Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand soms de Garmin Streetpilot III GPS? Ik ga hem waarschijnlijk volgende week kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.garmin.com/graphics/spllllfbig.jpg

Ziet er een zeer leuke gadget uit voor op de motor. :)

Voice aanwijzingen
auto-rerouting
gedetailleerde mappen
kleurenscherm

Kostprijs: 1500€

Zijn er misschien goedkopere alternatieven? Jammer dat ze hier zo duur zijn, in de US zijn ze al te vinden voor 650$

suggesties zijn steeds welkom.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt ook gewoon een Garmin Etrex Vista kopen (http://www.garmin.com/products/etrexVista/index.html)..die heeft 24mb geheugen om kaarten in te laden (bijv de Mapsource CDROMs van Garmin zelf). Stuk goedkoper. Het voordeel van die Streetpilot is dat ie echt voor je navigeert...een Etrex zal alleen aangeven waar je je bevindt, en in beperkte mate waar je precies heen moet (alleen aan de hand van waypoints..dus de kortste weg van A naar B).

edit: je kunt ook de eenvoudigste Etrex aan je PDA hangen..dat werkt ook leuk

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 00:19 schreef _sNaRs_ het volgende:
Je kunt ook gewoon een Garmin Etrex Vista kopen
Zeker ook een mooi GPS'je! Maar het moet echt een toestel zijn dat volledig navigeert.

Zelf twijfel ik nu een beetje tussen de Garmin GPS V, De garmin streetpilot III, of een Xscale PDA + GPS sleeve/card. Maar ik denk dat een dedicated GPS toch nog heel wat beter zijn werk doet tegenover een PDA.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 00:19 schreef _sNaRs_ het volgende:
je kunt ook de eenvoudigste Etrex aan je PDA hangen..dat werkt ook leuk
Heb je daar persoonlijke ervaring mee? (pda+gps)
Want ik vraag me af of deze even efficient zijn t.o.v. de dedicated toestellen.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Een vriend van me heeft de Palm M505 met GPS module en dat werkt best wel goed.
Jammer is alleen dat na een tunnel de GPS bijna 5 minuten erover doet om te herpositioneren.

Zelf ben ik ook op zoek naar een goede navigatie systeem en natuurlijk ook de goedkoopste oplossing.
Iemand nog andere ideeen ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

Voordeel van de III boven de V is dat de drie een spraakchip heeft. Erg makkelijk als je ook een Comm systeem op je motor hebt zitten... Mijn vader heeft hem onlangs aangeschaft, en ik moet zeggen werkt fantastisch met spraak :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 12:27 schreef Hieronymus het volgende:
Voordeel van de III boven de V is dat de drie een spraakchip heeft. Erg makkelijk als je ook een Comm systeem op je motor hebt zitten... Mijn vader heeft hem onlangs aangeschaft, en ik moet zeggen werkt fantastisch met spraak :)
Cool!
Zou je zijn algemene indrukken over de SP-III effe willen neerschrijven? :)

Eventuele nadelen? (her)Berekent hij routes snel genoeg? Veel valse off-track meldingen e.d? Mappen nauwkeurig genoeg? Alle info is welkom :)

Verwijderd

Over het algemeen erg tevreden. Je kan hem nu ook updaten naar Nederlandse spraak. De stem is dan een STUK beter te verstaan (is een aanrader, ook al hoor je liever engels ;))

Af en toe meldt ie wat laat dat je al aan de afslag zit, maar dan moet je maar beter opletten, merkte dat bijvoorbeeld in hartje Utrecht. >:)

Herberekenen duurt niet asociaal lang, maar dat hangt volgens mij ook af van de lokatie waar je je bevindt, midden in de stad heb je al snel 2 zijstraten gehad voordat hij weer weet waar je heen moet.

Algemeen, mooi helder scherm, veel functionaliteit wat betreft kaartweergaven ed. Geen ingewikkelde montage...

