[PSU] hoe herken je een te zwakke voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 21:54

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik heb vandaag m'n athlon xp 1600+ gekregen met ecs k765a, 256MB pc2700 samsung dimm (pc2700 met het ook op overclocken), en een Neolec venezia TB cpukoeler.

verdere cooling bestaat uit 2*60mm casefan (1 intake, 1 outtake).

Nu ben ik een beetje aan het overclocken, het gaat allemaal erg lekker. Met de ocbios van de k7s5a heb ik de fsb tot 150mhz (1400@1575) gekregen, en dat draait probleemloos stabiel. (42/27 proc/case temps idle; 54/32 stressed).

Ik wil proberen hoger te komen (166/166 zou erg leuk zijn ;)), alleen voelt m'n chipset wel erg heet aan. Nu heb ik nog een oud athloncoolertje liggen (fan van de coolermaster dp2-5g52). Maar zodra ik die via m'n mainbord aansluit krijg ik blauwe schermen bij het opstarten van win2k. Kan zo'n klein koelertje NET een beetje te veel zijn voor m'n (overigens zeer brakke) nameless 235 watt psu?

Ik dacht dat je pc er gewoon mee stopte als je psu het niet aankan. Maar is het ook mogelijk dat er bsod's van komen?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Een 235Watt voeding is niet bepaalt veel voor jou systeem. Ik denk niet dat het kwaad kan dat je een 300watt (of groter) Enermax zou aanschaffen :)

Verwijderd

235 watt is uit de tijd, en al helemaal voor z'on pc. Je zou het beste er een 350 watt voeding in kunne stouwe. Veel beter voor je OC resultaten en mindar kans op errors!

Verwijderd

ALs je voeding te zwaar gaat ie volgens mij niet eens aan of word de boel instabiel.
Het enigste slachtoffer wat kan vallen is de psu (tenzij je rare dingen doet ;) ), dus gewoon door pushen tot ie niet meer soepel loopt :)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 18:55 schreef Go0s het volgende:
Een 235Watt voeding is niet bepaalt veel voor jou systeem. Ik denk niet dat het kwaad kan dat je een 300watt (of groter) Enermax zou aanschaffen :)
Ja, dat werd ook al gezegd bij m'n vorige systeem (zie sig).
Zolang het werkt ga ik niet een andere voeding aanschaffen.
ALs je voeding te zwaar gaat ie volgens mij niet eens aan of word de boel instabiel.
Het enigste slachtoffer wat kan vallen is de psu (tenzij je rare dingen doet ), dus gewoon door pushen tot ie niet meer soepel loopt
Ja, en van dat "niet meer stabiel lopen" heb ik nu dus last.
Maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat 1 klein lullig fannetje meer of minder er zo'n invloed op kan hebben.

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Houw je hand bij de fan van de voeding, als er hete lucht uit komt heeft i t behoorlijk zwaar. 235w is idd wel een beetje te zwakjes voor zo'n systeem, ff andere halen dus :)

Verwijderd

Zoals iedereen al zegt: Idd, gewoon een 300 Watt of meer voeding halen :)

Succes met je 166/166 ook btw :)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ok, moet ik dan maar eens over gaan denken.
Maar de vraag: "wat zijn de symptonen van een te zwakke voeding?", is nog steeds niet beantwoord.
Iemand?

Verwijderd

Je zou dan eens een oscilloscoop erbij moeten halen en kijken naar de load regulation (verzwakking U bij stijgen I)

Bekijk ook de rimpel eens als je je voeding meer gaat belasten.

Dat zijn een paar kenmerken van een voeding die te zwaar belast is.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 11:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zondag 09 juni 2002 17:51 schreef timdeh het volgende:
Bekijk ook de rimpel eens als je je voeding meer gaat belasten.
De rimpel :?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 17:55 schreef LauPro het volgende:

[..]

De rimpel :?
Ik wou het niet zeggen ;)
Nou heb ik geen oscilloscoop, maar wel mbm :o.
Daar zie ik wel dat m'n voltages VEEL afwijken.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/l.j.n.brederode/mbm.jpg
Komt dat gewoon omdat het een slechte voeding is? (want dat is het), of ook omdat ie het nog maar net trekt?

Verwijderd

Je meet dus je signaal.
Normaal is dit een gelijkspanning

In werkelijkheid is er een minieme AC signaal gesuperponeerd op het DC signaal.

Met de scoop stel je je triggering op AC, en je V/Div op mV en je zult een rimpel zien.

