Stroom meter in PC

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 20:06
Hallo,

Ik wil een stroommeter in mijn PC bouwen, maar omdat ik de 12 en 5 volt tegelijk wil meten, wil ik hem tussen de 0 volt zetten (ja, ik mis de stroom van 7v)
Kan ik gewoon alle zware kabels (die in verbinding staan met elkaar) van mijn voeding doorknippen en een ampere meter tussen zetten, of loopt er ook nog stroom via de case, zodat ik de voeding moet isoleren?

Bedankt!

Tom

Online LED calculator

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Wat wil je precies meten, het stroomverbruik van je pc.

Daar heb je volgens mij dingen voor die je tussen stekker en de contactdoos plugt, of je moet perse willen modden. >:)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

multimeter???
Anders probeer je het eerst zonder je voeding te isoleren, als ie niett uitslaat, merk je et vanzelf...

Ik geloof dat ie wel geisoleerd is..., hou maar es een plus draadje tegen je kees...

Electronics development

• tomvleeuwen
Op vrijdag 07 juni 2002 15:49 schreef mlevd het volgende:
Wat wil je precies meten, het stroomverbruik van je pc.

Daar heb je volgens mij dingen voor die je tussen stekker en de contactdoos plugt, of je moet perse willen modden. >:)
Ik wil gewoon modden, verbruik interresseert me niet zo maar het gaat er vooral om dat ik het verschil kan zien als ik iets gebruik (proc, hdd, cdr etc.)

Online LED calculator

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

Whuzz

Dodgeball!

Kun je dan niet gewoon Mainboard Monitor gebruiken? Die kan als het goed is al je voltages weergeven...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Voeding geisoleerd opstellen, en een amperemeter tussen alle zwarte draden:
code:
1
2
3
\        /
----- x ----
/        \

De draden komen samen, gaan langs de ampmeter, en splitsen zich weer.

Vergeet ook de draden van de hdd's etc. niet..

• tomvleeuwen
Op vrijdag 07 juni 2002 15:59 schreef 3lmowww het volgende:
multimeter???
Anders probeer je het eerst zonder je voeding te isoleren, als ie niett uitslaat, merk je et vanzelf...

Ik geloof dat ie wel geisoleerd is..., hou maar es een plus draadje tegen je kees...
Spanning tussen +12 v en case = 12 v zonder geisoleerde voeding. Ik ga hem er niet tegenaan houden want misschien blaas ik mijn voeding op.

Online LED calculator

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 22:18
Op vrijdag 07 juni 2002 16:02 schreef tomvleeuwen het volgende:

[..]

Spanning tussen +12 v en case = 12 v zonder geisoleerde voeding. Ik ga hem er niet tegenaan houden want misschien blaas ik mijn voeding op.
12 v tegen kast aan is flits pc uit en wil een paar minuten niet aan. zelf een paar keer gehad. en alles doet het nog.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Op vrijdag 07 juni 2002 15:45 schreef tomvleeuwen het volgende:
Hallo,

Ik wil een stroommeter in mijn PC bouwen, maar omdat ik de 12 en 5 volt tegelijk wil meten, wil ik hem tussen de 0 volt zetten (ja, ik mis de stroom van 7v)
Kan ik gewoon alle zware kabels (die in verbinding staan met elkaar) van mijn voeding doorknippen en een ampere meter tussen zetten, of loopt er ook nog stroom via de case, zodat ik de voeding moet isoleren?

Bedankt!

Tom
niet je kast isoleren! dat is slecht voor je HDs

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1