[MMO] United Soccer

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Vandaag las ik op gamez.nl dat er een volledig online georienteerd voetbalspel aan zit te komen. Mijn hartje begon meteen sneller te kloppen :)
De eerste woorden van gamez.nl:
Sportspellen zijn op de PC nog steeds erg populair. Zoals bij veel games is het ook bij de meeste sportspellen het leukst om het tegen een menselijke tegenstander te spelen. De huidige multiplayer-mogelijkheden vindt de Engelse ontwikkelaar Staggan echter niet voldoende. Het bedrijf is daarom begonnen met United Soccer. Multiplayer-mogelijkheden staan centraal staan in dit voetbalspel.

Je zou het spel kunnen vergelijken met multiplayer-spellen zoals Quake3 en Unreal Tournament maar dan in de vorm van een voetbalspel. Offline kan er ook gespeelt worden om te oefenen, maar het online-gedeelte is duidelijk het belangrijkst. Tot tien man toe kunnen in één team zitten en via internet kan men het tegen andere menselijke teams opnemen.

De ontwikkelaar heeft hevige toekomstplannen. Zo wil Staggan zelf diverse competities en de nodige toernooien met geldprijzen opzetten. Gezien de enorme populariteit van voetbal in Engeland zijn die gedachten niet eens zo vreemd. Mocht het spel aanslaan, dan sluit Staggan andere online sportspellen niet uit. Meer informatie is op de officiële site te vinden.
Wat screens:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/firehawk/US/ss1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/firehawk/US/ss2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/firehawk/US/ss3.JPG

En tot slot de officiele link voor meer info + screens: [url="http://unitedsoccer.staggan.com/"]http://unitedsoccer.staggan.com/[/url]

[ Voor 7% gewijzigd door JohnnyBravo op 09-01-2003 14:30 ]

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hallo zeg, ze vergelijken Unreal Tournament met zo'n voetbalspelletje? :?
Volgens mij is het dus wel even HEEL wat anders!

Ik vraag me trouwens ook af wat er leuk aan voetbal spellen is. Ik heb het ook wel eens gedaan, maar het slaat echt nergens op. Je kunt ieder mannetje overnemen en je loopt maar wat een balletje achterna en al die spellen zijn ongeveer het zelfde..
Kan iemand me uitleggen wat er leuk aan is? IRL is het zo dat het gezond is, maar dat valt hier toch niet van te zeggen lijkt me..

/edit/
Ik zou toch zweren dat er net meer reacties hierboven stonden.. :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 20:06 schreef DataBeest het volgende:

Ik vraag me trouwens ook af wat er leuk aan voetbal spellen is. Ik heb het ook wel eens gedaan, maar het slaat echt nergens op. Je kunt ieder mannetje overnemen en je loopt maar wat een balletje achterna en al die spellen zijn ongeveer het zelfde..
Kan iemand me uitleggen wat er leuk aan is? IRL is het zo dat het gezond is, maar dat valt hier toch niet van te zeggen lijkt me..

/edit/
Agree... ik vind voetbalspellen dus ook nix aan en die vergelijking met UT en Q3 :?
Wel grappig idee maar mij lijkt het nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 20:06 schreef DataBeest het volgende:

/edit/
Als het feit 'dat het gezond is' het enige is dat je van voetbal vind is het niet raar dat je voetbalspellen niks aan vind nee :P Ik speel al jaren en jaren ISS (PES) en het verveeld me nog geen seconde. Combinatie- en positiespel leren beheersen, steeds mooiere en/of moeilijkere goals maken (of monsterscore's)...die technische hoogstandjes leren beheersen...wat is er NIET leuk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Nadat het een tijdje rustig geweest is rond United Soccer, hebben ze onlangs een nieuwe set van screens gereleased en ik kan zeggen dat het er nu eindelijk op begint te lijken. Zelf ben ik nog altijd nauw betrokken bij het ontwikkelingsproces van het spel en ik ben zelf benieuwd of mensen op een spel zoals dit zitten te wachten en er eventueel een vast maandelijks bedrag zouden voor willen betalen.

Goed de nieuwe screens dus (o.a.):

Afbeeldingslocatie: http://unitedsoccer.staggan.com/images/screens/full/ss8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://unitedsoccer.staggan.com/images/screens/full/ss1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://unitedsoccer.staggan.com/images/screens/full/s2/ss5.jpg

Na verwachting kunnen we de demo eind deze maand / begin volgende maand bewonderen en daardoor is er ook weer aandacht uit de pers verschenen, onder andere in Italie:
United Soccer coming to Italy !