Hoe hoger die rimpel, hoe meer warmteontwikkeling je hebt in je componenten.

(Als je een spanningsregelaar koopt, dan kun je in de datasheets zien hoeveel de waarde van de rimpel zal zijn, liefst zo laag mogelijk. Bij het ontwerp van een voeding wordt de rimpel verlaagd door een buffercondensator te plaatsen)

• naftebakje
  • Laatst online: 12:30
De rimpel kan je meten door de wisselspanning op vb. je 12 volt gelijkspanningslijn te meten met een multimeter ofzo. Als dat meer dan 1 Volt (correct me if I'm wrong) is bij full load is hij toch wel overbelast denk ik zo.
(Rimpel = een optredende wiselspanning bij een gelijkspanning door verzadiging van de afvlakcondensatoren.)

Edit: timdeh, hij heeft geen scope. Je kan de rimpel toch evengoed met een multimeter meten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Ja, da klopt, maar dan zie je de RMS waarde van de rimpel.
Met een scoop zie je ook het signaal :)

Verwijderd

Nog simpelder uitgelegd:

Kijk gewoon hoeveel de spanning daalt in funktie van de stroom die je vraagt. (=load regulation)

Verwijderd

ik zag dat net van mbm maar ik snap ut niet kan iemand mij wat uitleg geven???
dit zie ik :
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vos08464/mbm.JPG

• naftebakje
fuxxe;, daarop zie je in een tabel de hoogste, laagste, gemiddelde en momentele waarden van de temperatuur, spanning, snelheid van ventilatoren, ... op, zoek eens op google, je kan massa's info vinden over MBM.

En eh, ik vind de verschillen op 12 V en 5 V toch wel groot, kun je niet eens je fans en HD op een andere (ook geaarde) voeding aansluiten en kijken of dat iets verbeterd?
Dan weet je meteen og daar het probleem ligt.
Edit: Ja bloatfish, ik heb het tegen jouw.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Het is gewoon een lijstje met wat je voltages moeten zijn (de meest linkse kolom), en daarachter resp je huidige werkelijke , het laagst gemeten, het hoogst gemeten en het gemiddelde voltage. Zolang de waarden niet te veel afwijken van wat ze zouden moeten zijn is er niks aan de hand. (zoals in jou geval). Maar bij mij is er soms meer dan 1 volt verschil tussen het gemeten voltage en de waarde die het eigenlijk zou moeten zijn. Dat duid dus op een brakke voeding.

Verwijderd

ik had eerst een 230 wat en dat liep echt zwaar K*t nu heb ik en 300 wat voeding en dit loopt 100 x beter. ik heb een amd dondervogel op 1,3 ghz

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 18:48 schreef naftebakje het volgende:
En eh, ik vind de verschillen op 12 V en 5 V toch wel groot, kun je niet eens je fans en HD op een andere (ook geaarde) voeding aansluiten en kijken of dat iets verbeterd?
Dan weet je meteen og daar het probleem ligt.
Ik neem aan dat je het tegen mij hebt? Ik heb hier nog 3 oude at voedinkjes liggen, dus ik kan het ff proberen.
edit:
[quote]
Op zondag 09 juni 2002 18:50 schreef chefke het volgende:
ik had eerst een 230 wat en dat liep echt zwaar K*t nu heb ik en 300 wat voeding en dit loopt 100 x beter. ik heb een amd dondervogel op 1,3 ghz
[/quote]

Wat bedoel je met "en dat liep echt zwaar K*t"? Crashte de pc? Bleef ie hangen? Startte ie niet op? Tell me!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 16:14
hmmzz, 235 Watt PSU is niet echt veel, wat voor apparaten heb je allemaal nog meer in je pc hangen??
Als je nog 2 hd's hebt, dvd/cdrom en brander zou ik er zeker een 300 watt mininmaal inzetten hoor......

