Toon posts:

ECS I-buddie A928 A929 notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een Laptop met geheugen, CPU, van een Desktop. dus heel mooi op te waarderen. En de A929 is ook nog eens voor alle amd xp cpus. en dat er geen accu in zit is ook te verhelpen Je hebt bv een auto-lader of een externe accu. En je hebt al voor $1038,- (1100 euro) een Pentium 4 2ghz.. ( http://www.ecs.com.tw/products/a928.htm ) hier staan de specificaties.
Maar nu de vraag: ik kan hem bijna niet vinden in Nederland in een web winkel? Komt dit product nog deze kant op? En zo ja. Wanneer?

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Hey,

Dat ding ziet er inderdaad wel leuk uit. Z'n kleine broertje, de i-buddy 3V/3C ook wel, naast de enorm lelijke geel-oranje kleur dan.

Dingen die interessant zouden zijn om te weten:

- hoe duur zijn die dingen?
- hoe duur is de accu & hoe lang doet ie ermee (2 uur?) en hoe groot is ie?
- waar is de athlon versie? (ik kan de A929 niet vinden op de ECS site)

Ik heb even wat gezocht, en een paar links gevonden:

http://asia.cnet.com/reviews/hardware/notebooks/0,39001743,39003540p,00.htm
http://www.epcworld.com/estore/amdsys/index.cfm?fuseaction=dspA929&product_id=457
http://www.elitegroup.de/produkte/produkte_aktuelle_desknotes.html
en PCChips staat er ook wel eens op:
http://www.pcwave.com/productpcchipnotebook.html

Even wat specs op een rij:

- athlon XP of P4(ook northwood) (of duron?/celeron socker 478?)
- 1 DDR DIMM (tot 1 GB)
- 20GB HD
- 8x DVD
- 14" 1024x768 (ze zeggen bij ECS dat ie ook 1400x1050 kan, misschien ander type?)
- sis 315 videochip
- 10/100 Mbit
- 56K modem
- firewire
- USB 2.0 (kan dus ook 1.0)
- tv-out
- Geen accu
- gewicht: 3.18 kg
- formaat: 332 x 275 x 39.7/44.7 mm (13.07" x 10.81" x 1.56"/1.76")

Op cnet zeggen ze dat ie 53.6 fps haalde in Q3, maar ze zeggen verder niks over resolutie/kleurtjes.

Ze noemen op cnet een prijs van $1270, dat zal inmiddels wel een stuk lager zijn. Als ze echt interessant zijn, ben ik wel voor een inkoopactie.

Net de 2e link gevonden, daar dus default $1019,79, met een 1800+, 256MB DDR, een 30GB HD, winXP home en een battery pack is ie $1119,69 (winxp home is korting).

De battery kost $93,50, en is 22,5 x 10x5 x 3,2 cm. Ze weten nog niet hoe lang je ermee doet.

Jammer dat ecpworld.com niet buiten de US shipt zo te zien. Misschien iemand anders andere winkel vinden, of iemand in US kennen om door te sturen?

edit: doorgelezen. er zijn 3 monitor opties:

14"1024x768
15"1024x768
15"1400x1050

Ook leuk:

1x mit Adapter für 5.1 Kanal S/PDIF Unterstützung

specs accu (kleiner dan boven. vreemd)

216 mm* 98 mm* 28 mm

nog een link: http://desknote.biz/

edit2:

http://queen.pricewatch.com/search/searchcat.idq?ne=39030&l=38984&cr=a929&qc=%22A929%22*+AND+@totalcost>0.00+AND+@ctd+25&catd=25&ct=Computer&cn=Notebooks

hier:
http://www.micropro.com/
verkopen ze barebones voor $712 euro. Ik weet niet of zij wel shippen naar nederland.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

mooie dingen maar hoe lang houd de accu het nu uit?

Want met een gewone cpu en geheugen zal dat och minder lang zijn dan andere "echte" laptops?

Ook een edit:

Van hun site:
In some circumstances, international shipping may be available. Please contact our Sales Department for details.
Lol ik voel een inkoop actie aankomen :D

• Milo
Op vrijdag 14 juni 2002 14:44 schreef D_e_X het volgende:
mooie dingen maar hoe lang houd de accu het nu uit?

Want met een gewone cpu en geheugen zal dat och minder lang zijn dan andere "echte" laptops?
Het mooie van deze opzet is, dat je het zelf ook kan tweaken... je kan je cpu onderklokken, en het voltage lager zetten, zodat je langer met de accu doet. Groot voordeel is ook, dat je fijn kan upgraden. Nu een duron/athlon 1600+ & 256MB, en dan over een tijdje een toroughbred 2800+ met 512 of 1GB DDR. De videochip natuurlijk weer niet, da's wel jammer.

Is er een manier om alle spellen te dwingen op 700/525 te draaien (da's dus precies een kwart van 1400x1050)?
Dat zou nog best snel zijn, en goed genoeg voor een potje gamen.

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 14:54 schreef Milo het volgende:
Is er een manier om alle spellen te dwingen op 700/525 te draaien (da's dus precies een kwart van 1400x1050)?
Dat zou nog best snel zijn, en goed genoeg voor een potje gamen.
Daar bestaan ongetwijfeld programma's voor ?

