ASP error pagina overriden

Pagina: 1
Acties:

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:13
Weet iemand hier hoe je de standaard error pagina van asp kan vervangen door een zelfgemaakte error pagina ?

Verwijderd

Ja hoor, dat doe je in IIS. Je moet ff aangeven in Custom errors.

Dan moet je de volgende vervangen:

500-100 dat is de asp error message geef hier gewoon een url of een filenaam in en je zult zien. Succes!

Verwijderd

Tadaaa!

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q299981

Moet je wel dus je eigen IIS kunnen beheren.
Deze is voor 500-errors, die schijn je op IIS 4 (jaja zit ik op m'n werk op, ouwe meuk) niet zo snel te krijgen, maar op IIS 5 en 6 wel.

Dit is dus voor server-side redirecting naar een error handler pagina.

Ook in de standaard VBs5.5 handleiding staat een goed (standaard) voorbeeld hoe je het Err-object kunt gebruiken, zonder dat je redirect

Nu kun je dus ook per foutmelding een actie ondernemen.

Thuis heb ik nog een miniscriptje liggen dat universeel bruikbaar is, dus als je er zelf niet uitkomt zo, post ik hem wel als ik daar weer ben.

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:13
OK. Maar is het dan wel mogelijk om de error messages op te roepen van de asp error objekt ?

Verwijderd

Ja, heel eenvoudig zelfs...
voorbeeldje (direct gekopieerd uit de vb documentatie):
code:
1
2
3
4
On Error Resume Next
Err.Raise 6  ' Raise an overflow error.
MsgBox ("Error # " & CStr(Err.Number) & " " & Err.Description)
Err.Clear    ' Clear the error.

Jammer dat ik halverwege de herinstallatie van m'n bak zit, ik heb een mini sql-tooltje gemaakt dat zeer flexibel met (access)databases kan omgaan....even anoniem uploaden, en dan kun je sql-queries testen. Hiervoor was dus ook een beetje fatsoenlijke error handling nodig. Bleek dus een heel simpel scrippie te zijn.

De VB documentatie (zoek naar Vbscrip5-win2k.chm oid) vertelt je meer eigenschappen over dit object.