Toon posts:

seagate HD

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

mijn seagate 40gb hardisk blijft zomaar ineens steken in windows en gaat daar naar weer verder en hij kraakt ook heel erg kan dat door het overclocken komen of is hij aan het dood gaan :'(

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
misschien is hd beschaddigt dat ie daarom zo kraakt.

Of dat er misschien een fout bestand is dat windows zoekt en dat ie daar blijft hangen en raar kraakt.....verse win install zouk doen.....of scandisk en defrag doen kan soms ook wel helpen :)

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een HD die opeens blijft steken en gaat kraken, is een slecht teken vermoed ik ;( Kijk bij seagate even voor de juiste diagnostische tool voor de HD en controleer daar even de HD mee. Een foutcode van zo'n programma is volgens mij al genoeg voor een succesvolle RMA aanvraag bij de fabrikant (als er nog garantie op zit)... (bij Maxtor i.i.g. wél). Want ik vrees dat de schijf het niet lang meer zal uithouden... ;(

Wat je nog wel even zou kunnen controleren, is de temperatuur van het ding. 1 van mijn Maxtors (7200rpm) begon namelijk ook opeens te klikken en raar te doen, en voelde ongezond heet aan. Het plaatsen van een HD cooler loste dat op.

Ik zou i.i.g. maar even snel een backup maken van je gegevens zolang het nog kan. Zo'n diagnostosche tool als hierboven kan trouwens vaak ook wel een low level format uitvoeren. Als niks meer helpt, kan dat een uitweg zijn (maar maak die backup dan wel daarvoor, want dan ben je alles kwijt :P)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

doe gewoon eens een scandisk/surface en je ziet het snel genoeg

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit soort dingen kun je inderdaad zelf goed testen..

Clock ook eens terug naar de normale snelheid, dan kun je zien of het aan het oc-en ligt!

Dit topic is gesloten.