Is je videochip trouwens met shared mem?

• Milo
Daar bestaan ongetwijfeld programma's voor ?
hm. Het is natuurlijk wel een vreemde resolutie, misschien dat interface textures niet gaan passen enzo. Weet iemand hoe het gaat als je LCD het beeld de hele tijd moet resizen, qua performance dan? (dat je dus op 800x600 speelt, en de LCD het resized naar 1400x1050)
Is je videochip trouwens met shared mem?
Yep. nog ff gezocht naar performance van de sis 315:

"3D performance is ongeveer gelijk aan de GeForce2 MX 200, zowel in 16bits als in 32bits." (da's met 128Bit SDR, op een eigen videokaart, da's dus ongeveer even snel als shared DDR (da's maar 64bit toch?)

Overigens heeft de chip wel T&L, en is ie wel iets sneller dan een gf2mx200, aangezien ie zo'n 30 FPS haalt op 1280x1024 in Q3 met Quaver(maximum quality, 16 bits). Als je zo gokt zou ie ~25fps op 1400x1050 moeten halen, lang niet slecht.

Verwijderd

En dat met in het achterhoofd dat een laptop er niet eens voor bedoeld is!

Ik neem aan dat die sis ook gewoon linux compatible is ;)

...zocht mijn vader geen laptop ?> >:) >:) >:)

• Milo
En dat met in het achterhoofd dat een laptop er niet eens voor bedoeld is!
Games bedoel je? Neuh, maar tis wel leuk om in de trein te UT-en ofzo, of als je lui bent alleen je laptop mee te nemen naar een LAN-party
Ik neem aan dat die sis ook gewoon linux compatible is ;)

...zocht mijn vader geen laptop ?> >:) >:) >:)
ECS wil zelf een linux distributie ervoor maken begreep uit de sites. Dat impliceert dat het ding het doet met linux.

Even iets anders: dit topic gaat niet zo hard... misschien dat de topictitel wat aangepast moet worden? (iets als: ECS A928/9 barebone laptops, desktop! P4/Athlon/DDR DIMM, inkoopactie?)

Anders moeten we een nieuw topic posten, maar ik denk dat de titel wijzigen een betere optie is. Dit is toch wel zo'n beetje de ideale tweakers laptop, dan zou er toch wel wat meer aandacht moeten zijn denk je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik ben terug van Vakantie.. er is inderdaad weinig te vinden hier over deze I-buddie.. Het is natuurlijk een mega mooie notebook om te Tweaken..!!!! maar hier in Nederland is die wel een stuk duurder.. dan in de VS.. (snel al 1900,- euro)

ik heb namelijk gemaild naar ECS contact persoon hier in Nederland en die zeggen dat ze druk bezig zijn om hier distributeurs te vinden.

maar ze zijn hier veel te duur.. je moet wel bedenken dat er in de VS alleen maar ex BTW bedragen worden genoemd dus worden ze hier meteen 19% duurder zijn
misschien dat die in Duitsland wel nog een stuk goedkoper is..

Verwijderd

Ouwe }:O, ik weet het.. Maar volgens mij ben ik toch de eerste tweaker die de I-Budie XP in zijn bezit heeft :P

Specs:
AMD1800+
512Mb DDR
rest is bekend

Ben tot nu toe erg tevreden _/-\o_

• Milo
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 17:13:
Ouwe }:O, ik weet het.. Maar volgens mij ben ik toch de eerste tweaker die de I-Budie XP in zijn bezit heeft :P

Specs:
AMD1800+
512Mb DDR
rest is bekend

Ben tot nu toe erg tevreden _/-\o_
Toch nieuwsgierig:

- heb je een battery-pack? (heo lang gaat ie mee?)
- welk scherm heb je?
- hoe bevalt ie verder (benchmarks! :) ) ?
- Hoe ben je eraan gekomen, wat kostte het je?
- Ben je er al achter waar de dipswitches voor zijn?
- welke HD heb je?

Oh, die laatste vragen komen dus doordat ik de anandtech review gelezen heb. Best interessant, maar wel jammer dat ie niet net wat uitgebreider testte (overklokken, dipswitches e.d.), en dat ie er geen snellere cpu in gestopt heeft.

Verwijderd

in Duitsland zijn de ECS desknotes (imv korte batterij-leeftijd geen notebook) idd veel goedkoper.
Zoek maar reens met Google.
zoals: https://ssl.kundenserver....shopdata/index.shopscript
dus net iets meer dan 1000 Euro

copy/paste:
Lieferumfang: 1 ECS Notebook A901 Design Blau-Grau 1 Akku-Pack 1 Netzteil Kabel für Modem, Akku-Pack usw. WinDVD + Treiber-CD`s Thiz Linux liegt als Software bei. 24 Monate Garantie

Dus inclusief accu/lader.

Verwijderd

Mero computers (prov. Zeeland) verkoopt ze. Ook de ComputershopHeesch in Heesch.
Beiden hebben overeenkomstige webnamen.

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar die dingen in Nerderland.
Wil nu in Duitsland gaan bestellen maar weet misschien iemand wat de invoerkosten zijn en of de belasting over een product?
Pagina: 1