Kent, England-January 8th, 2003 - United Soccer, the massively multiplayer online soccer title from UK developer Staggan, is coming to Italy.

A deal inked between Staggan Ltd in the UK and Italian game distributor Leader S.p.A will see Italy receiving its own version of United Soccer. Leader S.p.A, started in 1984, is one of Italy?s leading software distributors with a market share in excess of 40%. Dealing with all major publishers worldwide such as Microsoft, Eidos, Activision, Vivendi, Midwat, etc..., Leader S.p.A represent the perfect union between experience and knowledge of the Italian market

Marco Minoli of Leader had this to say about the deal ?We are very happy to boldly step into the online gaming market with such an interesting and potentially huge project. It is our quest to bring all the best titles to the Italian market, and we really think that United Soccer is something amazing and innovative enough to catch the attention of the Italian players.?

United Soccer will be tailored to the Italian market with local teams, players, advertising and sponsorship as well as being an Italian language version. Martyn Hughes, Managing Director of Staggan Ltd also had a few words to say about the deal, saying, ?Leader are an ideal partner in one of the most soccer fanatic countries of the world. They have the local knowledge and reputation to make this a great project and we see this as a fantastic first signing for this great title. We look forward to a great working relationship with Leader.?

The latest ingame screenshots of United Soccer can be found at http://www.unitedsoccer.staggan.com/cgi-bin/render.cgi?shots

The official web site for United Soccer www.unitedsoccer.staggan.com This provides feature information about the game as well as a forum for potential players to chat with the developers and amongst themselves.

Developed by Staggan, the game introduces players to a new generation of online gaming. United Soccer is expected to be the first of many United Sport games from the developer.

A tentative release date for a second demo of this game has been suggested as the end of January 2003, featuring numerous updates on the previous concept demo which was opened up to the public for a short while late last year.

While a release date has yet to be decided upon for the full game, players can follow the development of United Soccer through regular updates at www.unitedsoccer.staggan.com The website will evolve together with the game, featuring new content, polls, interviews, even allowing players to put forward their ideas for features in the game. For corporate information about Staggan, please visit www.staggan.com
Alles kun je nog eens rustig nalezen (en andere screenshots bekijken) op de URL genoemd in de eerste post.

[ Voor 189% gewijzigd door JohnnyBravo op 09-01-2003 14:35 ]

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een leuk idee. Goed verzonnen. Het is weer wat anders als 1 tegen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 14:18

Smoonshine

Feyenoord!!

Het lijkt mij ook erg geinig. Maar de speelbaarheid moet ook goed zijn. Een maandelijks bedrag zou ik er niet voor vragen, omdat dan veel mensen het geen kans zullen geven. Een ander probleem zie ik voor het samenspelen on-line. Bij unreal kun je nog deathmatch doen en voor jezelf spelen, maar dit zit er bij dit spel denk ik niet in. Nu kun je zeggen dat Counter Strike erg populair is, maar dit is dan ook gratis en veel mensen zullen het proberen. Het idee van dit spel is goed, alleen ik weet niet of het wel echt een succes gaat worden.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Smoonshine schreef op 09 januari 2003 @ 15:33:
Het lijkt mij ook erg geinig. Maar de speelbaarheid moet ook goed zijn. Een maandelijks bedrag zou ik er niet voor vragen, omdat dan veel mensen het geen kans zullen geven. Een ander probleem zie ik voor het samenspelen on-line. Bij unreal kun je nog deathmatch doen en voor jezelf spelen, maar dit zit er bij dit spel denk ik niet in. Nu kun je zeggen dat Counter Strike erg populair is, maar dit is dan ook gratis en veel mensen zullen het proberen. Het idee van dit spel is goed, alleen ik weet niet of het wel echt een succes gaat worden.
Ik denk dat je zeker een punt hebt over dat maandelijkse bedrag, maar, zoals ze zelf al aangaven, geen geld = geen servers = geen support. Echter is het zo dat je o.a. met de demo het spel gratis kunt testen en dan zelf kan bepalen of je verder wilt gaan.
Je geeft aan dat je als je zelf goed presteerd in bijv. Unreal en hier meer afhankelijk bent van je teamies. Ook dit is waar, maar is dat niet in het echt precies hetzelfde? Daarom spelen de beste spelers immers ook bij de beste clubs. Ook zal er in US een speciaal transfersysteem geimplementeerd worden, waardoor je, als je in een slecht team zit, je een transfer aan kan vragen en opgepikt worden in een beter team / een team dat bij je skills past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Dat transfersysteem is zeker een goed systeem als het wordt zoals je het zegt. Maar een ander probleem wat er wel is, is dat sommige mensen het gewoon erg tof vinden om eigen doelpunten te maken. En in tegenstelling tot een paar frags is een doelpunt heel wat moeilijker om te draaien. En wat wanneer de competities al lang en breed bezig zijn en je een hele tijd moet wachten tot jij er met je teampje in kan stappen. En dan heb je nog de reserve spelers. De iets minder goede spelers die vaak op de bank zitten zullen er echt niet zo'n plezier in hebben. En zelfs de slechtste teams moeten reserves hebben. Wanneer mensen niet geblesseerd kunnen raken (in het spel en IRL) dan zou het niet hoeven, maar dan zit je weer met het probleem dat er dan 20 mensen tegelijk tijd moeten hebben voor een wedstrijd.

