[Joystick] Saitek X45 - het geld waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe Joystick, want mijn Logitech Digital Extreme 3D is na 11 maandjes toch echt aan vervanging toe [helaas nual ja]
De Z-as is bijv totaal los en de x en y assen worden ook al slapjes, ook als de throttle op 0 staat staat hij ingame soms gewoon op 2-10% en moet ik echt flink duwen om hem weer op 0 te krijgen :( :( :(

Nu heb ik wat rondgekeken en heb ik gehoord dat de Saitek X45 [+throttle] een erg goed stokkie is. Alleen kost ie wel zon 115 euro [Erg prijzig dus].

Ik gebruik de stick vooral voor flight/space sims en vooral *VEEL* dus het moet zeker een degelijke kwaliteit zijn. Verder moeten er redelijk wat knoppen op zitten [ik heb er nu 4 bovenop de stick wat net genoeg is] en een trhottle [apart of op de stick] is een vereiste.

Heeft er iemand ervaring met dit ding of goede ervaringen met andere sticks of links naar goede vergelijkingen¿

edit:

topictitle typo : waar moet waard zijn.
zou modje dat kunnen veranderen¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 18:31
wat een lelijke joystick.....

ik heb momenteel een sw-ff pro (de eertse) en die bevalt me prima

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

topicitel aangepast en je vraagtekens staan op zijn kop, ziet er best triest uit :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:54
Ik heb de X36 al 3 jaar, volgens mij dezelfde maar dan in zwart. Bevalt prima, en 115 euro is trouwens HEEL goedkoop voor een HOTAS van deze kwaliteit. Goede koop. In die prijsklasse zeker.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De X-36/X-35 c.q. X-45 is voor die prijs een hele goede set. en met de drivers van Dhauzimmer en de scriptloader van Haphazard kun je hem zelfs beter proggen dan met de software van saitek zelf.

***kuch***Cougar is natuurlijk het beste als je een HOTAS wilt***kuch***

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op vrijdag 07 juni 2002 20:24 schreef ocf81 het volgende:
***kuch***Cougar is natuurlijk het beste als je een HOTAS wilt***kuch***
Maar die is geen 115 euro :)

De X-45 heb ik geen ervaring mee maar de X-36F vind ik een prima HOTAS voor een goede prijs. Fair is fair, ik zou mijn FLCS + TQS er nooit voor ruilen maar die was ook een stuk duurder.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 18:08 schreef Sinterklaas het volgende:
topicitel aangepast en je vraagtekens staan op zijn kop, ziet er best triest uit :)
Hehe tis een gewoonte :/

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb een Saitek X36 besteld voor 117 euro ;) Die is bijna gelijk aan de X45 [Zie hier voor vershillen]... nu maar hopen dat de levering een beetje snel gaat ;)

\o/

Verwijderd

Die Cougar ziet er zwaaaaar uit

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 23:53 schreef real_raichu70 het volgende:
De prijs is dat ook helaas ;( [ong. 399 euro]

\o/

• Evilernie933
  • Laatst online: 08-01 22:55
Op zaterdag 08 juni 2002 23:53 schreef real_raichu70 het volgende:
is hij ook..in totaal 8 kg :D

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 00:13 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

De prijs is dat ook helaas ;( [ong. 399 euro]
400 EUR voor een Joystick en Throttle ?
Hebben ze die uit een F16 gepikt ofzo ?

Verwijderd

koop gewoon een nieuwe Wingman 3D Force ofzow?... of gewoon een standaard ding van 5 tientjes

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op zondag 09 juni 2002 00:36 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

400 EUR voor een Joystick en Throttle ?
Hebben ze die uit een F16 gepikt ofzo ?
zo ongeveer wel ja :D

het is een metalen replica van een F-16 stick en throttle. en in de pricewatch staat ie voor € 329 + € 11 verzendkosten

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 01:08 schreef Demolition-Man het volgende:
koop gewoon een nieuwe Wingman 3D Force ofzow?... of gewoon een standaard ding van 5 tientjes
Dan kan ik over een paar maand weer een nieuwe halen :(

\o/

• Evilernie933
Op zondag 09 juni 2002 01:08 schreef Demolition-Man het volgende:
Daar heb je geen hol aan als je een beetje geavanceerd wilt simmen...

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Lol , vandaag zag ik die Cougar staan op ShrimpTV ... IN DE DOOS :D

• Evilernie933
Op zondag 09 juni 2002 15:01 schreef real_raichu70 het volgende:
Lol , vandaag zag ik die Cougar staan op ShrimpTV ... IN DE DOOS :D
:( kunnen ze beter aan mij geven :)

offtopic:

ff een picje van mijn nog niet chip-upgegrade HOTAS

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ipere026/hotas.jpg

tampert, kriminalpolizei

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik heb een webcam nodig, dan kan ik jullie eeens wat laten zien (ik heb een MS PP, TM top gun fox 2 pro shock, een X-36 USB en een TM HOTAS Cougar+ CH pro pedals rudderset. en bij mijn ouders ook nog een Suncom SFS + F-15)

© ocf81 1981-infinity

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op zondag 09 juni 2002 15:31 schreef ocf81 het volgende:
ik heb een webcam nodig, dan kan ik jullie eeens wat laten zien (ik heb een MS PP, TM top gun fox 2 pro shock, een X-36 USB en een TM HOTAS Cougar+ CH pro pedals rudderset. en bij mijn ouders ook nog een Suncom SFS + F-15)
En nu nog leren vliegen ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ja :+ , al gaat dat steeds beter :)

ik hab alleen nog moeite met die ded in SPx (RP5 kan ik hem nu wel al helemaal) en de eeuwige inbound (vooral A-A. SAMs zijn wat makkelijker)

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 15:05 schreef Evilernie het volgende:

[..]