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 14:17

adamvansanten

Appletje voor de dorst

ik gebruik 350W op een Duron1200, K7S5A, 60GB IBM diskje, cd, cdrw, stroomzuipende Ti200, en hij heeft het aan de temp te voelen nog best wel zwaar... tijd voor een antec 430W truepower 8-)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Verwijderd

Het symptoom van een te zwakke voeding is een fikkende voeding >:)

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 20:11 schreef CybErik het volgende:
Het symptoom van een te zwakke voeding is een fikkende voeding >:)
is dat serieus;(
ik heb namelijk een zwakke voeding en weinig geld :'(

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 20:14 schreef fuxxe het volgende:

[..]

is dat serieus :'(
ik heb namelijk een zwakke voeding en weinig geld :'(

• naftebakje
Warschijnlijk niet Fuxxe, alle voedingen hebben wel een zekering en trouwens, eer het zover komt zal je PC al wel uitgevallen zijn.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 22:29
Op zondag 09 juni 2002 19:57 schreef adamvansanten het volgende:
ik gebruik 350W op een Duron1200, K7S5A, 60GB IBM diskje, cd, cdrw, stroomzuipende Ti200, en hij heeft het aan de temp te voelen nog best wel zwaar... tijd voor een antec 430W truepower 8-)
Of je hebt een hele slecht 350W voeding of hij trekt het goed genoeg.

Powered by KPN

Verwijderd

en anders heb je voor weinig geld een heel aparte barbeque.

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:41

peeweeherman

energieleverend.nl

Ik heb wel eens problemen gehad dat mijn twee harde schijven bij het opstarten niet op toeren wilden komen, typisch geval van te zwakke voeding. Heb maar vlug de verlichting er weer afgehaald.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

pas volgende keer ff de size aan ;)

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik heb een athlon xp 1600+ met een 200Watt voeding uit een pentium II *D

Werkt perfect :9

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 19:49 schreef Fire_Bird het volgende:
hmmzz, 235 Watt PSU is niet echt veel, wat voor apparaten heb je allemaal nog meer in je pc hangen??
Als je nog 2 hd's hebt, dvd/cdrom en brander zou ik er zeker een 300 watt mininmaal inzetten hoor......
1 maxtor diamondmax60+ 30gb 7200 rpm
1 7(!)-speed cdromreader
1 liteon 12*10*32
gf2 ti200
MAargoed, zo lang het werkt ga ik er geen nieuwe voeding in keilen.

Verwijderd

PC 2700 in een K7S5A? Ik dacht dat de max van dat boardje PC 2100 was. Check dus ff want volgens mij kan dat niet.

Gevonden
http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/products/k7s5a.htm
Two 184-pin DDR SDRAM (DDR200, DDR266)
DDR266 = PC 2100
DDR333 = PC 2700

Dit kan dus ff niet of je zit met veels te duur geheugen dat veels te traag draait in je boardje

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Op zondag 09 juni 2002 17:57 schreef bloasfist het volgende:

[..]

Ik wou het niet zeggen ;)
Nou heb ik geen oscilloscoop, maar wel mbm :o.
Daar zie ik wel dat m'n voltages VEEL afwijken.
[afbeelding]
Komt dat gewoon omdat het een slechte voeding is? (want dat is het), of ook omdat ie het nog maar net trekt?
Aan de waarden hier te zien, heeft jouw voeding het momenteel erg zwaar!! Bij zwaar o'clocken daalt de 5V lijn en stijgt de 12V lijn. Kijk nu maar even naar die waarden, de 5V lijn is gemiddeld 4.76V met een dieptepunt van 4.66V! Dat is gewoon veel te laag en kijk dan maar even naar de 12V-lijn; gemiddeld 13.11V met een maximum van 13.43V!! Dat is niet goed! Al jouw randapparatuur krijgt het nu zwaar te verduren hoor...
Ik heb trouwens een 300W-voeding die heeel erg warm krijgt. Mijn 5V-lijn is zonder o'clocken 4.91V wat ik trouwens ook te laag vind. Als ik o'clock daalt die spanning natuurlijk nog veel meer. Deze week heb ik echter mijn CPU-snelheid verlaagd naar 700MHz (100fsb) en toen waren de spanningen zo goed als perfect! Mooi 5.00V en 11.99V of zoiets. Mijn advies; haal een nieuwe voeding van minimum 350W.

• D-Three
  • Nu online
Op maandag 10 juni 2002 01:24 schreef Thorry het volgende:
PC 2700 in een K7S5A? Ik dacht dat de max van dat boardje PC 2100 was. Check dus ff want volgens mij kan dat niet.
[KNIP]
Dit kan dus ff niet of je zit met veels te duur geheugen dat veels te traag draait in je boardje
Ja, maar als hij zijn FSB wil overclocken, is hij zeker dat zijn geheugen zeker niet de bottleneck kan worden. Dus ik zie het probleem niet :?

edit:

Maar nu ik er even aan denk, PC2700 is inderdaad wel duur. Goed geheugen van Crucial (PC2400 bijvoorbeeld) zou wel goedkoper zijn.

