Melding "bestand wordt al gebruikt"

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 13:31
Ik zit met het volgende probleem,

Als ik Office 2000 of Office XP installeer krijg ik steeds bij het openen van een document de melding dat het bestand al wordt gebruikt en kan ik 'em alleen als "alleen lezen" openen, dit terwijl de bestanden nooit door een ander gebruikt worden... bij Office 97 heb ik dat probleem nooit... ik gebruik Win98, zelfs na een schone install van w98 en dan office geeft ie die melding.

Als ik een nieuw document maak en opsla en dan weer open geeft ie de melding ook... :? :? :? hoe kan dit?

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

dit had ik ook met kopieren van divx (bijna hetzelfde...)
en wat als je direct in het begin van het opstarten de pc (echt alleen dat in het begin, geen dingen aanklikken etc..) het bestand opent????

Verwijderd

Bij DivX'en en XP komt dat omdat XP probeert wat gegevens over het bestand te verzamelen (voor preview enzo) en dat duurt even... gedurende die tijd kan je 'm dus niet deleten. Misschien dat dat voor word documenten ook geldt?

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Hoe open je hem? Meteen vanuit word of via verkenner of zow?

Verwijderd

De oplossing met Divx is vrij simpel, gewoon via eigenaschappen/geavanceerd de indexering vinkjes even weghalen dan kan je hem delten/knippen wat je maar wil Tip verwijder heel indexering en je bent er van af.
Als het met office documenten gebeurt lijkt het me meer een virus/trojan