[3dsmax] Gangbare settings bij maken anim

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey all,

ik mag misschien binnenkort aan de gang met een visualisatie-project waarin een animatie opgenomen zit (naast een aantal losse stills). Het gaat om een viz van een nieuw te bouwen gebouw.
Nu vroeg ik me af, zijn er hier peepz (ik weet dat GA!S er het nodige van afweet, maar die kan ik nu ffies niet bereiken) die tips hebben over framerate/resolutie/fileformat etc die je dan het beste kunt gebruiken? Of is dat in sterke mate afhankelijk van het doel van de anim? Die is nu vooral dat men met de anim en stills de mensen die in dat nieuwe gebouw komen te zitten een impressie wil geven van hoe het er allemaal uit komt te zien. Het gaat in principe ook nog vooral om het exterieur van het gebouw, het interieur komt eventueel later nog.

Mensen met zinvolle tips en ideeën, dump ze hier maar neer svp. THNX!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
Ga je deze animatie ook op analoge video zetten?
Dan zal je dus moeten renderen op Pal.

Ga je deze animatie verspreiden en doe je dat digitaal, dan zal divx de mooiste kwaliteit geven. Helaas hebben weinig mensen deze codec geinstalleerd, maar deze meeleveren is dan een optie.

edit:
verschrikkelijke typo's

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ikzelf gebruik altijd 24 frames per seconde, dat is geloof ik de frame-rate van bioscoopfilms. Het bevalt me zeer goed en het ziet er soepel uit.

Voor de resolutie gebruik ik vaak 400*300, omdat dat lekker snel rendert, maar in jouw geval zou ik toch gewoon 640*480 gebruiken, dat is lekker scherp. Veel hoger vind ik persoonlijk niet relevant voor animaties: tv is niet scherper dan 640*480 en dat is goed genoeg, vind ik.

Verder denk ik dat jij geen breedbeeld moet hebben, want je wilt vooral een overzicht geven en meer beeld is natuurlijk beter, dus een vierkant beeld is dan beter. Vind ik.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Je kunt je het best aan een standaard houden, dat levert meer voorspelbare effecten op, in verband met eventueel verschillende monitoren/televisies/projectieschermen.

Bijvoorbeeld:
PAL 768 x 576 | 25 frames per seconde
NTSC 720 x 480 | 29.97 frames per seconde
NTSC 640 x 480 | 29.97 frames per seconde

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

zolang het maar een 4:3 verhouding of een 16:9 verhouding is anyway is elke resolutie boven de standaard PAL / SECAM / NTSC waarden niet erg verstandig :)

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
K dan..thnx voor alvast wat nuttige info. Mja..en breedbeeld. Op zich ben ik daar altijd wel voorstander van, ook bij gebouw-visjes. Want op de een of andere manier kijkt het toch wel prettig.

Zit nu te denken aan een res tot max 640x480 @ 24fps met een maximale anim-duur van zo'n 2 minuten. Zo'n 2500-3000 frames. Dat zou eventueel nog wel te doen moeten zijn (gewoon ook zorgen dat het model niet te gecompliceerd gaat worden en de poly's een beetje in de hand proberen te houden).

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

bij animaties is het altijd wel mooi om het inderdaad breedbeeld te nemen. Maak er dan iets van als 640x400, rendert iets sneller en ziet er naar mijn (en ik geloof ook die van jouw) beter uit.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 17:06 schreef unteraarsch het volgende:
bij animaties is het altijd wel mooi om het inderdaad breedbeeld te nemen. Maak er dan iets van als 640x400, rendert iets sneller en ziet er naar mijn (en ik geloof ook die van jouw) beter uit.
640 x 360 dan, ik raad wel aan een standaard verhouding te gebruiken, dus 4:3 of 16:9. En òf 25, of 29.97 (30) frames per seconde.
Pagina: 1