TV-out op Dell Laptop

Pagina: 1
Acties:

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
Hallo mensen. Ik heb de FAQ al 8 x gelezen en alles 3dubbel gecheckt maar ik weet het even nie meer... Ik heb een Dell CPxJ met TV-Out (chipset geen flauw idee er zit iig een Ati Rage Mobility in). Ik heb mijn tv aangesloten via zo'n kabel:

Afbeeldingslocatie: http://tvtool.info/jpgs/cableguide/adapter_bt869.jpg

met exact zo'n aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/faq/s-vhs_stekker.jpg

Die weer aangesloten via een composite kabel rechtstreeks in de composite aansluiting van de tv.. maar... je raad het al: grijs beeld!! Alle settings nagelopen (PAL, etc.) maar niks mocht baten... kan dit aan mijn kabels liggen o.i.d.???

SysSpec

Verwijderd

oude of geodkope tv waarschijnlijk?

• lak
Op vrijdag 07 juni 2002 21:47 schreef MREn het volgende:
oude of geodkope tv waarschijnlijk?
Grapjas... spliksplinternieuwe!! En wel een friggin wega...! Maar ook op een andere geprobeerd -> Philips maar dan met scart convertor.... ook grijs beeld... en die tv gebruik ik voor mijn tv-out op mijn normale comp en dat gaat prima...

SysSpec

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Staat je TV dan wel ingesteld op de s-video kanaal? En staat de S-video uitgang op je notebook wel aan ??

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
ja idd... als hij op 2 tv's het zelfde beeld geeft zal het idd aan de flaptop liggen...
Wat heb je software matig ingeschakeld?
zowiezow moet in de bios aan geschakeld zijn (tv-out). (althans bij mij fujitsu wel :D )
En dan kan je of via de drivers van de video kaart of via een knop je op je toetsen bord de tv-out inschalkelen als het goed gaat...

wat heb je allemaal al gedaan?? (software matig)

Verwijderd

Heb je je ingang op je tv wel op S-Video gezet ?

• lak
De tv staat iig op de s-video ingang... Qua instellingen op de laptop:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.jansen7/check.jpg

Nu is ie op het moment niet geselecteerd want ik heb op het moment de tv niet aangesloten. Je kan de uitgang niet selecteren want er is maar 1 tv-out uitgang.. Qua instellingen heb ik Pal B en Pal G geprobeerd.. ben nog wat met de kleuren heen en weer gegaan maar allemaal zonder suc6...

SysSpec

• lak
Hier de pics van de instellingen met aangesloten tv:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.jansen7/check2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.jansen7/check3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.jansen7/check4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.jansen7/check5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.jansen7/check6.jpg

SysSpec

Verwijderd

Gebruik je wel het originele kabeltje van Dell ?
Dat is er 1 met 7 pootjes..
Heb exact hetzelfde probleem gehad zo'n 3 weken terug...
Exact dezelfde dingen geprobeerd en de oplossing bleek via marktplaats zo'n origineel kabeltje te scoren...
Gelijk kleur...

Als je niet het originele kabeltje gebruikt weet ik wel zeker dat dat je probleem is..

• lak
Op zaterdag 08 juni 2002 13:47 schreef mistered het volgende:
Gebruik je wel het originele kabeltje van Dell ?
Dat is er 1 met 7 pootjes..
Heb exact hetzelfde probleem gehad zo'n 3 weken terug...
Exact dezelfde dingen geprobeerd en de oplossing bleek via marktplaats zo'n origineelkabeltje te scoren...
Gelijk kleur...

Als je niet het originele kabeltje gebruikt weet ik wel zeker dat dat je probleem is..
YES! Thnx! Zoiets gokte ik al maar ik moest even zekerheid hebben... Maar zo'n geval heeft 7 pinnen dus?? Hoe ziet die eruit dan??

SysSpec

• lak
Ik heb trouwens wel een paar kabeltjes gebruikt met 7 pinnen maar die gaven alleen maar ruis!

SysSpec

Verwijderd

Er zitten gewoon 2 xtra pinnetjes op..
Dell wilde ze mij niet los verkopen (dombo's) dus heb ikhet via marktplaats geprobeerd, zat mensen daar die er 1 over hebben..
Die 2 xtra pinnetjes zorgen voor het composiete signaal.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 13:51 schreef lak2k het volgende:
Ik heb trouwens wel een paar kabeltjes gebruikt met 7 pinnen maar die gaven alleen maar ruis!
Weet ik, er is geen standaard voor die 7 pinnen en fabrikanten geven er allemaal hun eigen interpretatie aan..
Is moeilijk/onmogelijk er toevallig 1 te vinden die volgens Dell werkt..
Handiger/sneller is het zo'n origineel Dell kabeltje te scoren.
Het heet overigens een tv-out dongle... dat zoekt wat makkelijker

Verwijderd

Ik heb een DELL INSPIRON 7500 met ATi Mobility en ik heb ook grijs beeld. Ik heb ook vanalles geprobeerd maar het lukt me niet om daar kleuren op te krijgen

Verwijderd

Ook wellicht het kabeltje ??
Ik gebruik overigens net als de topicstarter een CPxJ Latitude notebook van Dell.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32
ik heb voor mijn Dell latitude C600 een kabeltje bij Mynote vandaan. Type C730/740/750 weet ff niet welke. die werkt.

