4 apparaten op 1 IDE kabel???

Pagina: 1
Acties:

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-04 12:57

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Een vriend van mij had bij Mycom een nieuwe videokaart en een DVD speler gekocht.
Hij had het zelf geprobeerd aan te sluiten maar hij stuite tegen wat problemen.
Dus ik zou wel even kijken;
zijn nieuwe videokaart was geen probleem.
Maar hij heeft al zijn ide sloten al verbruikt.

pri master - hdd1
pri slave - hdd2
sec master - Zip
sec slave - brander

Nu de DVD nog. heb even geinformeerd bij de plaatselijke computerboer en die kon mij een UDMA 133 controller aanbieden voor over de 100 euro.

Dat moet echt wel goedkoper kunnen.

Verder had die vriend van mij bij een winkel een IDE kabel met 4 uitgangen (dus totaal 5 incl moederboard aansluiting) gekocht.

De beste man zij dus dat je dit met de jumpertjes op de apparaten kon aanpassen zodat hij het deed.

Volgens mij kan dit niet; maar dat is mijn mening
heb overigens wel (volgens mij bijna alle mogenlijkheden van de kabel gehad)

Dus ik vroeg me af wat te doen in deze situatie, zijn er tweakers bekend met 4 poorts ide kabels?

Of moet ik bij een 2e hands zaakje een ouderwets ISA controller kaartje halen, en die gebruiken (ik weet niet of het kan, maar mijn voorkeur is natuurlijk de 4 poorts kabel omdat die al aangeschaft is;

Thanx voor het eventuele hersenkraken >:)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

OP een ide kabel kan je maar 2 devices hangen.
IDE indersteunt alleen master en slave.

Waarom zijn er dan kabels waar je meerdere devices aan kunt hangen???
Zo kan je bv op 1 kabel onderaan je brander hangen en bovenaan in je tower een cdrom.

Dus...

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wazig bij mijn weten kan het niet, maar je kan eens proberen door alle jumpers op cable select te zetten. Maar ik geef je weinig kans.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 13:00
Op vrijdag 07 juni 2002 17:49 schreef DarkSide het volgende:
OP een ide kabel kan je maar 2 devices hangen.
IDE indersteunt alleen master en slave.

Waarom zijn er dan kabels waar je meerdere devices aan kunt hangen???
Zo kan je bv op 1 kabel onderaan je brander hangen en bovenaan in je tower een cdrom.

Dus...
Jeps, klopt helemaal, maar in de pricewatch staat een Promise Ultra 100 TX2 al voor € 41! Dit is een perfect kaartje (spreek uit ervaring). Alleen je kunt er geen cd-rom writers/spelers aan hangen. Maar het werkt prima met hd's en zip drive's.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
heb

uitgang:
1 slave - ZIP -Slave
2 master - Cdrom- CS
3 slave
4 master - CDrom - CS

Maar werkte idd niet.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 07:10
IDE werkt met een master en een slave. Meer connectoren op een kabel is alleen handig omdat zo je kabel altijd wat gustiger uitkomt bij je HD. je hebt niet meer nodig dan een UDMA-33 (eventueel 66) kaartje. kijk ff in de pricewatch. Mag niet meer dan 50 euro kosten. Misschien zelfs 25,- 2e hands.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13

Qwerty-273

Meukposter

Goedkoopste volgens pricewatch ;)

Promise Fasttrack66 Bulk 30,-

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Bedankt allemaal! :)
Zal het aan hem voorleggen!

maarre is het mogenlijk om een ISA controller kaartje erbij aan te sluiten? anders ga ik voor de Promise Fasttrack66 Bulk 30,-

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 18:27 schreef -Nexus het volgende:

maarre is het mogenlijk om een ISA controller kaartje erbij aan te sluiten? anders ga ik voor de Promise Fasttrack66 Bulk 30,-
isa is veels te traag voor de tegenwoordige ide devices.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Maar werkt het? of is de ISA kaart een vertrager van het algehele systeem. misschien de ZIP erop???
die wordt toch niet constant gebruikt.

edit: of bedoel je de 66 controller? want dat is het mb volgens mij ook. het is een:

Pentium 2 350
geforce 4 mx 440
256 100 sdram
Moedrboard: een MS-6119 van MSI dus kan nog geen specificaties geven; www.msi.com.tw is echt sloom vandaag :z

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 17:54 schreef psmeets het volgende:

[..]

Jeps, klopt helemaal, maar in de pricewatch staat een Promise Ultra 100 TX2 al voor € 41! Dit is een perfect kaartje (spreek uit ervaring). Alleen je kunt er geen cd-rom writers/spelers aan hangen. Maar het werkt prima met hd's en zip drive's.
Dan heb jij die kaart nooit goed aan de praat gekregen!! Heb exact dezelfde kaart gebruikt met brander, cd-rom, zip, hdd's etc en het werkte allemaal perfect. Devices werden ook bij het initialisatie goed herkent. Gewoon een goed kaartje.
Op vrijdag 07 juni 2002 18:27 schreef -Nexus het volgende:

Ik weet niet of jij het weet maar de FastTrack kaart is een raid kaart. Koop dan een Promise Ultra100 Oem (dat is de goedkoopste en de Ultra 66 versie is al lang niet meer te verkrijgen).

edit:
typo's :)

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
[mad_maxz]
Ik weet niet of jij het weet maar de FastTrack kaart is een raid kaart. Koop dan een Promise Ultra100 Oem (dat is de goedkoopste en de Ultra 66 versie is al lang niet meer te verkrijgen).
Wist het idd niet dat dat RAID was.
maar bij dynacomp -> io controllers is hij nog wel aanteschaffen volgens mij. het enigste verschil is de performance neem ik aan?

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Ok heb hem FF ingelicht:
hij heeft ook een externe zip voor zijn MAC .
Dus kan er ook een paralle switch worden aangeschaft.
is ie 35 euro kwijt ofzo.

Verwijderd

Bijna voor nix :P

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Waar kan je die IDE kabel met meerdere aansluitingen kopen?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 13:00
Op vrijdag 07 juni 2002 19:24 schreef mad_maxz het volgende:

[..]

Dan heb jij die kaart nooit goed aan de praat gekregen!! Heb exact dezelfde kaart gebruikt met brander, cd-rom, zip, hdd's etc en het werkte allemaal perfect. Devices werden ook bij het initialisatie goed herkent. Gewoon een goed kaartje.
[..]

edit:
typo's :)
Ik krijg het echt neit voor elkaar, ze worden ook niet herkend bij het opstarten. Als je tips hebt, zie m'n profile voor m'n mailadres.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Angels2:
Waar kan je die IDE kabel met meerdere aansluitingen kopen?
Ik zal het aan hem vragen morgen,
hij ging iniedergeval terug met deze.
Ik denk dat hij hem in Utrecht heeft gehaald,
of bij verweij computers in geldermalsen
Pagina: 1