rook bommetje maken???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.282 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48932

Topicstarter
Recept rookbom

Benodigde ingredienten:
Kaliumchloraat (eventueel natriumchloraat)
Suiker
Salmiak

Kaliumchloraat zit vaak in kunstmest, vooral in Belgie makkelijk in de boerenwinkel te verkrijgen. Koop kunstmest met een groot percentage kaliumchloraat (staat gewoon op de verpakking). Sommige drogisten verkopen het ook. Mengen (een deel) met twee gewichtsdelen fijne suiker en twee delen salmiak (NH4CL) dat kun je gewoon bij de drogist kopen.
Pas op, kaliumchloraat en suiker bij elkaar is zeer brandbaar. Meng het in plastic of houten kommen, met idem roerdingen, geen ijzer (een vonk kan genoeg zijn). Salmiak vertraagt de branding juist, het best kun je eerst salmiak en suiker mengen en dat weer met het kaliumchloraat. Als je alles goed gemeng hebt kun je het in een verpakking stoppen (plestik zak, stukje afgezaagde plestik rioolpijp, melkpak, afekapt bierblikje met een paar bossen prei er bovenop valt het dan niet eens meer op) dat je met plakband dichtplakt. Probeer even een vingerhoedje van je mengesel in het park om te zien of het lekker rookt. Om de boel te laten ontbranden volstaat het duwen van een sigarettenpeuk door het plakband, als je het goed gedaan hebt krijg je geen steekvlammen en dat soort enge dingen, maar een regelmatig ontwikkelende reusachtige witte wolk >:)*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29081

Ik gok een minuut of 25, voordat de eerste mod deze bullshit weg gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja en? wat dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14365

Semtex?

Samenstelling van semtex is niet echt bekend.. Samenstelling word vaak gevarieerd en het is moeilijk informatie er over te krijgen. Veelas schijnt semtex een mengsel te zijn van 2 stoffen Cyloniet (C3H6NO6) en Pentriet (C5H8N4O12) ingebed in een dragen van wasachtig middel, bijvoorbeeld parafine. Ook polymere bindmiddelen worden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53186

Way to go :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glyceryltrinitraat is nog een, beter bekend als nitroglycerine. De reactiviteit van deze stof is zo groot, dat een licht schok al een explosie kan veroorzaken. Maar geluikig had alfred nobel daar een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:34

Bjorker

Cadillacs rule!

Reken maar dat deze pagina al een belletje heeft laten rinkelen op echelon.
Het is ook geen GoT onderwerp ook, maar ik zie dat het al gemeld is.

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zo jij weet veel van the real shit af --- Heb je soms ervaring????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neej, het is allemaal scheikunde.. Kunstmest, KNO3, kun je veel dingen mee doen.

Daarom is die rookbom ook best gevaarlijk, er zijn betere manieren om wat rook te maken.

KNO3 + C + S is gewoon buskruit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit onderwerp licht ongeveer overal tussen in!!!!! (wat zijn sommige mensen toch een stelletje mieren neukers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker

Bjorker

Cadillacs rule!

Ik ben geen mierenneuker, maar wat jij hier op het forum zet, is gewoon levengevaarlijk als je niet weet wat je doet.
Dus het hoort hier gewoon niet thuis.

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mieren neukers (duracell bijvoorbeeld)

maar ik bedoel of je oooit wel eens een poging hebt gedaan om semtex te maken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ach ja zo gevaarlijk ook weer niet

www.google.com

how to make a bomb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 21:41 schreef Bjorker het volgende:
Ik ben geen mierenneuker, maar wat jij hier op het forum zet, is gewoon levengevaarlijk als je niet weet wat je doet.
wat lul je nu man??? als iemand dit gaat maken is het toch zijn eigen verantwoordelijkheid --- doe een goed scheikunde schort aan dat brandpreventie heeft en een veiligheids brilletje op --- je moet het niet in je t-shirtje gaan maken --- gevaaaaarlijk --- en boeiend ik weet wel wat ik doe --- /live's short make more/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56256

Op vrijdag 07 juni 2002 21:41 schreef Bjorker het volgende:
uuuhm...... :?
Ik vond het wel een handige tip hoor... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Op vrijdag 07 juni 2002 21:49 schreef bartje_bartje het volgende:

wat lul je nu man???
[blahblah]
Wat doet dit in vredesnaam op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je gewoon netjes doet zoals het moet, en niet teveel knoeit kan er weinig gebeuren, experimenteren is superlink natuurlijk.., laat die jongen gewoon zijn rookbommentje maken joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 22:40

[..]

wat lul je nu man??? als iemand dit gaat maken is het toch zijn eigen verantwoordelijkheid --- doe een goed scheikunde schort aan dat brandpreventie heeft en een veiligheids brilletje op --- je moet het niet in je t-shirtje gaan maken --- gevaaaaarlijk --- en boeiend ik weet wel wat ik doe --- /live's short make more/
nee, lees jij de faq maar eens jongeman.

als ik hier pr0n plaats en een 10-jarig iemand ziet dat en schrikt daarvan (om maar een voorbeeld te noemen) is GoT verantwoordelijk omdat er nergens waarschuwingen staan oid.

dit komt ongeveer op hetzelfde neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker

Bjorker

Cadillacs rule!