Hope this helps.....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 15:40 schreef Hieronymus het volgende:

Algemeen, mooi helder scherm, veel functionaliteit wat betreft kaartweergaven ed. Geen ingewikkelde montage...

Hope this helps.....
Heeft zeker geholpen, bedankt!! :)
Ik denk dat ik ook maar zo'n SPIII ga kopen >:)

Nog 1 vraagje, is het al veel voorgekomen dat hij hoeft te herberekenen, zonder dat je off-track ging (dus valse re-routes)?

Verwijderd

Nope volgens mij niet... Maar ja, ik rijd er ook niet mee rond ;) Maar van wat ik me kan herinneren niet nee. Er is geloof ik wel een optie dat je het hem zelf laat herberekenen cq een andere route laat berekenen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb zelf de GPS V, en ik ben er heeeeel errug tevreden mee. Ik kan hem zo'n beetje overal gebruiken: auto, motor, fiets, wandelend. De routefunctie werkt prima. Hij ligt momenteel in de auto omdat ik vanmorgen ergens een pakje moest ophalen. Adres inkloppen, GPS op het dashboard en rijden maar. Ideaal. :)

De Streetpilot vond ik voor mijn doen te groot (hij moet ook in de jaszak passen, hij is bijna 2x zo groot als de GPS V), en te duur (dubbele van de GPS V, €775). :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.garmin.com/graphics/gpsVhpicBig.jpg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 11:16 schreef Microkid het volgende:

De Streetpilot vond ik voor mijn doen te groot (hij moet ook in de jaszak passen, hij is bijna 2x zo groot als de GPS V), en te duur (dubbele van de GPS V, €775). :'(

[afbeelding]
Ja, de SPIII is idd groter maar voor mijn gebruik is dat juist een pluspunt.
Een GPS V zou voor mij ook goed geweest zijn moest er spraak ingezeten hebben, ik wil namelijk niet heel de tijd op het scherm zien (wat vrij gevaarlijk is tijdens het rijden). Ook de 19meg van de GPS V vind ik wat weinig (als je eens een langere trip naar bv Frankrijk plant).

Voor off-road gebruik is de GPS V uiteraard de betere keuze.

• Microkid

Microkid

Smile

Op dinsdag 11 juni 2002 11:33 schreef ForMatPrO het volgende:

[..]
Een GPS V zou voor mij ook goed geweest zijn moest er spraak ingezeten hebben, ik wil namelijk niet heel de tijd op het scherm zien (wat vrij gevaarlijk is tijdens het rijden). Ook de 19meg van de GPS V vind ik wat weinig (als je eens een langere trip naar bv Frankrijk plant).
Ach, je hoeft echt niet steeds op het schermpje te kijken hoor. Bij een naderende afslag piept ie, en laat in het groot de wegsituatie zien en ook waar je naar toe moet. Dit kost slechts een seconde kijken ofzo. Ik heb hier nog geen problemen mee ondervonden. Zeker in de stad valt het reuze mee, aangezien je toch regelmatig stilstaat....

Wat geheugen betreft heb je gelijk. 19MB is niet zo gek veel, maar anderzijds, je hoeft natuurlijk alleen de mappen te laden van de eindbestemming. De rest ertussen is niet nodig, da's toch alleen snelweg. (maar het is wel handig als het er allemaal in zit!)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 08:36 schreef Microkid het volgende:

[..]

Ach, je hoeft echt niet steeds op het schermpje te kijken hoor. Bij een naderende afslag piept ie.
In een auto wel ja, op een motor is dat iets moeilijker verstaanbaar ;)
Moest er een externe aansluiting op geweest zijn zou ik hem ook overwogen hebben...

• Microkid

Microkid

Smile

Op woensdag 12 juni 2002 10:51 schreef ForMatPrO het volgende:

[..]
Moest er een externe aansluiting op geweest zijn zou ik hem ook overwogen hebben...
Laat ik dat nou net bij Garmin als suggestie aangevraag hebben >:)

Pagina: 1