstellen dat iedereen net zoals ik, tijdgebrek heeft :). Maar gelukkig komt de vakantie eraan, dus wie weet zijn er veranderingen mogelijk.

• ColdFusion
Op zondag 09 juni 2002 00:17 schreef Mr.Vulcano het volgende:

Maar wat ik inderdaad wel jammer vind is dat de site van DPC te weinig wordt gebruikt. Het is toch mogelijk om daar een veel leukere en dan ook vooral meer up-to-date site van te maken. Maar ik kan me voorstellen dat iedereen net zoals ik, tijdgebrek heeft :). Maar gelukkig komt de vakantie eraan, dus wie weet zijn er veranderingen mogelijk.
Ik heb gisteren een poging gedaan om daar wat aan te gaan doen. Ik heb 2 nieuwssubmits gedaan voor eccp en d2ol. Alleen tot op heden heb ik daar nog nix van vernomen.. dus ik weet niet hoe dat zit.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op zondag 09 juni 2002 11:02 schreef ColdFusion het volgende:

[..]

Ik heb gisteren een poging gedaan om daar wat aan te gaan doen. Ik heb 2 nieuwssubmits gedaan voor eccp en d2ol. Alleen tot op heden heb ik daar nog nix van vernomen.. dus ik weet niet hoe dat zit.
Dan moet je hem nog 3x submitten, en dan mag je pas gaan zeuren :) (staat heleboel post's terug in dit topic)

Juist

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Topicstarter
(jarig!)
Op zaterdag 08 juni 2002 12:19 schreef Orion het volgende:
Weet je wat we gaan doen??? We gaan als 1 team steeds de projecten langs en rammen de andere teams van de baan en is het project ipv de verwachte 10 maanden bezig klaar met 10 dagen B-) maar het is misschien wel verstandig om GEEN nieuwe projecten meer te starten. EN als er een project af is moet er eventueel aandacht besteed worden aan de leden die dus nu 'idle' zijn met een mailtje maar GEEN spam uiteraard met daarin de overige projecten. Een kleine objectieve uitleg over deze. Ik denk dat je daarmee de mensen ook weer geboeid krijgt en ZEKER de teamspirit weer terug krijgt. Want DPC daar win je mee ( :P niet zeiken over mijn rijmkunsten)

Orion, wat jij hier voorsteld heb ik bijna hetzelfde al een jaar geleden geprobeerd, onder de titel "DPC-flex" Het ging alleen niet zo heel erg geweldig, eerst was er al ene DSmarty die het starttopic daarover sloot, wat later weer geopend is omdat Chaos hem er van kon overtuigen dat het geen verkapte subteamreclame was. Als ik me het goed herinner zijn er toen aardig wat redelijk zware woordenwisselingen geweest tussen ondergetekende en de gehele DPC-crew (minus chaos en dsmarty). Uiteindelijk mocht DPC-flex wel, maar we moesten ons houden aan de regels die voor alle subteams gelden, dus reclame maken mocht ook niet meer. Mede daarom is het gestrand, na een aantal maanden eccp geholpen te hebben viel het team langzaam uit elkaar omdat het zijn nut aan het verliezen was vanwege de toch tegenvallende processorkracht, van het originele idee dat elk team een paar pc's beschikbaar stelde en die de projecten liet doen waar dpcflex voor koos, kwam weinig terecht. Over het algemeen waren het gewoon mensen die thuis 1 of 2 pcs hadden staan en daar mee flexten. De oprichting van clan of ToeT was de eigenlijke doodslag voor ons, het was in #toet net zo gezellig (of nog gezelliger) als in #dpcflex. Toen alleen ik en tha_snail nog over waren hebben de de 30k die we gedaan hebben maar naar ons huidige subteam verhuisd, en zijn we weer verder gegaan als voor het hele dpc-flex gebeuren. Mischien is iets in de geest van dpcflex wel handig voor momenten waarop projecten afgelopen zijn, zoals binnenkort met rc5 en eccp zal zijn. Niet dat de oude opzet perse gebruitk moet worden, maar een nieuwsbrief of info op wdo zou wel leuk zijn voor mensen die nog niet weten wat voor project ze willen gaan doen. het leukst is het dan als het ze niet uitmaakt wat voor project ze willen want dan is het natuurlijk het project waar we een goede kans maken no 1 te wordne, of extra kracht nodig hebben om op no1 te blijven.

