Hoe warm mag mijn server worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 16:25
Ik heb mijn linux server (oude s-tower met een cyrix 66/100mhz processor) in een kast geplaatst. De ruimte om deze computer is dus niet al te groot en er is geen airflow. De temperatuur in de omgeving van de computer stijgt idd redelijk. De monitor staat alleen aan wanneer er niet remote op geconfigureerd kan worden. Dus staat eigenlijk altijd uit. Kan de temperatuur kwaad met een wat oudere pc die niet de hele tijd op full-load staat? Of is het voor zo'n pc geen probleem dat zijn omgegeving warmer wordt. Hoe warm mag de omgeving worden maximaal?

Bedankt alvast voor suggesties en informatie!

Edwin

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
hier is niet echt een antwoord op te geven. Het mooiste zou zijn als je een temp sensor bij je proc kon plakken. zolang die niet te heet wordt, zal de rest ook wel meevallen

Verwijderd

Staat er ook nog een monitor bij aan ?
Dan kan de temp. nog wel eens slechter voor je monitor zijn als voor de p.c. (ervaring ;) )

• Mephix
  • Laatst online: 25-11-2025
als er al een monitor aan hangt, lijkt het me logisch dat die uitgezet wordt als ie niet gebruikt wordt.

• Hahn
  • Laatst online: 04-08 20:48
De temp mag niet zoals bij een normale pc niet hoger dan de 70 graden (ongeveer) zijn :)
En de omgeving maakt niet uit zolang de CPU & mobo enzo niet te heet worden :)

The devil is in the details.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Oude proc mogen best heet worden. Heter dan de huidige processors vandaag de dag. Zolang de casetemp niet stijgt tot meer dan 45C is aals goed. Als het hoger word gaat er iets goed fout :P

Mijn server ligt ook in me kleeding kast. Ik heb m passief gekoeld en de case is volgepropt met schuimrubber. De voeding blaast naar binnen en er is verder geen airflow. De case wordt ong. 38C en hij draait al maanden stabiel. Tis een 486 DX4 100Mhz

Verwijderd

Het linux pctje die bij ons in de kelder staat haal net 20graden :) op fullload zo weet ik zeker dat die nooit zal kapot braden :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:48

Maximus

PhD i.o.

probeer dan gewoon de kast er om heen weg te halen :) heb je met een een hele goede airflow omdat overal lucht bij kan komen :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

die oude knaapjes zijn stabieler dan de huidige processoren, en ze kunnne het ook vooral goed doen onder hoge temps,

maak je maar niet te druk om de temp van die oude jongen, een koellichaam met of zonder fan is voldoende om de knapen goed te kunnen laten draaien.

of zoals eerder genoemd zorg voor een goede airflow in je kast, zoals ik 1 extra 80 mm voor in de kast op 7 volt, je voeding trekt alles netjes naar buiten en je temps blijven goed je server stabiel maar vooral stil!!!!!!!!!!!

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 16:25
Bedankt voor de reacties. Ik heb de laatste dagen de temperatuur een beetje in de gaten gehouden. De omgeving van de pc wordt niet veel warmer dan 7 graden c. dan de normale temperatuur. 20/22 graden tegen 27 graden c. Dus het zal zo te lezen allemaal prima blijven werken!

bedankt! *D

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe warm dat ie is, als ie maar niet vastloopt of andere kuren gaat vertonen.

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

als tie warmer dan 60 graden word , dan is het niet goed nee ;)

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

zolang ie geen rare dingen gaat doen ... lekker laten wezen :)

maar boven de 60 graden is toch wel handig om iets te doen .. I.V.M. de levensduur

pc | server | laptop | pda

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Op dinsdag 11 juni 2002 15:07 schreef egev het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik heb de laatste dagen de temperatuur een beetje in de gaten gehouden. De omgeving van de pc wordt niet veel warmer dan 7 graden c. dan de normale temperatuur. 20/22 graden tegen 27 graden c. Dus het zal zo te lezen allemaal prima blijven werken!

bedankt! *D
nix aan doen dus :)

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

Om je serverr het het beste te laten werken is de temp 60 graden celcius, zo blijft je proccesor het langste goed, of zet er gewoon een waterkoeling in kan je gaan overklokken. :) :P

Verwijderd

Je kan ook peoberen om er een bak koud water (afgesloten en wel) naast te zetten, die zul je dan wel telkens moeten verversen. Of plaats noppenschuim tegen de herrie en zet je kast op de tocht.
Pagina: 1