:( kunnen ze beter aan mij geven :)

offtopic:

ff een picje van mijn nog niet chip-upgegrade HOTAS

[afbeelding]
Chip-upgrade ?

• Evilernie933
Op zondag 09 juni 2002 15:49 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Chip-upgrade ?
Ja, aangezien deze stick al redelijk oud is, en dus niet voor windowz XP is gemaakt, is hij helemaal niet compatible. Ik heb nu alleen drie assen en 2 buttons :7. Als ik nou ff die chips koop en inbouw, is mijn F16 + TQS weer volledig programmeerbaar onder windowz XP en kan ik alle buttons en rotary's gebruiken :)

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 15:52 schreef Evilernie het volgende:

[..]

Ja, aangezien deze stick al redelijk oud is, en dus niet voor windowz XP is gemaakt, is hij helemaal niet compatible. Ik heb nu alleen drie assen en 2 buttons :7. Als ik nou ff die chips koop en inbouw, is mijn F16 + TQS weer volledig programmeerbaar onder windowz XP en kan ik alle buttons en rotary's gebruiken :)
En is dat dan veel goedkoper dan gewoon een nieuwe HOTAS te halen ?

• Evilernie933
Op zondag 09 juni 2002 15:58 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

En is dat dan veel goedkoper dan gewoon een nieuwe HOTAS te halen ?
Ja, aangezien een 2e hands F16 + TQS ongeveer 100 euro kost + de chips die ik ongeveer op 120 euro schat (incl. verzendkosten) bne je veel minder kwijt dat een nieuwe Cougar die 400 euro kost...

tampert, kriminalpolizei

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Overigens werkt de niet gechipte FLCS+TQS ook prima onder XP/2K.. alleen het programmeren is ff lastig. Of DOS flopje gebruiken of ff Virtual Machine gebruiken.

Verwijderd

Is er een patch dat de X36 goed werkt met Il2-sturmovik?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik kreeg net een mailtje dat De X36 niet meer leverbaar is dus krij ik volgende week een X45 voor hetzelfde geld :D :D :D

\o/

Verwijderd

Als je geen cougar kunt betalen is het een prima HOTAS.
Ik heb zelf de X-45 en in tegenstelling tot wat hierboven ergens gezegd werd, valt het met uiterlijk reuze mee. Ok, het is geen originele kopie zoals de Thrustmaster, maar hij ziet er nog best gelikt uit.

Beide onderdelen liggen goed in de hand, alleen moet je wel een goede ondergrond met wat ruimte daaromheen hebben.
Ik had hem zelf liever iets zwaarder gehad, maar zuignapjes (meegeleverd) lossen dit probleem zo goed als op, mits je dus een goede ondergrond hebt.

Verder is de USB kabel flink lang, dus dat zit wel goed. De software vond ik niet top, maar er valt best mee te werken. Je kunt werkelijk álles instellen, maar dat kost wel een beetje veel tijd (er zijn immers een hoop functies maal verschillende modi).

Zeker voor die prijs denk ik dat je een goedgeprijsde weekend-warrior oplossing hebt voor fly-by-wire combat flightsims.

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 15:58 schreef Silacoid het volgende:
Ik heb zelf de X-45 en in tegenstelling tot wat hierboven ergens gezegd werd, valt het met uiterlijk reuze mee. Ok, het is geen originele kopie zoals de Thrustmaster, maar hij ziet er nog best gelikt uit.

Beide onderdelen liggen goed in de hand, alleen moet je wel een goede ondergrond met wat ruimte daaromheen hebben.
Ik had hem zelf liever iets zwaarder gehad, maar zuignapjes (meegeleverd) lossen dit probleem zo goed als op, mits je dus een goede ondergrond hebt.

Verder is de USB kabel flink lang, dus dat zit wel goed. De software vond ik niet top, maar er valt best mee te werken. Je kunt werkelijk álles instellen, maar dat kost wel een beetje veel tijd (er zijn immers een hoop functies maal verschillende modi).

Zeker voor die prijs denk ik dat je een goedgeprijsde weekend-warrior oplossing hebt voor fly-by-wire combat flightsims.
Werkt ie bij jou onder il2-sturmovik?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 15:58 schreef Silacoid het volgende:
Ik KAN wel een cougar betalen, maar ik heb het er niet voor over [125 euro is al redelijk veel, 400 euro gaat me helemaal wat te boven ;)]

En de X45 ziet er een stuek leuker uit dan de X36 en heeft iets meer spullen.
Voor de X36/X45 is er ook 3rd party software te zijn om de knoppies in te stellen en die schijnt vet goed te zijn :o
Maar volgende week [week 24] hebben ze hem binnen, dus jullie horen over een weekje wel hoe hij bevalt ;)

\o/

Pagina: 1