Wat het allerhandigste zou zijn, maar wat ikzelf iig niet zou kunnen realiseren, en iemand anders in z'n eentje ook niet, is het maken van een uniforme client. Dit kan zijn een supportproggie wat op afstand checkt wel project er gedraait wordt en de benodigde client in een soort sandbox idee op de pc van de 'flexer' installeert, ofwel een echte client, die waarschijnlijk dan de vorm van de rc5/ogr client krijgt en gewoon een core d/l'ed die op dat moment nodig is. De kans dat dit echt bugvrij gerealiseerd is lijkt me zeer miniem, alleen al het maken van de huidige, naar mijn mening bijna perfecte d.net client heeft enkele jaren tijd gekost en kunnen wij sowieso niet op korte termijn nabouwen. Een sandboxclient schrijven zou mischien nog te doen zijn, hoewel dan waarschijnlijk is dat het tot het windows platform beperkt blijft, terwijl de grotere teams vooral andere OS'en draaien op hun crunchpcs. Dit is natuurlijk maar een droom van me, maar als we _zoiets_ zouden kunnen realiseren dan is DC voor DPC in de pocket, omdat wij ons razendsnel op een nieuw project kunnen storten en zo al een flinke voorsprong kunnen uitbouwen, of er voor kiezen om bijvoorbeeld fftjes 1000 pcs te gebruiken om in een weekje de eccp voorsprong te verzekeren :) Ik vrees alleen dat we voor dit (onwaarschijnlijke) scenario de subteamgedachte weer wat moeten laten varen, wat ik niet echt als waarschijnlijk durf te betitelen als ik zie hou subteams oorlog met elkaar voeren, ipv tegen de echte vijand.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 11:02 schreef ColdFusion het volgende:

[..]

Als het goed is staan ze er nu op :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op zaterdag 08 juni 2002 00:14 schreef Freakertje het volgende:

[..]

Hey joe! I've GoT news for joe!
Na ECCp-109 komt.... ECCp-126!!!
We gaan dus vrolijk verder als deze ronde is afgelopen :P
Pin me er niet op vast als dat getal 126 niet klopt, ik kon de draad niet terugvinden
Dat is nu een mooie nieuwsposting op wdo waard. Dus ga tekeer :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:46
Op vrijdag 07 juni 2002 22:07 schreef m.m het volgende:Helaas ging het bedrijfje achter Gammaflux failliet, maar als ik het me goed herinner zijn we wel als eerste geinding met dat project.
Ik heb daar toen ook een tijdje aan meegedaan (client heb ik hier zelfs nog op mijn PCtje staan :) )Maar ik kan me herinneren dat we daar geen eerste waren, maar met de eindflush nog wel AT inhaalden, en daarmee volgens mij 2e of 3e overall werden. Ik kan het in de search zo niet vinden.

[removed]

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 14:26 schreef m.m het volgende:

[..]
Ik vrees alleen dat we voor dit (onwaarschijnlijke) scenario de subteamgedachte weer wat moeten laten varen, wat ik niet echt als waarschijnlijk durf te betitelen als ik zie hou subteams oorlog met elkaar voeren, ipv tegen de echte vijand.
Ho! Wacht! We voeren geen oorlog met elkaar, we fokken elkaar alleen maar een beetje op zodat we meer gaan assimileren. (Sinds de Noizy Cows ons hebben uitgedaagd ons voorbij te gaan heeft TMK(ECCp) zeker zo'n 10 members erbij gekregen, dit was zonder die "concurentie" waarschijnlijk niet gelukt.

Verwijderd

zucht.....

