Ik heb een scriptje dat de input van users controleert, en daarna verstuurd per mail. Ik controleer de input dmv REGEXen. Ik heb gister een topic geopend over een probleem met de regex voor de voor- en achternaam. Ik weet dat de regex klopt. Deze heb ik namelijk gecheckt in een programma om te kijken of de regex werkt.
Stukje uit mijn php code is:
Het probleem is nu dat het script altijd zegt: "Uw naam is niet volledig ingevuld, u moet uw voor- en achternaam invullen." Dit betekent dus dat de regex steeds als waarde FALSE terug geeft. Ik weet echt niet wat ik fout doe en heb al een hele tijd gekeken naar de code, en wat geprobeerd met regexen. Kan iemand mij helpen?
Stukje uit mijn php code is:
PHP:
1
| <?$naam = trim($_POST['naam']); echo "$naam<br>"; $naam_check = ereg("^([A-Za-z'ÀÁÂÃÄÅÇÈÉÊËÍÎÏÒÓÔÕÖÙÚÛÜÝàáâãäèéçêëìíîïòóôõöùúûü-]{2,}\s)+[A-Za-z'ÀÁÂÃÄÅÇÈÉÊËÍÎÏÒÓÔÕÖÙÚÛÜÝàáâãäçèéêëìíîïòóôõöùúûü-]+$", $naam); if ($naam_check) { echo "<br> JA!!"; } else { $form_error['naam'] = "Uw naam is niet volledig ingevuld, u moet uw voor- en achternaam invullen."; echo $form_error['naam']; exit; } ?> |
Het probleem is nu dat het script altijd zegt: "Uw naam is niet volledig ingevuld, u moet uw voor- en achternaam invullen." Dit betekent dus dat de regex steeds als waarde FALSE terug geeft. Ik weet echt niet wat ik fout doe en heb al een hele tijd gekeken naar de code, en wat geprobeerd met regexen. Kan iemand mij helpen?