Al met al denk ik dat het best wat kan worden, maar dan moet het spel zelf ook echt goed zijn en oplossingen bieden voor bovenstaande problemen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat lijkt me heel erg lastig spelen///

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhh waarom staat er een plaatje van FIFA 2002 op die display op die laatste screen?

Voor de rest ziet het er allemaal vrij actua-soccer-ig uit :) Kan wel leuk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Dit spel lijkt me best leuk, er is ook een keer een demo uitgebracht maar die is nu nergens meer te krijgen. Ga dit spel wel eens proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Smoonshine schreef op 09 januari 2003 @ 16:24:
Dat transfersysteem is zeker een goed systeem als het wordt zoals je het zegt. Maar een ander probleem wat er wel is, is dat sommige mensen het gewoon erg tof vinden om eigen doelpunten te maken. En in tegenstelling tot een paar frags is een doelpunt heel wat moeilijker om te draaien. En wat wanneer de competities al lang en breed bezig zijn en je een hele tijd moet wachten tot jij er met je teampje in kan stappen. En dan heb je nog de reserve spelers. De iets minder goede spelers die vaak op de bank zitten zullen er echt niet zo'n plezier in hebben. En zelfs de slechtste teams moeten reserves hebben. Wanneer mensen niet geblesseerd kunnen raken (in het spel en IRL) dan zou het niet hoeven, maar dan zit je weer met het probleem dat er dan 20 mensen tegelijk tijd moeten hebben voor een wedstrijd.

Al met al denk ik dat het best wat kan worden, maar dan moet het spel zelf ook echt goed zijn en oplossingen bieden voor bovenstaande problemen.
1) Het transfersysteem werkt al op deze manier, voor de allereerste downloadable beta was deze ook al in werking en zonder problemen :)
2) Verder is het niet VERPLICHT voor een team om wisselspelers te hebben, ze hoeven in principe ook niet gebruikt te worden als een team ze WEL heeft.
3) Verder hoeft het niet zo te zijn dat er 20 mensen tegerlijker tijd online hoeven te zijn. Wedstrijden kunnen vanaf 3 tegen 3 tot 11 tegen 11 gespeeld worden.
4) Een menselijk gestuurd team kan ook tegen een computer gestuurd team spelen.
5) Als een team niet genoeg spelers heeft, of op een leaugeplaats wacht, zijn er de zogenaamde 'Public Games', waar dus IEDEREEN die gewoon ff een potje wil ballen aan mee kan doen :)

Ik geloof dat dat het wel is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Je bent het eigen doelpunt systeem vergeten :)

Ik hoop zeker dat dit spel een succes wordt. Het is dan ten eerste gezonde concurrentie van Fifa en het idee van teamspelen is zeker top. Nu hopen dat de speelbaarheid ook erg sterk is. En hopen dat er genoeg mensen zijn die Keeper willen spelen :D

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Topicstarter
Even weer een schop >:)

Er is nu een screen gereleased van de models van de spelers, in afgewerkte staat wel te verstaan.
Komtie:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/firehawk/US/render1.jpg
Je ziet hier de spelers van Manchester United, met pre-rendered gezichten dus van de sterspelers. De models zullen ingame er precies zo uitzien. Het schijnt dat United Soccer een soort van samenwerking heeft met Manchester United (what's in a name), al houden ze de inhoud van de samenwerking erg duister.
De demo is inmiddels toe aan een interne test (helaas mag ik daar geen onderdeel van zijn) en ondanks dat ze niet aan een demo release date willen (when its ready :P), denk ik dat ook die er redelijk binnenkort aan zit te komen.

Pagina: 1