Toon posts:

Reaktor, hulp nodig.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort Reaktor, alleen zo ik bij god niet weten hoe het werkt, heb je daar een bestaand synth voor nodig, of een sample, of kan je vanuit het niets, gewoon deuntjes programeren :?

zijn hier mensen die met reaktor werken of een enige idee hebben hoe het werkt? dan zou ik dat graag willen weten, ik heb ook gezocht naar een tutorial, alleen valt daar niet te lezen.

Thx :)

Verwijderd

reaktor is een programma, waar je zelf je synths in kunt bouwen met behulp van bouwblokjes (oscillatoren, envelopes, etc....als dat je tenminste iets zegt).

gelukkig zitten er ook wat grotere bouwblokken en voorbeelden in zodat je niet alles helemaal van de grond op hoeft te bouwen als je dat niet wilt.

in principe is reaktor een synth met eindeloos veel mogelijkheden; alles wat je kunt verzinnen kun je er zo ongeveer mee maken.

ik zal eens op zoek naar tutorials...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind em helaas te lastig om er echt wat goeds uit te krijgen. Maar het is een geweldig programma in ieder geval :)

suc6 ermee

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
dus je hebt er in precipe geen samples voor nodig,
en klopt het dat het programma nogal vaak vast loopt?
ik heb het nu op 2 computers staan, en op beide het zelfde probleem..

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

versie 3 is wel een stuk stabieler dan 2..
maar als je net met synhts bezig gaat zou ik reaktor links laten liggen, want het is echt best wel die hard om daar wat leuks mee te kunnen...
en als je gewoon hippe synth sounds zoekt dan zijn er genoeg alternatieven

Verwijderd

het is niet de bedoeling dat het steeds vastloopt, heb daar geen grote problemen mee gehad. en wat hierboven al is gezegd, als je reaktor wilt gebruiken; het ligt eraan wat je wilt gaan doen. het vergt nogal veel oefening, het is niet eenvoudig. als je gewoon hippe synths wilt kun je inderdaad beter op zoek gaan naar andere dingen. als je graag zelf dingen wilt bouwen moet je bij reaktor zijn

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:03

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als je de software hebt, dan zit er een uitgebreide manual bij, die ook vast op de CD staat. Heb je die niet, dan heb je dit proggie dus illegaal gekopieerd en zit je hier te hengelen naar (illegaal verkregen) documentatie. En als je nu denkt te claimen Reaktor wel gekocht te hebben, dan ben je helemaal stom. Wie koopt er nou een pakket van een paar honderd Euro terwijl 'ie niet eens weet wat het doet?

Niemand is 100% legaal met software, maar stel je alsjeblieft niet zo ongelooflijk dom op. Ik zal je alvast een eind de goede (en zelfs legale) weg op helpen. De site van Reaktor's makers heeft gewoon een stel tutorials:

http://213.70.166.223/index.php?reaktortut_us

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 09:17 schreef Hillie het volgende:
Heb je die niet, dan heb je dit proggie dus illegaal gekopieerd en zit je hier te hengelen naar (illegaal verkregen) documentatie. En als je nu denkt te claimen Reaktor wel gekocht te hebben, dan ben je helemaal stom.
nou nou nou, volgens mij kun je ook gewoon de demo van reaktor downloaden hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 09:17 schreef Hillie het volgende:
Als je de software hebt, dan zit er een uitgebreide manual bij, die ook vast op de CD staat. Heb je die niet, dan heb je dit proggie dus illegaal gekopieerd en zit je hier te hengelen naar (illegaal verkregen) documentatie. En als je nu denkt te claimen Reaktor wel gekocht te hebben, dan ben je helemaal stom. Wie koopt er nou een pakket van een paar honderd Euro terwijl 'ie niet eens weet wat het doet?

Niemand is 100% legaal met software, maar stel je alsjeblieft niet zo ongelooflijk dom op. Ik zal je alvast een eind de goede (en zelfs legale) weg op helpen. De site van Reaktor's makers heeft gewoon een stel tutorials:

http://213.70.166.223/index.php?reaktortut_us
:?

