Toon posts:

Vroegere beschaving?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het jullie opgevallen, dat er "around the globe" een aantal vreemde bouwwerken zijn, die zo ongeveer een toren van Babel moeten zijn geweest, toen ze gebouwd werden??

Te weten: de pyramides (vooral de groteren), de zonnetempel, een serie tempels in Azie..

Sorry, maar ik heb laatst een redelijk onderbouwd (voor de verandering) programma gezien op Discovery, wat hierover ging.

Een drietal pyramides, die in het teken van Orion staan, van de zelfde periode, een aantal tempels in Azie en de Zonnetempel van de Inca's. Probleem alleen: ze staan zo, dat het allemaal staat in het teken Orion van een behoorlijke tijd voor hun bouw.

Is dit mogelijk, of gewoon weer eens de zoveelste Hoax..

Verwijderd

Ik heb dat HEEL lang geleden ook eens gezien. Ging het er niet om dat dus die mensen dan ook zo'n 7000 jaar eerder dan aangenomen geleefd hebben? Dat DAT de clue was?

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Er is hier al een koe van een draad over geweest (pas geleden eigenlijk - ik heb die toen gestart):
[topic=491857]

Verwijderd

En behalve die draad van Christiaan, nog minstens 10 andere discussies over de afgelopen 2 jaar - Waarschijnlijk zelfs meer, er is een tijd geweest dat in W&L over weinig anders gediscussieerd werd.

Maar om op je vraag in te gaan: Discovery overdrijft over het algemeen. Kijk bijvoorbeeld eens op Pyramids, Pyramyths & Pyramidiots

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Op vrijdag 07 juni 2002 22:26 schreef Captain Proton het volgende:
En behalve die draad van Christiaan, nog minstens 10 andere discussies over de afgelopen 2 jaar - Waarschijnlijk zelfs meer, er is een tijd geweest dat in W&L over weinig anders gediscussieerd werd.

Maar om op je vraag in te gaan: Discovery overdrijft over het algemeen. Kijk bijvoorbeeld eens op Pyramids, Pyramyths & Pyramidiots
Ik vind dat verhaal van Australian Skeptics interessant. Maar het is er maar 1 tegen een toch wel grote hoeveelheid vreemde wiskundige feitjes. Dat Discovery overdrijft is haast wel zeker, maar je kunt toch niet ontkennen dat er wel wat veel toevalligheden zijn. Check overigens de draad die ik eerder gaf voor een opsomming van feitjes en de berekeningen die daarbij horen.

Verwijderd

Tja, die site is nu eenmaal niet geschreven als reactie op jouw post he? :)

Maar goed, ik zal mijn best eens doen om die cijfertjes van jouw post te verklaren :) 't is weekend dus ik kan er een paar uur instoppen...

Verwijderd

Volgens mij overdrijft Discovery over het algemeen wel, maar die tempels en zo zijn wel gebouwd... net als de hunebedden en zo :)

Verwijderd

Maar goed, zoals al gezegd, hier is nog een topic over, namelijk de discussie in de draad: Het scheppingsepos van de soemeriers

En aangezien dat topic weer leeft, verzoek ik jullie allemaal om daar verder te gaan. Twee topics over hetzelfde onderwerp is tenslotte een beetje overdreven en leidt maar tot verwarring...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.