Toon posts:

Plextor 40/12/40A Buffer Underrun

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laatste tijd problemen met branden, soms bevriest hij bij het schrijven van de lead out.
Of geeft Nero de melding Buffer Underrun avoided.
Terwijl dat ik niet on the fly heb gekopieerd ofzo.
Ik heb al verschillende merken van cd's geprobeerd maar telkens hetzelfde resultaat.

Hardware: Abit KR7A266, IBM 120GXP (1 master), Plextor 40/12/40A (2 master), Liteon LTD-163 (2 slave).

Software: Windows XP Pro, Nero 5.5.8.2

Verwijderd

Topicstarter
Meestal krijg ik ook de melding "could not perform end of disc" en "burn process failed".

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
btw: Athlon XP 1800+

ik heb "op dit station mogen opnames gemaakt worden" uitgeschakeld.

Verwijderd

Of geeft Nero de melding Buffer Underrun avoided.
Terwijl dat ik niet on the fly heb gekopieerd ofzo.
Ik heb dit fenomeen bij een kennis gezien: hij had zijn harde schijf in PIO mode staan, ipv UDMA. Daarom kon hij wel on-the-fly kopiëren, maar niet vanaf zijn HD.

Verwijderd

met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif kan je je post editen.

Je kan ook een bufferunderrun krijgen als je niet on the fly brand hoor.

Met mijn oude Plextor 8x4x32 kreeg ik die errors ook, maar mijn cd werkte dan wel gewoon.

Probeer eens dma aan of uit te zetten, misschien helpt dat.

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Die buffer underruns vangt i gewoon op, dus hij brand gewoon je cdtje.
Heb ik ook wel s gehad, dan gaf tie aan na het branden van de cd dat i 14 keer een buffer underrun gehad had maar wel succesfull geschreven.

Verwijderd

Het is bij de Plextor 40/12/40A erg belangrijk om de firmware te updaten. Dit heeft bij een kennis van me erg goed gewerkt. Daarvoor had hij deze problemen ook.

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb dezelfde writer sinds vandaag ...

Ik wil cd kopieren op cd'tje dar er bij zat (zie zulle wel 40speed zijn i presume, staat nix op) en ik kreeg 190 buffer underrons (190 avoided), cd'tje werkt perfect, maar het duurt wel langer cd te kopieren als met mijn oude 16 speed ...

Nu mijn HDD is een grote puinhoop (linux was stout, ttz ik heb het verneukt, en heb veel met data zitten swappen tussen schuiven), ik neem aan da fragmentatie van HDD redelijk verschrikkelijk is ... maar ik kan dus niet defragmenteren (niet genoeg plek en moet grote bestand "verplaatsen")

Kunnen mijn buffer underruns daar aan liggen ? of moet ik firmware eerst updaten ? anders kan ik al buffer underrunnend wel eerst wat plaats maken, defraggen en opnieuw proberen...

Iemand ?

Verwijderd

Daggie:

Dan kan ZEER zeker.
Fragmentatie is nr.1 in het veroorzaken van buffer underruns. Zeker als het veel kleine bestanden zijn, die dan ook nog eens zijn gefragmenteerd... met een snelle writer kun je het dan wel vergeten.

Staat DMA van de writer aan? Kijk in je BIOS, of als de computer opstart. Als dat daar aanstaat is het goed; dan moet je nog in Windows controleren.

Windows 9x: Kijk in het tabblad van je writer, in Apparaatbeheer.

Windows NT: Heeft minstens een SP (welke? Haal gewoon 6a bij MS) nodig om hoger dan MultiWord DMA te kunnen. (UDMA2 is sneller dan MW DMA.) Kijk dan bij de Eigenschappen van je IDE controllers, of DMA aanstaat.

Windows 2000/XP: controleer de Instelling bij je IDE controllers in het Apparaatbeheer.

Linux: ?!~ Tja... >:)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
lolz. Je hoort zovaak dat mensen veel cd's kopieren die het dan niet doen enz. maar ik heb dat nog nooit gehad :D

En probeer eens een ander stukkie software. Misschien dat het helpt :?

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Hij doet het wel hoor (burn proof)

ik heb nu eens wat gegevens tussen schuiven zitten herplaatsen, dan gedefragt (enkel bestanden kleiner dan 100 meg) en ik heb al heel wat minder buffer underruns, dus op 1 of andere manier moeten die bestanden van +- 700 meg kunnen gedefragmenteerd worden :)

Bedankt voor de hulp btw !
Pagina: 1