Ik hoop gewoon dat iedereen zich positief blijft inzetten voor DPC.

ps. het feit dar rc5 nog steeds het grootste projekt is komt imo doordat de client makkelijk als service te draaien is

• ColdFusion
Op maandag 10 juni 2002 07:08 schreef Mo-Bees het volgende:
ps. het feit dar rc5 nog steeds het grootste projekt is komt imo doordat de client makkelijk als service te draaien is
en het langst lopende project van DPC is :)

• Flapmo
  • Laatst online: 19-05 22:05

Flapmo

and back is gigi!

* Flapmo denkt al heel lang wat hier beschreven wordt...

Sja..die goeie ouwe RC5 tijd he. Maar nu krijgen we zelfs met rc5 een megakoekje van eigen deeg :(.

eCCP zijn we van de troon gerost en worden we binnenkort misschien zelfs 3e.

G@H gaan we zowiezo niet halen voorlopig (beter eerst te droppen en eCCP ff eerste te maken?)

F@H ->sorry bemoei ik me niet mee, niet 1e geloof ik he?

RC5-> boven al beschreven
OGR-> 1e, niet veel op aan te merken.
Dolphin (ofzo?) -> 1e? maar voor hoelang?

En weet ik waar we nog meer aan meedoen, het probleem is dat we te veel verdeeld zijn en gewoon nu overal een beetje power hebben en nergens meer de top halen.

Het zou echt gaaf zijn als iedereen weer over zou stappen naar 2 projecten ofzo.

Maar dan zijn we ook meteen bij het grootste probleem aangekomen, iedereen wil natuurlijk zijn project..En dan komt dat wat we allemaal het meest vrezen...Wij worden het grote team en een ander klein team verslaat ons.. (net als wij vroeger gedaan hebben met RC5)......

It is sad...........

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig om te proberen weer dagelijks eerste te worden bij RC5 maar Melakion heeft gewoon illegale installs geplaatst. Hoeveel - geen idee, maar verwacht niet dat DPC ineens zijn output verdrievoudigd om op Melakions niveau te komen. Bovendien kunnen de RC5-deelnemers wel bovenaan willen staan, maar datzelfde willen alle andere projectdeelnemers. Je kunt niet verwachten dat iedereen binnen DPC van project naar project gaat switchen.

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Bovendien zou dat niet helpen.
Als iedereen terugging naar RC5 dan zou de output hooguit verdubbelen (4 miljoen)
En dat is nog lang geen 6 of 7 miljoen wat je daarvoor nodig zou hebben.
Enne, bovendien, we staan toch nog eerste, waarom dan daarover zo klagen. idd, de kans om de key te vinden is iets afgenomen. Van 1 op de 27 naar 1 op de 28, maar so what, de kans is gewoon zoiezo erg klein dat precies wij het zijn die die key gaan vinden. En ze moeten wel heel erg hard op gaan schieten hoor willen ze nog maar een kleine kans maken ons in te halen, dus ook daar hoef nu zo bang niet voor te zijn.

• Flapmo
  • Laatst online: 19-05 22:05

Flapmo

and back is gigi!

Op maandag 10 juni 2002 12:56 schreef Nemesis het volgende:
Allemaal leuk en aardig om te proberen weer dagelijks eerste te worden bij RC5 maar Melakion heeft gewoon illegale installs geplaatst. Hoeveel - geen idee, maar verwacht niet dat DPC ineens zijn output verdrievoudigd om op Melakions niveau te komen. Bovendien kunnen de RC5-deelnemers wel bovenaan willen staan, maar datzelfde willen alle andere projectdeelnemers. Je kunt niet verwachten dat iedereen binnen DPC van project naar project gaat switchen.
ja zei ik ook al-->
Maar dan zijn we ook meteen bij het grootste probleem aangekomen, iedereen wil natuurlijk zijn project..En dan komt dat wat we allemaal het meest vrezen...Wij worden het grote team en een ander klein team verslaat ons.. (net als wij vroeger gedaan hebben met RC5)......
Oftwel, doordat DPC zo gegroeit is zijn we een groot team geworden, we zijn geworden dat wat we altijd versloegen met ons kleine DPC..."groot geworden door klein te blijven" is gone..

Wij zijn nu het AT van RC5 het begin, en hun zijn nu DPC..

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Pagina: 1