clients krijgen geen internet toegang

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Hi there,

Heb een NT4 server draaien met 2 nics. De clients kunnen overal komen dus das geen probleem.
Op de server is winproxy 3 geinstalleerd.
OP com2 zit een kabel modem van casema.
de server duikt moeiteloos het internet op.

OP de clients heb ik de server als gateway opgegeven. TEVENS heb ik in de internet options op de clients aangeven dat ze de lan als toegang/proxy moeten gebruiken.
ALs proxy heb ik het ip adres/gateway gegeven van de server met poort 80.

VRAAG; waarom werkt dit niet....

Heb ik een fout met de poort gemaakt?
Server is 192.168.10.1
dit is dus ook de gateway voor de clients...

HELP me ff verder alsjeblieft

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

probeer eens in control panel->Internet options bij de LAN settings in te stellen dat je GEEN proxy gebruikt (dus niet de ip van de server). In IExplorer uiteraard dan ook geen proxy aanzetten. Als dat het niet is: kan je wel elkaar pingen? doet de DNS het op de client? Heb je soms zonealarm?

Verwijderd

probeer eens in control panel->Internet options bij de LAN settings in te stellen dat je GEEN proxy gebruikt (dus niet de ip van de server). In IExplorer uiteraard dan ook geen proxy aanzetten. Als dat het niet is: kan je wel elkaar pingen? doet de DNS het op de client? Heb je soms zonealarm?

Verwijderd

Misschien door de serverip ook bij DNS van clients in te vullen?

Verwijderd

je gateway hoef je niet te gebruiken als je je proxyinstellingen in IE gebruikt.. (evenals dns) meer als een lokaal netwerkje is het dan niet..

maar als je direct naar buiten wil zonder proxy instellingen (dus met NAT) zou ik winproxy 3 er heel gauw afgooien en winroute installeren !!!!!!!!!!!!!!!!

dan hoef je op je clients alleen gateway en dns op de geven, en je clients denken dat ze rechtstreeks aan het internet hangen... dus dan kan je van je clients af al gelijk een servertje op het net pingen... is zeer makkelijk met online gamen...

je hoeft nooit meer naar een instelling te kijken!!!

zo heb ik het zelf ook draaien thuis, en dat gaat als een speer...

Verwijderd

Klopt, Winroute werkt perfect. Ook met een Casemamodem (heb ik ook).

Verwijderd

ik heb ook een casema modem eraan hangen voor mn upstream... mn downstream komt via schotel binnen... zelfs mn clients snappen het dat het van schotel afkomt!!

krijg in mn IE gewoon een inlogschermpie voor de proxy van de satellietprovider...
hehehe

tip: ga voor WINROUTE!

mzzlz
;)
Pagina: 1