Toon posts:

[WinXP] Netwerkkabel is niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier het volgende probleem: we willen 2 computers, 1 met win2000 en 1 met winXP aan elkaar verbinden met een netwerk. We hebben een crosscable gekocht die goed is, en de netwerkkaarten is ook niets mis mee. WinXP geeft de vreemde melding dat de netwerkkable niet is aangesloten terwijl hij er toch echt in zit. Ik heb een IP-Adres ingesteld 192.168.1.2 ik kan zelfs niet naar mezelf pingen. Wat is hier het probleem? de submasker is ingesteld op 255.255.255.0 er is geen DNS adres ingevuld.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
meet eerst die kabel door, dan weet je zeker dat die het doet.

Ping eerst eens naar de ethernet kaarten in je pc, dan ff checken of de kabel dus goed is probeer anders ff een andere crossable en kijken of ie dan wel een kick geeft :)
Je kan ook ander ip proberen maar als je niet naar je ethernet kaart kan pingen heeft het zoiezo geen nut.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
ik zou niet weten of het hier aan ligt maar ik gebruik altijd 192.168.0.x

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:40
Op vrijdag 07 juni 2002 18:22 schreef TheJackal het volgende:
ik zou niet weten of het hier aan ligt maar ik gebruik altijd 192.168.0.x
Wij gebruiken hier 192.168.1.x, en werkt perfect.

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je toch win xp opnieuw installeren. helaas maar had ik ook met 2 pc's 1 win98 1 win xp .
alles al geprobeerd en niets hielp, tot dat ik allebij de pc's opnieuw geinstalleerd had stel de ip's in en werken

Lekker hé

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
nee overnieuw installen klopt niet, bij win98 idd wel

Verwijderd

Bij mij was het xp, 98 se was nog oud en het werkte

Verwijderd

Probeer eens te pingen naar 127.0.0.1 , dan test je of de ip stack goed is geinstalleerd.

Je hebt het over het ip van één pc maar hoe staat het op die andere pc?

Verwijderd

Topicstarter
De andere pc kan wel pingen naar zichzelf, die ping voor de IP-stack heb ik al uitgevoerd en die werkt correct.

Verwijderd

En welk ip heb je op de tweede pc ingesteld want dat weten we nog niet

Verwijderd

Topicstarter
192.168.1.1

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
als je jezelf niet kan pingen door 192.168.1.1 of 127.0.0.1, dan is of tcp/ip niet geladen OF is er zit iets goed fout, installeer de protocollen maar eens opnieuw :)

Verwijderd

Heb je nog een ander netwerk kaartje liggen? probeer het dan daar eens mee, anders netwerkkaarten verwisselen dan weet je zeker dat het aan de kaart ligt of niet.

Verwijderd

Topicstarter
De computer waar windows xp op staat betreft een notebook, dus een netwerkkaart verwisselen zit er niet in ;)

Verwijderd

Topicstarter
De netwerkkaart in de notebook werkt in ieder geval wel als ik deze instel voor kabelinternet. Als ik ga pingen naar 192.168.1.2 (notebook) krijg ik "de doelhost is onbereikbaar" te lezen.

Verwijderd

Je hebt toch geen firewall aan staan op die notebook?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een onboard kaartje: "Intel 8255x-based Ethernet pci-adapter (10/100)".

Verwijderd

Topicstarter
Firewall staat uit.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
je hebt toch wel allebij de kanten van de kabel ingeplugt fnie?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Ik weet het op dit moment niet echt meer, ik ga een pint dinken :p en zal er ondertussen ff over denken. Als ik nog op een idee kom post ik het straks wel even

Verwijderd

Topicstarter
ok, drink ze! En ja, beide kanten zijn ingeplugt :)

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Sjeez, leer de edit-knop te gebruiken.

Maar goed, probeert eens de Microsoft Loopback Adaper te installeren als 2e netwerkkaart, en geef die es een ander ip adres (even op een ander subnet, als het even kan). Bijv. 192.168.0.99

Probeer dan es daarheen te pingen.

Verwijderd

Ik heb al verschillende dingen geprobeert, maar niet eentje is me gelukt, op ÉÉN na:

http://www.homepages.hetnet.nl/~csg6001/netwerk.html

Dit opvolgen en het werkt perfect!.

Succes!. :):):)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 19:51 schreef illuware het volgende
...
Maar goed, probeert eens de Microsoft Loopback Adaper te installeren als 2e netwerkkaart, en geef die es een ander ip adres (even op een ander subnet, als het even kan). Bijv. 192.168.0.99

Bij het pingen geeft hij het volgende: "de doelhost is onbereikbaar".

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Op vrijdag 07 juni 2002 19:57 schreef blackDevil het volgende:
Ik heb al verschillende dingen geprobeert, maar niet eentje is me gelukt, op ÉÉN na:

http://www.homepages.hetnet.nl/~csg6001/netwerk.html

Dit opvolgen en het werkt perfect!.

Succes!. :):):)
Ik denk dat ik Georg voor ben, maar das niet het probleem dat ie heeft. Zie boven.

//edit: he jammer, net te laat

Verwijderd

Staan de instellingen van je kaart op autosensing ? Probeer dat anders even. Of haal het hier juist vanaf.

• CUP_A_SOUP
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Ik heb het hetzelfde probleem.

Klinkt mischien vaag, maar als ik de snelheid op 10 Mbit Half duplex zet is het bij mij verholpen...

Ik zei toch dat het vaag klonk :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 19:51 schreef illuware het volgende:
Sjeez, leer de edit-knop te gebruiken.

Er staat dus bij mijn netwerkverbinding ( Lan2-verbinding ingeschakeld ) als ik daar op dubbelklik en bij het tabblad ondersteuning kijk staat daar het volgende ip-adres: 196.254.25.129, terwijl ik hiervoor: 192.168.0.99 heb opgegeven. dit adres (196.254.25.129) kan ik wel om de een of andere reden wel succesvol pingen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 20:22 schreef CUP_A_SOUP het volgende:
Ik heb het hetzelfde probleem.

Klinkt mischien vaag, maar als ik de snelheid op 10 Mbit Half duplex zet is het bij mij verholpen...

Ik zei toch dat het vaag klonk :)
Dit werkt helaas niet bij mij.

• CUP_A_SOUP
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Op vrijdag 07 juni 2002 20:25 schreef Georg_S het volgende:

[..]

Er staat dus bij mijn netwerkverbinding ( Lan2-verbinding ingeschakeld ) als ik daar op dubbelklik en bij het tabblad ondersteuning kijk staat daar het volgende ip-adres: 196.254.25.129, terwijl ik hiervoor: 192.168.0.99 heb opgegeven. dit adres (196.254.25.129) kan ik wel om de een of andere reden wel succesvol pingen :?
Dat komt omdat je dan je eigen ip pingt, en dat is het zelfde als een ping naar 127.0.0.1 die komt altijd terug als je je netwerk kaart goed geinstalleerd hebt.
Heb je geen kabel voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 20:20 schreef Rex_Mundi het volgende:
Staan de instellingen van je kaart op autosensing ? Probeer dat anders even. Of haal het hier juist vanaf.
Ze stonden er niet op, maar het inschakelen daarvan heeft geen effect.
Pagina: 1