Toon posts:

[LiteOn LTR-32123S] 7 minuten op fullspeed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Mijn 32 speed brander doet er 7 minuten over... Da's 2 minuten korter als mijn vorige brander op 8 speed...

Ook vergt het branden superveel van het systeem. Ik heb een P3 700.

Weet iemand iets??

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 11:43
Zet dma aan
(erg basic hoor)

win98 kan dat bij eigenschappen van cdrom drive
in winxp of 2000 mot je onder de ide controller kijken.

Verwijderd

vertel eens iets meer brand je bestanden van je hd of een copy van een cd en welke progje gebruik je. Gebruik je wel 32 speed cd's.

32 speed zul je nooit over de hele cd halen immers de lead in en oud duren erg lang maar 4 a 5 min moet eigenlijk toch wel te halen zijn. Een cd branden met mijn 24 speed schrijver duurt nooit langer als 5 min.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb dezelfde brander. Een 80m CD-R doet 'ie in iets minder dan vier minuten...

Je hebt in je brandproggie toch wel aangegeven dat er op 32x moet worden gebrand? En je heb toch wel 32x certified media gebruikt?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Octopus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2004

Octopus

Woei! Poeh hé!

Op vrijdag 07 juni 2002 20:16 schreef KBDE het volgende:
Zet dma aan
Was bij mijn LiteOn 24x ook het geval.
Scheelt echt een hoop als je DMA aan zet..

Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...

Verwijderd

Topicstarter
van wat ik weet kan ik mijn udma aan zetten in mijn BIOS (windows 2000) maar waar moet je hem dan op zetten? ik kan namelijk kiezen uit 1 tot en met 5.

Ik brand met nero op platinum cd-r die 40x ondersteunen dus daar ligt het probleem niet denk ik.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Je moet het in Win2K aanzetten.

Deze computer, configuratiescherm, systeem, tabblad hardware, apparaatbeheer, IDE ATA/ATAPI Controllers, en dan op de controller klikken waar je brander op zit, Geavanceerde instellingen, en dan ff kiezen voor DMA, indien beschikbaar.
Pagina: 1