Toon posts:

[Asus A7V266] doet niets??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een ASUS A7V266 moederbord gekocht, met een duron 1200...

Ik heb nu 256mb ddr geheugen erin gezet (bank 1) en voeding aangesloten.
GEEN ide aangesloten...

cooler op de duron1200, aangesloten etc.
Ik start door middel van een schroevendraaier (tegen die 2 pinnetjes duwen) de pc op.

Wel, de cooler gaat draaien, maar ik krijg GEEN beeld :(
agp 3d-kaart vervangen door pci kaart, opnieuw opgestart, nog steeds geen beeld.

Zelfs ZONDER beeldschermkaart doet hij niets, hij begint niet eens te piepen...
Is het bordje dood, of ben ik iets grandioos aan het vergeten?
Iemand tips van wat ik nog na kan lopen?
Ik heb nu dus al 2 verschillende beeldschermkaart geprobeerd, en al 2 verschillende 256mb modules (in alle 3 de banken getest). en al 2 cpu's (amd xp1800+ & duron1200)

Iemand nog tips?

EDIT
ik heb een jumper (klote jumpers ook altijd |:( ) verzet, en ik krijg nu beeld, maar....
het duurt zo ONTZETTEND lang (15 seconden, misschien zelfs wel 20) voordat ik beeld krijg.
Iemand een idee waarom dit is?

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Op vrijdag 07 juni 2002 15:49 schreef ___Joey___ het volgende:
Hallo, ik heb een ASUS A7V266 moederbord gekocht, met een duron 1200...

Ik heb nu 256mb ddr geheugen erin gezet (bank 1) en voeding aangesloten.
GEEN ide aangesloten...

cooler op de duron1200, aangesloten etc.
Ik start door middel van een schroevendraaier (tegen die 2 pinnetjes duwen) de pc op.

Wel, de cooler gaat draaien, maar ik krijg GEEN beeld :(
agp 3d-kaart vervangen door pci kaart, opnieuw opgestart, nog steeds geen beeld.

Zelfs ZONDER beeldschermkaart doet hij niets, hij begint niet eens te piepen...
Is het bordje dood, of ben ik iets grandioos aan het vergeten?
Iemand tips van wat ik nog na kan lopen?
Ik heb nu dus al 2 verschillende beeldschermkaart geprobeerd, en al 2 verschillende 256mb modules (in alle 3 de banken getest). en al 2 cpu's (amd xp1800+ & duron1200)

Iemand nog tips?

EDIT
ik heb een jumper (klote jumpers ook altijd |:( ) verzet, en ik krijg nu beeld, maar....
het duurt zo ONTZETTEND lang (15 seconden, misschien zelfs wel 20) voordat ik beeld krijg.
Iemand een idee waarom dit is?
LOL.

Bij duurt het soms ook ff, maar 15 sec is wel een lange tijd. Doet ie het verder wel goed?

Powered by KPN

Verwijderd

Topicstarter
hij blijft in de bios hangen, ofja, hij start in de bios op, omdat hij geen kast om zich heen heeft :D

ik ben nu even alles in aan het stellen in de bios, post zometeen (als het bericht nog blijft komen) welk bericht het exact is :)

/edit/
foutmelding in bios:
Message confirmation:

The system intruded, chassis opened or tempered before. Please check the system

[OK]

Verwijderd

gewoon even ronald bellen die fixst dat wel even :)

Verwijderd

je hebt mijn nummer paul

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 01:30 schreef ronald1 het volgende:
gewoon even ronald bellen die fixst dat wel even :)
kick
:P @ ronald1 :P

Zijn er misschien ook nog intelligente mensen hier op GOT die weten waarom het beeld zo laat op komt??
Het duurt echt iets van 15 seconden.....
En het ligt niet aan het beeldscherm, of aan de beeldscherm kaart.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 09:51 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

kick
:P @ ronald1 :P

Zijn er misschien ook nog intelligente mensen hier op GOT die weten waarom het beeld zo laat op komt??
Het duurt echt iets van 15 seconden.....
En het ligt niet aan het beeldscherm, of aan de beeldscherm kaart.
Had ik eerst ook last van.. doe ff een cmos reset, en daarna moet het iets van 5 seconde duren hier wel dan..