Nou als ik nou wel of geen een ilegale versie gebruikt, wat maakt jou het uit :? Reageerd dan niet of zo :r

en ja ik heb al zelf op de site van reaktor zelf gekeken.. maar kwam er niet helemaal uit als je er wel of geen synts voor nodig had... en nou en? wat ik vraag voor een goeie tutorial, dan is dat gelijk Ilegale documentatie :?
en wat maak jij je druk man?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:03

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op zondag 09 juni 2002 02:25 schreef pr0t0type het volgende:

[..]

:?

Nou als ik nou wel of geen een ilegale versie gebruikt, wat maakt jou het uit :? Reageerd dan niet of zo :r

en ja ik heb al zelf op de site van reaktor zelf gekeken.. maar kwam er niet helemaal uit als je er wel of geen synts voor nodig had... en nou en? wat ik vraag voor een goeie tutorial, dan is dat gelijk Ilegale documentatie :?
en wat maak jij je druk man?
Het stomme is, dat je dat hier dus open en bloot gaat adverteren. Vraagje: Waarom zou je zelfs de demo downen als je niet eens vaag een idee hebt wat het is? Want dat heb je overduidelijk niet.

Overigens, je reactie vertelt mij alweer genoeg over de aanwezigheid van licenties. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 08:08 schreef Hillie het volgende:

[..]

Het stomme is, dat je dat hier dus open en bloot gaat adverteren. Vraagje: Waarom zou je zelfs de demo downen als je niet eens vaag een idee hebt wat het is? Want dat heb je overduidelijk niet.

Overigens, je reactie vertelt mij alweer genoeg over de aanwezigheid van licenties. :)
Ik weet wel wat het programma doet, je kan er synts enz. mee maken, en filters en weet ik veel wat er allemaal op gooien, zo dat je er een mooi geluid mee kan maken, dat weeet ik dus echt wel, alleen vroeg ik me af hoe het nou precies werkte, ik weet wel dat het een emulatie is van een Hardware Syntersyser (of hoe je het ook precies schrijft) want een kameraad van mij heeft dus een hardware syntersyhser, en begrijp dus ook niet precies hoe die uit reaktor geluid krijgt... om dat het software matig anders is.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 08:08 schreef Hillie het volgende:

[..]
Vraagje: Waarom zou je zelfs de demo downen als je niet eens vaag een idee hebt wat het is
Ongelofelijk, wat kun jij zeuren zeg....eerst over het feit dat je blijkbaar niet mag vragen hoe een programma werkt omdat je dan waarschijnlijk niet het programma gekocht hebt (een redenatie die jij alleen kunt volgen)...als er dan gemeldt wordt dat er ook demos te krijgen zijn begin je over dat demos er niet zijn om te kijken wat een programma doet (waar wel voor is mij dan een groot raadsel)

Ik vind je trouwens vrij dom als je een programma koopt zonder eerst mbv een demo of kraak te kijken wat het is enwat het doet....maarja, het is niet mijn geld

Verwijderd

dan maar weer even een serieuze reactie:

als je echt met reaktor bezig wilt zul je je in "klankontwerp-theorie" moeten verdiepen. Niet dat die nou zo heel erg ingewikkeld is (als je een beetje kennis hebt van wiskunde en natuurkunde) maar de vraag is dus of het opweegt tegen waar je het voor wilt gebruiken.

Wat zou je er dus mee willen doen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 16:31 schreef MrShaggy het volgende:
dan maar weer even een serieuze reactie:

als je echt met reaktor bezig wilt zul je je in "klankontwerp-theorie" moeten verdiepen. Niet dat die nou zo heel erg ingewikkeld is (als je een beetje kennis hebt van wiskunde en natuurkunde) maar de vraag is dus of het opweegt tegen waar je het voor wilt gebruiken.

Wat zou je er dus mee willen doen?
Nou ik maak dus muziek met Cubase en zal graag mijn eigens synts in elkaar willen vlanssen. het is natuurlijk veel mooier als jij je eigen deuntjes maakt.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 18:20 schreef pr0t0type het volgende:

[..]