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
heb ook zo'n CPxJ en met het originele kabeltje op de composite ingang van mijn Philips TV is het beeld echt perfect dus zou haast nergens anders aan kunnen liggen dat grijze gebeuren

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Tis nogthans een kabeltje dat bij de dell origineel bijzat.

• Nono_home
wazig.
TVtool al een keer erop gehad?

Verwijderd

Tv Tool werkt niet met de ATI van Dell..

• Nono_home
O, wist ik niet. Ook versie 6 niet?

Verwijderd

Nope... alleen voor Nvidia kaarten.

• Screec
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07-2025
heb een dell inspiron 4000. op 1 keer werkte mijn tv-out ook niet meer, terwijl die het daarvoor perfect deed.
Bij je instellingen moet je ervoor zorgen dat je TV scherm op PRIMARY staat, evenals je LCD-panel.
(primary is het knopje met het rondje)
(secondary is het knopje met de twee rechthoekjes)
Hoop dat dit helpt!

Verwijderd

Dat heeft de topic starter al..(zie plaatjes)... maar wel een goeie tip..

• Screec
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07-2025
maar misschien is Tomahawkske er iets mee he? :)
btw: mijn kabeltje heeft ook 7 pinnen, en sluit tv gewoon via composite aan.

• lak
bedankt voor de tips mensen... kga es even kijken of wij die originele kabeltjes nog ergens op voorraad hebben en dan testen...

SysSpec

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Die extra pinnen ten opzichte van de normale s-video kabel zorgen niet voor composite maar zijn spdif, duus 5.1 dobly encoding. Handig voor als je er een dvd speler in hebt hangen. :P

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• lak
Op maandag 10 juni 2002 14:59 schreef Fostar82 het volgende:
Die extra pinnen ten opzichte van de normale s-video kabel zorgen niet voor composite maar zijn spdif, duus 5.1 dobly encoding. Handig voor als je er een dvd speler in hebt hangen. :P
Mmm.. maar waarom krijg men daar geen grijs beeld bij dan?? Oh well ik zal het morgen wel checken aangezien mijn kabeltje al klaar licht ;)

Trouwens... volgens mij is dat behoorlijk onzin want er loopt toch nooit en te never audio door een composite / s-video kabel???

SysSpec

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 22:20 schreef lak2k het volgende:

[..]

Mmm.. maar waarom krijg men daar geen grijs beeld bij dan?? Oh well ik zal het morgen wel checken aangezien mijn kabeltje al klaar licht ;)

Trouwens... volgens mij is dat behoorlijk onzin want er loopt toch nooit en te never audio door een composite / s-video kabel???
Denk ik ook...

Onzin over die 5.1 geluid kan never nooit niet.
is gewoon voor scheiden kleuren en dat geeft een beter beeld kwaliteit

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Door een normale s-video aansluiting loopt inderdaad geen geluid: ik heb zelf een Dell 8100 met een 7 pins svideo aansluiting. Bijgeleverd een stekkertje met externe bracket: svideo, composite en !!! 5.1 spdif aansluiting.
Door deze stekker loopt wel geluid, zal wel iets bijzonders van Dell zijn.

Verwijderd

Je kan wel degelijk audio uit bepaalde S-Video-achtige aansluitingen extracten, kijk maar eens goed naar de Matrox G450-eTv, die haalt ook zowel beeld als geluid eruit. Weliswaar geen 5.1 signaal, gewoon stereo. :)

Verwijderd

Ik heb ook een Latitude CPxJ. (Is btw 440BX)
Maar wat ik niet snap is waarom jij al die verloop stukjes gebruikt.

Ik heb gewoon een simpele s-video kabel ( 4 pins ) aan de ene kant in m'n laptop en aan de andere kant in m'n TV op de front aansluiting aan de zijkant en het werkt perfect. (ook Sony WEGA btw TYPE: KV-28FX65)

Verwijderd

Waar staat je TV op? #1 #2 #3 ? DAAR moet je op letten! of op AV ? check eerst maar ff de instellingen van je tv....

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik eet niet welke rare fratsen die Dell jongens allemaal hebben uitgehaald, maar kijk eens even in je bios.
Op een compaq armada e500 wilde de boel ook maar niet. Alles goed ingesteld en toen bleek dat er in de bios necam secam hoe heet dat ook alweer stond... ff naar pal en de boel liep...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• lak
Op dinsdag 11 juni 2002 10:24 schreef Nyles het volgende:
Waar staat je TV op? #1 #2 #3 ? DAAR moet je op letten! of op AV ? check eerst maar ff de instellingen van je tv....
Instellingen van de tv ist niet trust me... heb alle AV shit al geprobeerd en zoals ik zei ook op een andere waar ik normaal ook prima de tv-out van mijn normale pc op krijg (zowel tv-out op videokaart als xcard)...

Ik heb iig vanmorgen zo'n kabeltje weten te scoren en vanmiddag effe uitproberen!

SysSpec

• lak
Nou... eindelijk uitgeprobeerd met dat nieuwe kabeltje -> Werkt als een trein.. Het rare is alleen: Dat kabeltje ziet er exact hetzelfde uit als 2 andere converters die ik nog had liggen en die ik ook geprobeerd had -> gewoon 7 pins aan de 1ne kant en composite aan de andere, maar deze doet het wel...

Dat tv-out blijft een vreemd verhaal maar ik weet wel -> als het eenmaal werkt, blijf er dan met je fikken af >:) ;)

SysSpec

Pagina: 1