Ja right, straks denkt een of andere onverlaat dat he misschien wel handiger is als hij een ijzeren pijp gebruikt, want dan kan hij hem meerdere keren gebruiken.
En misschien denkt hij daarna wel dat het langer rook geeft als hij het gaatje wat kleiner maakt.
Nou ik wil niet voor de gevolgen instaan.
Modjes, het is al gemeld, maar please trash dit topic.

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Op vrijdag 07 juni 2002 21:54 schreef Bjorker het volgende:
And give bartje_bartje a OW and/or a ban :7

[offtopic]
:D OW kan ook in het engels: Official Warning :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die faq echt wel eens gelezen, maar kan me niet voorstellen dat kindertjes nu rookbommetjes gaan maken omdat meneer bartje dat nu even zegt, maar ergens heb je ook wel gelijk, het is best lullig als het mis gaat.. Misschien is het inderdaad raadzaam om deze topic maar dicht te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Op vrijdag 07 juni 2002 21:57 schreef illem het volgende:
Ik heb die faq echt wel eens gelezen, maar kan me niet voorstellen dat kindertjes nu rookbommetjes gaan maken omdat meneer bartje dat nu even zegt, maar ergens heb je ook wel gelijk, het is best lullig als het mis gaat.. Misschien is het inderdaad raadzaam om deze topic maar dicht te doen
sorry, ik had het niet tegen jou, maar jij tiepte zo snel dat er wat posts tussen kwamen ;)

heb bericht al veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 18:42

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[..]

Het punt is dat hier ook dudes rondlopen die NIET weten wat ze doen, maar wel razend benieuwd zijn naar het resultaat..... (soms met nadelige gevolgen)
Op vrijdag 07 juni 2002 21:20 schreef bartje_bartje het volgende:
Recept rookbom

Benodigde ingredienten:
Kaliumchloraat (eventueel natriumchloraat)
Suiker
Salmiak

Kaliumchloraat zit vaak in kunstmest, vooral in Belgie makkelijk in de boerenwinkel te verkrijgen. Koop kunstmest met een groot percentage kaliumchloraat (staat gewoon op de verpakking).
Hm.... niet dat ik het weet, maar ik meen dat het NITRATEN zijn die in kunstmest zitten... en niet chloraten... maar okee... ik kan me vergissen.
Sommige drogisten verkopen het ook. Mengen (een deel) met twee gewichtsdelen fijne suiker en twee delen salmiak (NH4CL) dat kun je gewoon bij de drogist kopen.
Pas op, kaliumchloraat en suiker bij elkaar is zeer brandbaar.
Indeed.. met name 1 deel kaliumchloraat met 1 deel suiker
Kan je 'leuke' steekvlammen (En een vracht rook) mee maken. (voor 'leuke' lees gevaarlijke)
Meng het in plastic of houten kommen, met idem roerdingen, geen ijzer (een vonk kan genoeg zijn). Salmiak vertraagt de branding juist, het best kun je eerst salmiak en suiker mengen en dat weer met het kaliumchloraat. Als je alles goed gemeng hebt kun je het in een verpakking stoppen (plestik zak, stukje afgezaagde plestik rioolpijp,
In verband met gezondheidsredenen wil ik kunststoffen ten zeerste afraden!!!!!!!!!!!!!!!
melkpak, afekapt bierblikje met een paar bossen prei er bovenop valt het dan niet eens meer op) dat je met plakband dichtplakt. Probeer even een vingerhoedje van je mengesel in het park om te zien of het lekker rookt. Om de boel te laten ontbranden volstaat het duwen van een sigarettenpeuk door het plakband, als je het goed gedaan hebt krijg je geen steekvlammen en dat soort enge dingen, maar een regelmatig ontwikkelende reusachtige witte wolk >:)*D
Je zegt "Als het goed is"

Trust me..... ik heb ervaring (als natuurkunde- en scheikunde docent)

Die 'als het goed is' loopt maar al te vaak fout (misschien juist omdat ik nask-docent ben :? :+)
Maar vaak gaat dus de wet van Murphy op... Alles wat fout kan gaan, gaat ook fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 07 juni 2002 21:54 schreef Bjorker het volgende:

[..]