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 18:33 schreef Laagvliegerke het volgende:

[..]

Ja, maar als hij zijn FSB wil overclocken, is hij zeker dat zijn geheugen zeker niet de bottleneck kan worden. Dus ik zie het probleem niet :?

edit:

Maar nu ik er even aan denk, PC2700 is inderdaad wel duur. Goed geheugen van Crucial (PC2400 bijvoorbeeld) zou wel goedkoper zijn.
Als je even op GoT rondzoekt, zie je dat samsung pc2700 het best over te clocken geheugen is. Nou zal ik nooit boven de pc2700 komen, maar het is ook gewoon het goedkoopste merkgeheugen. Aangezien m'n doel is om 166/166 fsb/mem te halen is het dus wel nuttig. (met oc-bios kun je de k7S5a zover krijgen). Extra cooling op m'n chipset en vlammen maar!
(btw: op het moment loopt ie op 150. Moet ff uitzoeken hoe dat met die voltmod zit).
En pc2400 van crucial is even duur ;)

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik had ooit eens een voeding die wat te zwak was, dat merkte ik doordat er binnen 2 weken 3 harde schijven de kl*te opgingen en dat ding loeiwarm werd.

Is ie te zwak: de slachtbank op * equinoxe en een nieuwe halen..

* equinoxe voor fan, elco's etc..

Verwijderd

sommige mainboarden hebben ATX warning lampje onboard, die brand normaal als het aantal watt genoeg , als je bijv een 200 W voeding gebruikt en hij vraagt 250, dan knippert dat lampje en gaat je PCtjuh nie aan ;)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
hm... ik heb nu m'n casefans, m'n fikker en m'n reader eruit gehaald, en heb m'n cpu weer teruggeklockt, maar de min en max waarden worden niet echt veel beter. (0.03 volt verbetering ofzo). Ik denk dat ik toch echt maar eens een betere voeding moet gaan halen. :(

Verwijderd

ondervoltage kan resulteren in permanente beschadiging van je systeem doormiddel van overhitting/overvoltage.... (JA !.. iK HEB A+ GEDAAN !!!!! (gedwongen !! op de TI mon3aan :( ))

Verwijderd

ligt niet aan je voeding. ligt aan je FSB. ik heb het ook gehad. khad m'n FSB omhoog gegooit en het liep een tijdje lekker maar daarna kreeg ik ook een blauw scherm met Win2K opstarten. FSB weer omlaag en hij deed het weer.

zie mijn specs voor wat ik erin heb hangen aan Fans

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik snap er helemaal niks van. Ik heb nu een verloopstekkertje (zo'n splitter) eraf gehaald, omdat ik toch maar 3 devices +fdd heb, en nu kan ik wel die mobofan op m'n chipset zetten+2 casefans en fsb@150.
Scheelt wel in m'n temp van m'n chipset zeg! Zo'n 5000rpm athlonkoelertje erop!
Van 32 naar 25 stressed!

Verwijderd

uit mijn voeding komt ook hele warme lucht maar ik heb (nog) geen casefans, de waardes zijn wel mooi,

+3.3 = 3.26 volt
+5 = 4,87 volt
+12 = 11,98 volt

dus als er warme lucht uit je voeding hoeft t nog niet te zijn dat je bijna teveel van je voeding vraagt

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Vroeg me het zelfde laatst af.
Mijn waardes zijn:
12 = 12.13
5 = 4.78
3.3 = 3.34

Nou wil ik ook weten hoe je kan meten of je voeding overbelast is.
Werkt die truc met multimeter echt???
1V AC.
Moet wel simpel te bekeijken zijn, NIET iedereen heb een scope thuis!!!!!!!1

>Systeemspecs<

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:15
heel simpel, deze generatie procs gebruiken meer stroom als de vorige, een 235 Wat kan hooguit een p3 ondersteunen, voor beter moet je echt aan 300 wat of meer denken.

en symptomen van zwakke voeding: instabiel systeem; hete voeding; casefans ed doen niks/weinig (inculief CPU fan)

TheS4ndm4n#1919

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 20:00 schreef RocketKoen het volgende:
heel simpel, deze generatie procs gebruiken meer stroom als de vorige, een 235 Wat kan hooguit een p3 ondersteunen, voor beter moet je echt aan 300 wat of meer denken.

