Toon posts:

Zalman 5005 koeler vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al een poosje met het id om mijn 60mm koeler op mijn zalman 5005 te vervangen door een 80mm dmv een fanadapter. Dit om een betere koeling te krijgen met het oog op de zomer :)

Heeft iemand dit al wel eens gedaan? of weten jullie er toevallig wat meer vanaf? want is beetje zonde als ik die zooi koop en het blijkt amper te werken ;)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 20:14 schreef GriFFF het volgende:
Ik loop al een poosje met het id om mijn 60mm koeler op mijn zalman 5005 te vervangen door een 80mm dmv een fanadapter. Dit om een betere koeling te krijgen met het oog op de zomer :)

Heeft iemand dit al wel eens gedaan? of weten jullie er toevallig wat meer vanaf? want is beetje zonde als ik die zooi koop en het blijkt amper te werken ;)
fanadapter is meestal :r je verliest heeeel veel airflow enzo, je kunt beter je oude cooler laten zitten of een anderen 60x60 op/in (ken de cooler niet) zetten

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
wat ik niet snap..
een zalman koop je omdat ie zo stil is en dan ga jij er een andere fan opzetten die waarschijnlijk nooit zo stil is als die van zalman :?
en als je het toch wil koop je toch gewoon een 60mm fan (delta of papst ofzo)

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 16:50
Volgens mij zijn 80 fans stiller dan 60 fans. (en hebben koelen beter)

COrrect me if im wrong :?

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 20:14 schreef GriFFF het volgende:

en je denkt niet dat de 6000 cu van zalman goed is leuk met zo een 90mm fan
en zomer toen het buiten 30 graden was kwam de temp NIET boven de 50 graden met een redelijke airflow
en op de fan braket van zalman kan je evt ook een 120mm fan zetten

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 17:05 schreef cryptapix het volgende:
wat ik niet snap..
een zalman koop je omdat ie zo stil is en dan ga jij er een andere fan opzetten die waarschijnlijk nooit zo stil is als die van zalman :?
en als je het toch wil koop je toch gewoon een 60mm fan (delta of papst ofzo)
zalman koop je tegen woordig ook omdat ie goed koelt mijn xp 1800+ is momenteel 43 graden stressed komt er een graad of 5 bij met dit warme weer vind ik dat netjes

Verwijderd

een 60mm kan 2x zo luidruchtig zijn dan een 80mm maar ook weer 2x zo stil. daar kun je niet over oordelen.
persoonlijk zou ik zo'n 80mm nemen (minder RPM veiliger voor mij)

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 12:46
je kunt er een duct voor kopen waardoor je de airflow channelt --> geen flowverlies

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Je kunt er wel een adapter opzetten maar je verliest wel de goede aansluiting met je cooler zelf. Een maat van mij (Coolcase) heeft dit ook gedaan en is wel tevreden over de stilte maar minder over de enorme gaten die er nu vallen tussen de fan, de adapter en het koelblok zelf. Je kunt het nog altijd dichttapen of op een andere manier dichtmaken maar dat is natuurlijk weer zo lelijk als de pest!

Verwijderd

met een adapter kun je het probleem krijgen dat je gewoon teveel airflow hebt. Dan kan de lucht er aan de onderkant niet snel genoeg weg en kaatst het op de bodem van het koelblok en weer terug de Fan in.

Tering herrie krijg je dan. En het koelt dan ook niet geweldig.

Als je ene fanadapter neemt raad ik je aan om dan de fan op zuigen (bij de cpu weg) te zetten.
Pagina: 1