Ja right, straks denkt een of andere onverlaat dat he misschien wel handiger is als hij een ijzeren pijp gebruikt, want dan kan hij hem meerdere keren gebruiken.
IJzeren pijp kan in deze situatie geen extra kwaad (ervanuitgaande dat de pijp niet dichtgelastd wordt.......), sterker nog... liever een ijzeren pijp die alleen aan de onderkant is dichtgemaakt dan een pvc rioolpijp. (ivm de giftige dampen die eraf komen)
En misschien denkt hij daarna wel dat het langer rook geeft als hij het gaatje wat kleiner maakt.
Dat is een iets groter probleem ja:
door het kleine gaatje kan de druk minder goed weg dus:
a) kans op steekvlam
b) kans op explosie van het geval
Nou ik wil niet voor de gevolgen instaan.
Volgens mij zijn er al meer dan genoeg van dit soort topics gewoon op slot gezet....

nee, ik zal nu even geen search-link geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Op vrijdag 07 juni 2002 22:03 schreef illem het volgende:
http://www.winternet.com/~mikelr/flame16.html

VS.

http://www.winternet.com/~mikelr/flame17.html
:?

ik vind flame16 wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

Hm.... niet dat ik het weet, maar ik meen dat het NITRATEN zijn die in kunstmest zitten... en niet chloraten... maar okee... ik kan me vergissen.
Inderdaad. Chloraten in kunstmest stoppen is een beetje zinloos, aangezien er maar heel weinig organismen zijn die er iets mee kunnen - Tot nu toe zijn er een paar bacteriestammen ontdekt, dat is alles. Overigens, heel interessant is de theorie dat chloraat vroeger algemeen voorkwam in de natuur in gesteenten, totdat bacterien evolueerden die erop konden leven. Deze bacterien zetten het om naar chloride en zuurstof. Dit zou mede verklaren waar de zuurstof in de atmosfeer vandaan komt.

Ik vraag me trouwens af wat de wet hierover zegt. Zelf vuurwerk maken is verboden zonder de juiste vergunningen, maar ik vraag me af of dit onder vuurwerk valt. Hebben we rechtenstudenten hier?

Echter, dat het uitvoeren van de proef strafbaar is, wil nog niet zeggen dat het verboden is een voorschrift ervoor aan te bieden. Recepten om bijvoorbeeld TNT te maken zijn algemeen verkrijgbaar op internet, en ook in scheikundeboeken. Sterker nog, het is een tweedejaarspracticum in mijn opleiding (Moleculaire wetenschappen in Wageningen)...
Weliswaar word je bij dat practicum minstens 1x per minuut gecontroleerd om ervoor te zorgen dat je de temperatuur op 30 graden houdt zodat er geen TNT (TriNitroTolueen) gevormd wordt maar MNT (MonoNitroTolueen), wat niet explosief is, maar in feite voer je gewoon de synthese van TNT uit.

In ieder geval zie ik geen wettelijke belemmeringen op het publiceren van dit soort proeven, en ik denk dan ook niet dat GoT dit moet verbieden. Zolang je maar beseft:

DIT SOORT PROEVEN ZIJN LEVENSGEVAARLIJK EN BUITEN HET LABORATORIUM ABSOLUUT ONVERANTWOORD. UITVOEREN OP EIGEN RISICO!!!
Het punt is dat hier ook dudes rondlopen die NIET weten wat ze doen, maar wel razend benieuwd zijn naar het resultaat..... (soms met nadelige gevolgen)
Dat is waar. Aan de andere kant, dit soort informatie is vrij verkrijgbaar, en ze kunnen toch dit soort informatie beter hier oppikken, met bovenstaande waarschuwing, dan op een site waar die er niet bijstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 00:03

zerok

geen

Ik vind dat hier op got af en toe wel iets te beschermend word opgetreden. Als een persoon het leuk vind om een recept voor een rookbommetje te plaatsen met wat waarschuwingen er bij moet dat kunnen vind ik. Als de persoon een recept voor een echte bom had geplaatst met een hele uitleg erbij over hoe alles moet word het een ander verhaal. oke dit kan vast ook exploderen al je je best doet maar er zijn vast betere mengsels.
Iedereen persoon heeft ook nog een beetje verantwoordelijk voor zijn eigen daden. En het is niet zo dat iedereen die een bericht op got leest meteen gaat mengen en opblazen :)

Het enige punt waarop dit gesloten kan worden is omdat het niet echt in dit forum thuis hoort denk ik.

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 07 juni 2002 22:56 schreef Captain Proton het volgende:
Dat is waar. Aan de andere kant, dit soort informatie is vrij verkrijgbaar, en ze kunnen toch dit soort informatie beter hier oppikken, met bovenstaande waarschuwing, dan op een site waar die er niet bijstaat.
Maar aan nog een andere kant...
Hier wordt het dus (voor de vele GoTters gewoon 'op tafel gelegd', terwijl je gewoon op internet bewust aan het zoeken moet....

Er zit nogal wat verschil in of je een recept aangeboden krijgt, of er zelf naar gaat zoeken (imho)

Maar ik kan me overigens wel vinden in je beredenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:22

Elvhenk

/me hartje GO

Dit is verre van een W&L topic en ik vraag me ook ernstig af waarom het gepost is. Degenen die zoiets willen maken en evt. wat ledematen willen verliezen, die zoeken hun heil maar elders.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.