[k7s5a] + raid controller is problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik heb een K7s5a en een advance raid controller maar als ik deze in een ander dan het eerste slot duw start de pc niet door en doe ik hem in mijn eerste pci slot dan start hij door, maar op het moment dat ik windows wil instaleren vindt hij de schijven niet, tenminste dat denk ik wat dan blijft hij hangen bij dat zwarte beeld met flikkerend wit streepje. als ik een normale hd leen dan doet hij dit wel.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
en je hebt de OC bios zeker :?

of niet? :P

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 17:19 schreef Sneezydevil het volgende:
Ik heb een K7s5a en een advance raid controller maar als ik deze in een ander dan het eerste slot duw start de pc niet door en doe ik hem in mijn eerste pci slot dan start hij door, maar op het moment dat ik windows wil instaleren vindt hij de schijven niet, tenminste dat denk ik wat dan blijft hij hangen bij dat zwarte beeld met flikkerend wit streepje. als ik een normale hd leen dan doet hij dit wel.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen.
heb je de goeie bios wel?

• Sneezydevil
Ik heb eerst het originele bios geprobeerd en daarna het nieuwste en daarna pas het OC Bios en het maakt allemaal niks uit.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
* Xandrios heeft ook een ECS K7S5A

* Xandrios heeft een Promise raidcontroller

* Xandrios heeft 2x IBM 60GB 7200 rpm

* Xandrios gaat van't weekend proberen de boel aan de praat te krijgen :P

'k hoop niet dat dit een groot probleem gaat worden ;(

• Sneezydevil
Ik hoop ook voor je dat je niet zoveel problemen krijgt als ik heb nu weer het normale bios erop gezet, maar wat ik ook doe die raid controller wil maar niet.

Cutebritney mocht jij nog problemen krijgen en die op weten te lossen zou ik graag horen hoe je dit gedaan hebt.

• Xandrios
Op vrijdag 07 juni 2002 18:43 schreef Sneezydevil het volgende:
Ik hoop ook voor je dat je niet zoveel problemen krijgt als ik heb nu weer het normale bios erop gezet, maar wat ik ook doe die raid controller wil maar niet.

Cutebritney mocht jij nog problemen krijgen en die op weten te lossen zou ik graag horen hoe je dit gedaan hebt.
Hoop ik ook...anders voor niets een raid controller gehaald ;(

Maar ik zal mijn resultaten / bevindingen / tegenslagen zeker even posten :)

• Xandrios
nou...ik heb de boel installed, en de windows cd gerunned.

Maar nu moet ik dus booten van hdd....

In het bios instellen dat ie moet booten van een scsi device, werkt niet...
Instellen dat ie van BBS0 (ofzo) moet booten, dan zegt ie wel dat ie probeerd te booten van de raidcontroller, maar dat er geen bootsector is :?

Terwijl windows er wel gewoon (bootable) opstaat....

Iemand een idee :?

• Xandrios
gedeeltelijk opgelost :)

in het bios van de raid-kaart moest aangegeven worden dat de array bootable is :P

Nu krijg ik het probleem dat windows zegt:

Windows could not start because of a hardware problem.
Could not read from the boot disk

ff opnieuw installen....mischien helpt het...

[edit]
Na een nieuwe install kan ik ook voorbij dit "punt" booten :P
Kijken hoe het verder gaat :o

• Sneezydevil
Ik begin bij mij te vermoeden dat het aan de raid controller ligt heb hem al op drie verschillende pc's gezet en hij werkt in geen van allen, ook niet in de pc waar hij uit kwam voor dat ik hem op de k7s5a probeerde doet hij het nu niet meer.

• Xandrios
nou....bij mij werkt hij uiteindelijk errug goed :)

Zo ff benchmark draaien *D

[edit]
lekkur !

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/untitled.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/raid.JPG

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

Tijdens de installatie van w2k/xp vraagt ie in het begin heel kort om f6 in te drukken om een andere skoezie driver te instaleren.Een (ide)raid kaart wordt door windows als een scsi kaart gezien. Dus f6 rammen reetflop erin, en go baby go.

Ps Hier wilde ie ook niet in elk slot werken, dus pci stoelendans kan ook helpen.
Ps2 Nooit een kaart die erg irq afhankelijk is in het eerste pci slot ivbm shared irq met agp.

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

* StratoFarmer heeft de K7s5a en dat gaat prima samen met mijn HotRod 100pro (Highpoint 370A)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Sneezydevil
Ik weet wel hoe ik dat ding moet instaleren, heb hem namelijk altijd op een MSI moederbord gehad draaien maar daar kwam ik niet meer in mijn bios dus heb ik nieuw Mobo gehaald en daar doet mijn raid controller het niet meer maakt niet uit in welk slot ik hem duw, heb ze allemaal gehad. Maar denk dat het niet aan het Mobo ligt want heb hem ook in een Asus K7M geprobeerd en daar doet hij het ook niet.

Trouwens Cutebritney heb je de blocksize ook al es op 16 Kb geprobeerd inplaats van op 64 want ik haalde op mijn vorige Mobo altijd schrijfsnelheden van 85 Mb/s, tenminste toen ik hem op 16 kb had gezet daarvoor ook niet.

• Xandrios
Op zondag 09 juni 2002 11:42 schreef Sneezydevil het volgende:

Trouwens Cutebritney heb je de blocksize ook al es op 16 Kb geprobeerd inplaats van op 64 want ik haalde op mijn vorige Mobo altijd schrijfsnelheden van 85 Mb/s, tenminste toen ik hem op 16 kb had gezet daarvoor ook niet.
nee, niet geprobeerd eik :P

Scheelt dat altijd zoveel ?
Want dan is het mischien nogwel de moeite om windows nog een keer te installen ;)

• Sneezydevil
Bij mij scheelde het echt veel haalde eerst met sisoft sandra 43000 en daarna 56000. Ik heb trouwens bijna dezelfde HD's als jij alleen de 80 Gb versie. Ik kan je alleen nie vertellen of het het waard is windows opnieuw te inslaleren. Ik heb dat ook dat veranderd toen ik windows toch opnieuw erop zette.
Pagina: 1