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
foutmelding in bios:
Message confirmation:

The system intruded, chassis opened or tempered before. Please check the system
* Rafe springt op en neer
Ik weet het! Ik weet het! *D

Ik heb een Asus A7V-E, ook met een chassis intrusion systeem. Er zitten twee pinnetje op die je moet vastmaken aan een kastje die ervoor zorgt dat je mobo een signaal krijgt dat er met de kast is geklooit. Als je dit niet gebruikt, moet er een jumper cap op om het systeem te sluiten.
Hier een quote uit mn handleiding:
Chassis Intrusion Lead (2 pin CHASSIS)
This requires an external detection system such as a chassis intrusion monitor/sensor or microswitch. The sensor is triggered when a high level signal is sent to the Chassis Signal lead, which occurs when a panel switch or light detectior is triggered. This function requires the optional ASUS CIDB chassis intrusion module te be installed. If the intrsuion lead is not used, a jumper cap must be placed over the pins to close the circuit.
Kortom, RTFM >:) (vriendelijk bedoelt ;))

edit:
spellingsfoutje eruit gehaalt

Verwijderd

Topicstarter
thx rafe, maar dat was inmiddels al opgelost :X

ik ga zometeen die cmos eens proberen, of het beeld dan wel snel op komt :)

• Rafe
Wat voor type Duron is het? Ik moet mn BIOS flashen zodat ik een nieuw type Duron kon gebruiken. Alleen de BIOS update pagina van ASUS is down :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 10:36 schreef Rafe het volgende:
Wat voor type Duron is het? Ik moet mn BIOS flashen zodat ik een nieuw type Duron kon gebruiken. Alleen de BIOS update pagina van ASUS is down :(
AMD DURON
DHD1200 AMT1B <-- niet zeker, moeilijk te lezen

de rest is echt onleesbaar....
er zit wel een leesbare sticker op, denk niet dat je er wat aan hebt, maargoed:
16176 118376
(^garantiezegel)

als er iets verkeerd getypt is is dat omdat de cpu nogal on-lees baar is geworden na al die paste...

• Rafe
Eigenlijk bedoelde ik iets van een Duron "Spitfire" of een Duron "Morgan" of zo iets dergelijks... 't zijn eigenlijk een soort van sub-modellen uit de Duron lijn.
Net zoals met auto's, ze komen na een tijdje met een nieuw type dat veel lijkt op de oudere modellen, maar toch zo zijn eigen dingen heeft (airco, betere motor, etc). Tocj worden ze verkocht onder dezelfde naam.

Maar, die nieuwe proc modellen werken vaak wel iets anders dan de oude, dus vaak moet je je BIOS flashen voordat 'ie het doet.

FF tusendoor, kan je wel (als hij na 15 seconden is opgestart) gewoon dingen doen zoals internetten of gamen, of loopt dan de hele handel vast?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 10:59 schreef Rafe het volgende:
Eigenlijk bedoelde ik iets van een Duron "Spitfire" of een Duron "Morgan" of zo iets dergelijks... 't zijn eigenlijk een soort van sub-modellen uit de Duron lijn.
Net zoals met auto's, ze komen na een tijdje met een nieuw type dat veel lijkt op de oudere modellen, maar toch zo zijn eigen dingen heeft (airco, betere motor, etc). Tocj worden ze verkocht onder dezelfde naam.

Maar, die nieuwe proc modellen werken vaak wel iets anders dan de oude, dus vaak moet je je BIOS flashen voordat 'ie het doet.

FF tusendoor, kan je wel (als hij na 15 seconden is opgestart) gewoon dingen doen zoals internetten of gamen, of loopt dan de hele handel vast?
nog niet geprobeerd... ik heb er nog geen kast voor, dus wacht liever een paar daagjes tot ik m'n kast ontvangen heb.
Ik post dinsdag ofzo wel of er nog steeds (grote) problemen zijn... alvast bedankt reply-ers behalve ronald1 :P ;)

Verwijderd

Ik heb zelf een asus a7v266 en er zit een rij jumpers op om te kiezen tussen thunderbirds en palomino's. Nou zijn de nieuwere durons met een morgan core het equivalent van palomino's met minder cache (ook sse instructie e.d.)
probeer die is om te schakelen...
Pagina: 1