Toon posts:

Overclock *noob*

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heyo!

Ik heb de faq doorgelezen en ik ben er niet helemaal
en kan wat hulp gebruiken bij het overclocken van mn PC .. ( ben nog noob) . alvast bedankt..!

mijn PC:
PIII 933MHZ
mobo= Chaintech 6OJA3T (+intel815)
256MB SDRAM PC-133
TNT-2 AGP
PCI netwerkkaart

de FSB clock staat nu op 133 ( 7x133 )
( er staat dat ik het maximaal op 170 kan zetten. )
en 'clock ratio' staat op 5,5x

de gemiddelde temperatuur na een uur of 2 achter de computer is overdreven gezegd... 35 graden celcius.

wat kan ik het beste doen ?

thanX!

Verwijderd

Dat staat toch ECHT in de faq.

Verwijderd

Het enige wat je kunt doen is de FSB opvoeren, want die P3's hebben een vaste multiplieër en daar kun je dus nix aan veranderen. Maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken, want ik zie dat je een TNT2 kaart hebt. En die gooien al gauw roet in het eten.... Kunt beter Geforce nemen :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 18:26 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Het enige wat je kunt doen is de FSB opvoeren, want die P3's hebben een vaste multiplieër en daar kun je dus nix aan veranderen. Maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken, want ik zie dat je een TNT2 kaart hebt. En die gooien al gauw roet in het eten.... Kunt beter Geforce nemen :)
cool dat wist ik niet dus als ik een andere videokaart neem kan mijn Oc eventueel nog hoger :?

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt!

maar nog 1 vraag ..
wat is de 'clock ratio ' ?

latersss

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Hm ja als je geluk hebt wel want dat hoeft ook niet altijd. Het is alleen als de fsb omhoog gaat dat dan de snelheid van je bussen ook omhoog gaan. En dat kan je tnt2 waarschijnlijk niet aan. Een gforce kan dan wat meer hebben.

Verwijderd

sorry maar hier erger ik me erg aan en het staat ook in de FAQ
Op vrijdag 07 juni 2002 18:31 schreef CodeXx het volgende:

latersss
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
Op vrijdag 07 juni 2002 18:27 schreef djspot het volgende:
[..]
cool dat wist ik niet dus als ik een andere videokaart neem kan mijn Oc eventueel nog hoger :?
hij bedoelt er mee dat het OC en voor jouw niet gaat uitmaken bij het gamen, fps blijft bijna op hetzelfde niveau

Verwijderd

Search/FAQ vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.