en symptomen van zwakke voeding: instabiel systeem; hete voeding; casefans ed doen niks/weinig (inculief CPU fan)
Tja, het loopt anders nu gewoon wel helemaal stabiel op 1900+, met 2 casefans, neolec venezia tb, en chipsetfan.
verder maxtor 7200rpm, cdreader, fikker, fdd.
dussss.....
en dat alles op m'n noname 235Watt. >:)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 22:15
ik heb zelf een AMD thunderbird 1400 @ 1470, FSB op 140 twee HDD, een brander en een "gewone" CD-rom speler.
Er zitten 3 casefannetjes in (40 en 50 mm) en een GF2 MX.
Mijn pc hapert soms wat, en dan staat hij 10 seconden helemaal niets te doen. Daarna doet hij het gewoon weer.
Er zit een 235 watt voeding in.
Toch dan maar een nieuwe voeding?

• D-Three
  • Nu online
Op zondag 23 juni 2002 11:09 schreef brouwerpower het volgende:
ik heb zelf een AMD thunderbird 1400 @ 1470, FSB op 140 twee HDD, een brander en een "gewone" CD-rom speler.
Er zitten 3 casefannetjes in (40 en 50 mm) en een GF2 MX.
Mijn pc hapert soms wat, en dan staat hij 10 seconden helemaal niets te doen. Daarna doet hij het gewoon weer.
Er zit een 235 watt voeding in.
Toch dan maar een nieuwe voeding?
Dat haperen zal geen voedingsprobleem zijn. Van voedingsproblemen zal hij eerder rebooten, crashen, ...

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Een zwakke voeding merk je aan een systeem die volledig -vast- komt bij een zware load.

Voorbeeldje: Ik zit vanaf de 1e HD naar de andere HD een film te kopieren. Dit kost CPU- en stroomkracht (2HD's). Als je PC helemaal VAST komt te zitten (ook geen tb/muis meer) dan is dat waarschijnlijk een te zwakke voeding.

Bij gaming wordt ook veel gebruik gemaakt van je GPU, wat ook voor vastlopers kan zorgen.

• davinci
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 08:59

davinci

Super-Grover to the rescue

Ander leuk voorbeeldje bij mij was dat ik naast mijn adsl nog op zoek was naar een gewoon analoog modem. Krijg er eentje en die werkt niet in mijn systeem. Prik hem in een ander systeem. Niets aan de hand.
Haal ik vervolgens in mijn eigen computer de 2e HD en CDwriter er af.... Komt XP eindelijk met zijn 'nieuwe hardware gevonden'. Een zwaardere voeding geplaatst en alles werkt weer samen.
Dus volgens mij is de conclusie 'als je systeem start is je voeding voldoende' niet helemaal waterdicht.

<removed>

Verwijderd

voeding te zwak voor een amd systeem boven 1000 mhz minmaal 300watt anders vraag je om probs.

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 12:39 schreef chefke het volgende:
voeding te zwak voor een amd systeem boven 1000 mhz minmaal 300watt anders vraag je om probs.
Hm... spuit 11 geeft ook modder..
Das natuurlijk al lang bekend. Dat is een richtlijn. Maar zolang het werkt, waarom niet met een 235 >:)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28
Op zondag 09 juni 2002 18:05 schreef timdeh het volgende:
Nog simpelder uitgelegd:

Kijk gewoon hoeveel de spanning daalt in funktie van de stroom die je vraagt. (=load regulation)
Verkeerde :D

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28
Op zondag 09 juni 2002 18:32 schreef fuxxe het volgende:
ik zag dat net van mbm maar ik snap ut niet kan iemand mij wat uitleg geven???
dit zie ik :
[afbeelding]
Volges mij heb je geen sensoren in je pc. Of t staat verkeerd ingesteld maar dat kan bijna niet :S

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Zegato
  • Niet online
Ik heb dit weekend dit systeem:

- ECS K7S5A
- AMD Athlon 1600+ @ 1900+
- Maxtor 20gb 5400rpm
- Leadtek GeForce 4 MX440
- HP 4x4x32x
- LG 48x

op een 150 watt voeding laten draaien ivm. een kapotte voeding. Dit ging nog allemaal redelijk stabiel.
Toen ik m'n nieuwe Maxtor 80gb 7200rpm erin hing startte Windows niet meer op...
Nu moet ik het met een andere brakke voeding van 200W doen. *D ;(

T.net gallery | V&A ads

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

is dit weer een topic over: hoe kan ik het slechtste systeem krijgen met een zo klein mogelijke voeding topic :?

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Pagina: 1