GA-7VRXP raid probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Xenofoob392
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 23:03
Ik heb dus een ga-7vrxp mobo met 2 maxtor d740x 40gb in een raid 0 opstelling op de onboard promise raidcontroller.
Nu krijg ik bij het installeren van XP Pro, na het drukken op f6 en laden van de driver, de melding dat hij geen harde schijven kan vinden.
In mijn bios staat alles goed en de array is bootable. Hetzelfde verhaal met Win2k, maar als ik Win98 installeer doet hij het wel. Alleen als ik na de installatie de bijgeleverde raid controller installer start Win98 niet meer op.

Kan iemand mij helpen? Ik snap het niet meer

Verwijderd

staat in je bios je promise op raid of ata

• Xenofoob392
Hij staat op raid

Verwijderd

Ik heb precies de zelfde confi, heb in de BIOS (version f6)
ATA in plaats van Raid. (driver 20276 ata133 lite, gok ik zo uit mijn hoofd) Heb dualboot 2000 en XP Boot
van Flop dan IDE 0 waar ik 2000 op een fat32 partit.. heb
omdat de Raid 0 nog niet loopt zo als ik wil en kan hem anders moeilijk benaderen.

• Xenofoob392
Dus als ik het goed begrijp lukt het bij jouw ook niet echt?

Verwijderd

als je f6 bios er op hebt staan zou ik toch weer naar f4 gaan, toch nog ff te veel problemen met de f6

Ik heb het nog niet geprobeerd om me raid in modus 0 te zetten, lukt het trouwens wel als je 1 schijf er op aan sluit??? niet de raid 0 modus maar dat xp je hdd niet kan vinden.

• Xenofoob392
Je bedoelt raid met 1 schijf, of gewoon de controller als extra ide gebriuken. Wantdat laatste doet ie wel en dat eerste zou ik morgen eens moeten proberen

Ik heb trouwens biosversie f4

Verwijderd

ik gebruik de raid als gewoone ide controller in av modus en heb er geen problemen mee loopt als een trein

• Xenofoob392
Wat bedoel je met av modus?

Verwijderd

Ik heb mijn schijf op mer raid controller aangesloten en de configuratie ingesteld via de bios van de fastrack je kan dan kiezen voor normal, server of av editing.

probeer dat is.

bij de way heb ik op een msi kt3ultra aru ook 2x 40 gb maxtor in raid modus gezet en dat werkte perfect en dat is de zekfde onboard controller.

• Xenofoob392
Ik ga dit morgenochtend gelijk proberen.
alvast bedankt en ik meld de resultaten hier wel effe.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Het is bij SCSI zo dat je ID op 0 moet staan, wil je vanaf die schijf booten (heb net drie keer XP geinstalleerd :( )

Misschien gaat dit voor IDE raid ook op, handig, misschien de handleiding drie keer lezen, dit werkt bij mij altijd erg goed :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Had dat probleem ook maar is nu opgelost nieuwe bios full raid f7, heb alleen een probleem win 98 se op de c schijf is niet op te starten install was goed, xp werkt goed op de tweede partitie, moet ff uit zoeken waar het probleem zit.

Verwijderd

Is nu weer opgelost nieuwe bios full raid voor ga-7vrxp
hier de link
http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 13:34 schreef rene43 het volgende:
Is nu weer opgelost nieuwe bios full raid voor ga-7vrxp
hier de link
http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html
hoe flash je zo iets? :)
Pagina: 1