PHP Nuke 5.5 Themes probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Goeiedag Tweakers,

Even een vraagje. Ik ben begonnen met PHP nuke. Gaat allemaal goed alleen zit met 1 probleem. Als ik themes download en die zet ik in de map Themes onder Apache en ik selecteer deze als lay out voor mij PHP nuke site dan krijg ik de volgende error:

Fatal error: Cannot redeclare opentable() (previously declared in c:\server software\easyphp\www\mainfile.php:37) in c:\server software\easyphp\www\themes\sb_ulk\theme.php on line 37

Zoals jullie zien gebruik ik Easyphp. Dit is een programma die Apache en PHP installeerd. Hier zal het probleem denk ik niet zitten. Want dit is gewoon standaar MySQL en php en apache wat goed geinstalleerd word.

Maar is iemand bekent met deze error?

Voor dat jullie aankomen met dat ik zelf die php files moet veranderen, zou ik graag eerst willen weten of jullie op de hoogte zijn van een patch of misschien kunnen jullie me vertellen hoe ik een theme installeer.. dan kan ik controleren of ik dit goed doe.

Ik heb al google en search gebruikt, maar hier is nergens een antwoord op mijn vraag te vinden.

Alvast bedankt voor eventuele reacties

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Ten eerste is het natuurlijk zinvol om voor problemen met een kant-en-klaar stuk software (zoals PHP Nuke) ten eerte de support afdeling daarvan te bekijken, want daar weten ze d'r vaak meer dan af.

Ten tweede ken ik EasyPHP niet, dus weet niet precies wat ik me daarbij moet voorstellen.

Op zich is de foutmelding erg helder. Er wordt in de file mainfile.php een functie opentable() gedeclareerd, maar vervolgens wordt er in theme.php een functie met dezelfde naam gedeclareerd, iets wat dus niet werkt. Kortom, 2 stukken software hebben een ernstig conflict, en je zult er echt 1 aan moeten passen.

Het lastigste is om niet alleen 1 van de 2 functienamen aan te passen, maar om vervolgens ook alle aanroepen van die functie aan te passen. Dit is even wat zoekwerk, maar moet te doen zijn. Zorg wel dat je maar voor 1 van de 2 functies alle aanroepen aanpas natuurlijk, anders gaat het helemaal door elkaar lopen.

HTH :)

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Het lijkt mij dat je deze vraag veel beter op de PHP-Nuke support forums kan stellen..

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ik ben het eens met skinny
of op de support fora van easyphp

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.