Toon posts:

Html maar hoe

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
DIT HEB IK GEQUOTE van iemand maar hoe moet ik zo'n e-mail bericht maken, en welk programma kan ik hiervoor gebruiken, en hoe moet ik het versturen???

Thomas

De juiste manier om HTML email te versturen is via content-type multipart/alternative. Dit betekend dat je een een multipart MIME message maakt met een text/plain part en een text/html part.
Wanneer je e-mail client geen html ondersteund dan wordt het plain/text gedeelte weergegeven en anders het text/html gedeelte.
M.a.w. wanneer er op een correcte manier mail verstuurd wordt dan zou html mail geen probleem moeten zijn.
Problemen onstaan er pas wanneer je email-clients gebruikt die alleen het html gedeelte versturen en niet het "alternative" text/plain gedeelte.

Voor de rest zijn er risico's verbonden aan het accepteren van javascripts in html-mail.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het programma kan ik je mee helpen, elk willekeurig HTML programma volstaat.

|{ brrr }] |

Verwijderd

als je nou eens zou vertellen wat je er mee wil doen..
waar je t voor nodig heb zegmaar

Verwijderd

Je verstuurt HTML mailtjes vanaf een website meestal met een server-side script, zoals PHP, ASP, Perl, etcetera. Server-side onderdelen horen in [forum=14], maar ik raad je niet aan om daar een topic te openen.

Ga eerst eens lezen over HTML e-mail, en gebruik hiervoor de zoekfunctie, want er zijn al een hele hoop topics over geweest.

Veel leesplezier.

Dit topic is gesloten.