Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers

Het was mijn idee om deze vakantie een MP3 speler aan te gaan schaffen. Na enig zoeken, lezen en vergelijken viel mijn oog op de Compaq iPaq PA-2, met 64 MB storage. Even verder gezocht naar reviews, specs en dat soort dingen. Daar kwamen toch nog wel wat minpuntjes uit. Zo is de overdrachtsnelheid niet goed, de geluidskwaliteit volgens bepaalde reviews ook slechts redelijk en zijn de knoppen niet altijd even makkelijk in te drukken. Ook hoor je van verschillende mensen dat de Multimedia Memory Cards verre van ideaal zijn, en dat je beter een MP3 speler met een harde schijf kunt kopen.

Ook daar heb ik dus even naar gezocht: Deze vielen echter allemaal buiten mijn budget (200-250 euro).

Wat ik dus eigenlijk zoek, is gewoon een MP3 speler met minimaal 64 MB geheugen, uitbreidbaar. Harde schijf mag ook, maar dan wel binnen m'n budget (en volgens mij zijn die er dan niet :?). (Mini-)Cd's zijn uit den bozen, ik wil gewoon een 100% shockproof speler. Plus dat ik na het aanschaffen "klaar" wil zijn; geen extra cds of iets dergelijks.
Hij moet ook (behoorlijk) lang doen met een setje oplaadbare batterijen, ik moet iedere dag 2 uur naar school fietsen en ik heb geen zin om iedere week nieuwe batterijen te kopen of iedere avond op te gaan laden.
Ik zou het ook wel fijn vinden dat wanneer ik de speler aansluit op m'n USB poort dat Windows (XP) hem meteen herkend, en er gewoon een soort extra harde schijf van maakt.

Het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat mijn eisen een beetje duidelijk zijn.

P.S. In de FAQ van dit forum staat nog steeds "Stoute Usertjes (Meldpunt Forummisbruik)". Moet dat niet veranderd worden naar Schop een Modje? :)

Verwijderd

- edit -

Bericht niet helemaal gelezen en lezer wilde geen cdtjes.

Verwijderd

Topicstarter
- edit -
dan zal ik de mijne ook weg halen ;)

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat wordt dan de Frontier Labs NEX II voor jou....

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Nike PSA 60 of 120

kost maar 125 euro (met 32 mb), is uit te breiden, ziet er leuk uit, is erg stevig (rubber), heeft afstandsbediening, goede geluidskwaliteit en doet erg lang met 1 AA-batterij...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik doe mijne weg,
Soul S1 32Mb intern, voor €75,- :)

misschien wat weinig geheugen, maar er kunnen smart media kaartjes in. Doet behoorlijk lang met 1 oplaad baar penlightje

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Ik heb die compaq pa-2 maar dan met 128MB. (2x64mb)

De overdracht is idd wat traag, maarja wat maakt het uit. De geluidskwaliteit vindt ik verre van slecht hoor. Je kan zelf de hoge en lage tonen sterke instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 19:41 schreef THEVGE het volgende:
Dat wordt dan de Frontier Labs NEX II voor jou....
Die heb ik idd ook bekeken, ik vind hem qua specs niet veel boven die Compaq uit komen. Zou wel een potentiele kandidaat zijn, maar het design is niet mijn smaak.
Op vrijdag 07 juni 2002 20:05 schreef Mooooody het volgende:
Nike PSA 60 of 120

kost maar 125 euro (met 32 mb), is uit te breiden, ziet er leuk uit, is erg stevig (rubber), heeft afstandsbediening, goede geluidskwaliteit en doet erg lang met 1 AA-batterij...
Volgens mij ben ik die binnen een week kwijt :+
Een vriend van mij heeft die ook, errug klein dingetje. Ik had wat problemen met de knopjes (hard drukken, je ziet niet duidelijk hoe ze precies zitten enz).
Op vrijdag 07 juni 2002 20:08 schreef Atgast het volgende:
Ik doe mijne weg,
Soul S1 32Mb intern, voor €75,- :)

misschien wat weinig geheugen, maar er kunnen smart media kaartjes in. Doet behoorlijk lang met 1 oplaad baar penlightje
Mjah ik ga toch voor een nieuwe denk ik.. Hoever kun je hem uitbreiden btw? Met 1 64 mb kaartje?
Op vrijdag 07 juni 2002 20:17 schreef marcell het volgende:
Ik heb die compaq pa-2 maar dan met 128MB. (2x64mb)

De overdracht is idd wat traag, maarja wat maakt het uit. De geluidskwaliteit vindt ik verre van slecht hoor. Je kan zelf de hoge en lage tonen sterke instellen.
Hmm.. Is de geluidskwaliteit met de standaard headphone ook nog redelijk?
En het scherm, lijkt mij kleiner als die van de NEX 2. Welke data staat er op? Titel en artiest lijkt me logisch, maar ook lengte/bitrate oid?

Verwijderd

De MP3man klein, licht goede kwaliteit en je kunt extra geheugen kaarten kopen!

Verwijderd

Hmm.. Is de geluidskwaliteit met de standaard headphone ook nog redelijk?
En het scherm, lijkt mij kleiner als die van de NEX 2. Welke data staat er op? Titel en artiest lijkt me logisch, maar ook lengte/bitrate oid?
Met standaard headphone ook redelijk tot goed ja.

Op het scherm staat, titel - artiest. Baterijstatus. Verder niet veel. Geen lengte, bitrate. Dat is wel jammer. Maarja, als dat ding in je zak zit zie je daar niks van. Het ding is trouwens echt superklein.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
Op vrijdag 07 juni 2002 18:28 schreef The_Snake het volgende:
Hij moet ook (behoorlijk) lang doen met een setje oplaadbare batterijen, ik moet iedere dag 2 uur naar school fietsen en ik heb geen zin om iedere week nieuwe batterijen te kopen of iedere avond op te gaan laden.
Ik weet zelf niet hoelang een setje gppowerbank batts mee gaan maar ik weet wel dat die het langste mee gaan en voldoende power kunnen leveren.
Koop je ze samen met een smart laders dan duurt het opladen van 4 batts maar 65 minuten (ook al zullen ze waarschijnlijk niet leeg zijn).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1