Nou ik maak dus muziek met Cubase en zal graag mijn eigens synts in elkaar willen vlanssen. het is natuurlijk veel mooier als jij je eigen deuntjes maakt.
tja, met niet zelf-inelkaar-geflansde synths kun je ook vette muziek maken. De softsynths zijn inelkaar gezet door mensen die er veel verstand van hebben en dus al dat werk voor jou al gedaan hebben en jij gewoon gebruik kunt maken van hun synth (klinkt logisch...)

Ik persoonlijk zie het zo: als je gewoon op zoek bent naar leuke synthgeluiden hoef je niks met reaktor te gaan doen. Als je iets apartere dingen wilt gaan doen (bv met sequencertjes in reaktor die meelopen met cubase of aparte ideeen die je zelf hebt) is het erg nuttig om er in te duiken...

kijk deze tutorial eens door, daar wordt reaktor helemaal vanaf het begin uitgelegd met genoeg info over oscillatoren, filters en bijbehorende voorbeelden in reaktor...voor alle illegale gebruikers zullen we maar zeggen
http://www.creativesynth.com/indepth/003_ReaktorSynth/Reaktor_main.html

succes

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 19:00 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

tja, met niet zelf-inelkaar-geflansde synths kun je ook vette muziek maken. De softsynths zijn inelkaar gezet door mensen die er veel verstand van hebben en dus al dat werk voor jou al gedaan hebben en jij gewoon gebruik kunt maken van hun synth (klinkt logisch...)

Ik persoonlijk zie het zo: als je gewoon op zoek bent naar leuke synthgeluiden hoef je niks met reaktor te gaan doen. Als je iets apartere dingen wilt gaan doen (bv met sequencertjes in reaktor die meelopen met cubase of aparte ideeen die je zelf hebt) is het erg nuttig om er in te duiken...

kijk deze tutorial eens door, daar wordt reaktor helemaal vanaf het begin uitgelegd met genoeg info over oscillatoren, filters en bijbehorende voorbeelden in reaktor...voor alle illegale gebruikers zullen we maar zeggen
http://www.creativesynth.com/indepth/003_ReaktorSynth/Reaktor_main.html

succes
Oke topper dit vind ik nou nog een een nuttige Reply :)
Thx

Verwijderd

Topicstarter
hmmm. ik zit net de tutorial door te lezen, en kom er net achter dat het een hele oude is van "08/06/2000"
Dus dat is dus voor de oudere versie, en er zitten samples bij die dus niet werken op de nieuwere versie ;(

nou ja, ik zal wel ff verder zoeken naar een nieuwere voor 3.0 .

Verwijderd

dat zou inderdaad kunnen, reaktor bestaat alweer een tijdje. maar het blijft ook zonder die voorbeelden erg nuttig om door te lezen....ik denk dat het lastig is om een helemaal up-to-date tutorial van reaktor 3 te vinden, die is namelijk nog niet zo heel erg lang uit

• aphx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb de DEMO gedownload, om eens te kijken wat het programma allemaa precies kon ;)

Ik heb de volgende tutorial(s) volledig doorlopen, ging zonder problemen:

[url="http://www.computermusic.co.uk/tutorial/reaktor1/reaktormain.asp"]http://www.computermusic.co.uk/tutorial/reaktor1/reaktormain.asp[/url]

Binnenkort komt versie 3.3 uit! Die kost slechts 599 euro. Als ik het geld ervoor had, dan had ik hem gekocht, het is een schitterend produkt.

Je hebt er geen synthesizer voor nodig, maar een midi keyboard is erg handig. Een geluidskaart met ASIO is ook geen overbodige luxe.

Ik zie steeds meer info over Reaktor, er is ook al een yahoo group. Je moet je er wel behoorlijk in verdiepen om er wat moois uit te halen, maar als je er mee overweg kunt... there's no limit

Verwijderd

haha, go hillie.. uninstall het maar, want dit gaat niet goedkomen
Pagina: 1