Een vriend van mij had bij Mycom een nieuwe videokaart en een DVD speler gekocht.
Hij had het zelf geprobeerd aan te sluiten maar hij stuite tegen wat problemen.
Dus ik zou wel even kijken;
zijn nieuwe videokaart was geen probleem.
Maar hij heeft al zijn ide sloten al verbruikt.
pri master - hdd1
pri slave - hdd2
sec master - Zip
sec slave - brander
Nu de DVD nog. heb even geinformeerd bij de plaatselijke computerboer en die kon mij een UDMA 133 controller aanbieden voor over de 100 euro.
Dat moet echt wel goedkoper kunnen.
Verder had die vriend van mij bij een winkel een IDE kabel met 4 uitgangen (dus totaal 5 incl moederboard aansluiting) gekocht.
De beste man zij dus dat je dit met de jumpertjes op de apparaten kon aanpassen zodat hij het deed.
Volgens mij kan dit niet; maar dat is mijn mening
heb overigens wel (volgens mij bijna alle mogenlijkheden van de kabel gehad)
Dus ik vroeg me af wat te doen in deze situatie, zijn er tweakers bekend met 4 poorts ide kabels?
Of moet ik bij een 2e hands zaakje een ouderwets ISA controller kaartje halen, en die gebruiken (ik weet niet of het kan, maar mijn voorkeur is natuurlijk de 4 poorts kabel omdat die al aangeschaft is;
Thanx voor het eventuele hersenkraken
Hij had het zelf geprobeerd aan te sluiten maar hij stuite tegen wat problemen.
Dus ik zou wel even kijken;
zijn nieuwe videokaart was geen probleem.
Maar hij heeft al zijn ide sloten al verbruikt.
pri master - hdd1
pri slave - hdd2
sec master - Zip
sec slave - brander
Nu de DVD nog. heb even geinformeerd bij de plaatselijke computerboer en die kon mij een UDMA 133 controller aanbieden voor over de 100 euro.
Dat moet echt wel goedkoper kunnen.
Verder had die vriend van mij bij een winkel een IDE kabel met 4 uitgangen (dus totaal 5 incl moederboard aansluiting) gekocht.
De beste man zij dus dat je dit met de jumpertjes op de apparaten kon aanpassen zodat hij het deed.
Volgens mij kan dit niet; maar dat is mijn mening
heb overigens wel (volgens mij bijna alle mogenlijkheden van de kabel gehad)
Dus ik vroeg me af wat te doen in deze situatie, zijn er tweakers bekend met 4 poorts ide kabels?
Of moet ik bij een 2e hands zaakje een ouderwets ISA controller kaartje halen, en die gebruiken (ik weet niet of het kan, maar mijn voorkeur is natuurlijk de 4 poorts kabel omdat die al aangeschaft is;
Thanx voor het eventuele hersenkraken