Toon posts:

PHP: email verzenden in html opmaak gaat niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

het verzenden van email in html opmaak werkt perfect bij me in Eudora 5.1 alleen in Outlook laat hij de bron van het emailtje zien ipv de html opmaak...

het laatste stukje van mijn script die het hele spul verzend

----8<--------------

$headers = "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .="Content Type: text/html; charset=iso-8859-1\n";

$headers .="From: $sendto\n";

mail($sendto, $subject, $mailbody, $headers);

---------8<-------------

weet iemand wat ik verkeerd doe, heb bij de $header al \r\n aan het eind geprobeerd zonder resultaat. (kreeg ik als tip van iemand)

Groeten,

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
[iets stoms]Hmm.. Ik heb het werkend gekregen.. Vanavond GameNight op me werk, PC mee, dus ik kan het straks even voor je opzoeken.. Als dan het antwoord nog niet gegeven is.

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Lees deze artikelen even :

http://www.phpbuilder.com/columns/kartic20000807.php3
http://www.zend.com/zend/trick/html-email.php

Moet wel helpen denk ik.

Voorbeeldje van Zend:
PHP:
1
<? //add From: header $headers = "From: webserver@localhost\r\n"; //specify MIME version 1.0 $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; //unique boundary $boundary = uniqid("HTMLDEMO"); //tell e-mail client this e-mail contains//alternate versions $headers .= "Content-Type: multipart/alternative" .    "; boundary = $boundary\r\n\r\n"; //message to people with clients who don't //understand MIME $headers .= "This is a MIME encoded message.\r\n\r\n"; //plain text version of message $headers .= "--$boundary\r\n" .    "Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1\r\n" .    "Content-Transfer-Encoding: base64\r\n\r\n"; $headers .= chunk_split(base64_encode("This is the plain text version!")); //HTML version of message $headers .= "--$boundary\r\n" .    "Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1\r\n" .    "Content-Transfer-Encoding: base64\r\n\r\n"; $headers .= chunk_split(base64_encode("This the <b>HTML</b> version!")); //send message mail("root@localhost", "An HTML Message", "", $headers); ?> ?>

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Topicstarter
Hey Thanks!

zit echt omhoog, krijg het in andere mail programma's goed behalve in Outlook!

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Ik heb het wel werkend gekregen en ik gebruik de volgende regels in de header:
code:
1
2
3
$headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .= "From: email@mail.nl\r\n";

Dus wel met \r\n

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Op vrijdag 07 juni 2002 16:17 schreef devnull het volgende:
Hey Thanks!

zit echt omhoog, krijg het in andere mail programma's goed behalve in Outlook!
Voor als je nog eens omhoog zit... zoek zelf eerst even, dat is vaak nog sneller dan een topic hier plaatsen.

Google, Of zie de FAQ voor links naar script-sites.. Er bestaan vaak al vele voorbeelden die je kan gebruiken/uitbouwen/lezen.

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Pagina: 1