Toon posts:

Ruis uit pc zelf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een een zooitje apperatuur bijelkaar staan om hier thuis te draaien.
Ik wilde net een mix opnemen maar er zit een ontzettende ruis in mijn line in, dacht ik..

NIet dus..ik heb al mijn apperatuur uit gezet, stekkertjes overal uitgehaald en wat blijkt zelfs als ik met de geluidsrecorder van windows opneem, zit er een ontzettende ruis in. Het enigste wat ik dan gebruik om af te luisteren is via mijn koptelefoon die rechstreeks is aangesloten op pc.

Ik heb al geprobeerd om mijn pc te aarden via de verwarming, maar dat helpt niet..tenzij ik het niet goed heb gedaan..?

Hoe kan dit? eerst had ik ernooit last van.

Verwijderd

Misschien een minder lawaaimakende cooler nemen :+

Serieus. Wat je zou kunnen proberen is een driver update
Dirext x update 4in1 update alle sources die je niet gebruikt muten. En eventueel je scard in een andere pci slot steken.
Dan heb je zo'n beetje alles wel geprobeerd denk ik..

Verwijderd

Selecteer eens alle apparaten bij de opties in de volumecontrol en schakel ze daarna eens 1 voor 1 uit (mute)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx dat heeft geholpen..dat met dat mute..wave stond nog aan bij line in...dat heb ik nu uitgezet.

Even nog is checken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu dus waar het aan ligt...

Het heeft iets te maken met de wave uitgang bij het afspelen en het opnemen.

Hierdoor komt iedergeval de piep erin.

Maar ja..wat kan ik eraan doen, als ik hem uitzet kan ik ook niet meer opnemen?

Nu bij het opnemen heb ik hem dus op line-in staan, dan komt er ruis.zet ik hem bij het opnemen op wave>ruis weg.

Ik denk trouwens niet dat het aan een kaart in een slot ligt. eerst heeft ie het wel altijd gedaan.
T's trouwens..medion pc, de laatste vd aldi

Waar ik wel net achter kom is dat ik per ongeluk volgens mij, de line out met muziek aan even op de line in heb gezet.
Heb ik nu kans dat mijn line in is opgeblazen???

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
Op vrijdag 07 juni 2002 15:08 schreef PC_verslaafde het volgende:
[..]
Waar ik wel net achter kom is dat ik per ongeluk volgens mij, de line out met muziek aan even op de line in heb gezet.
Heb ik nu kans dat mijn line in is opgeblazen???
Kan volgens mij geen kwaad. De line-uitgang van de Medion (die P4 neem ik aan) is/heeft geen speaker uitgang. In het ergste geval kan je een rondzingende fluittoon hebben (terugkoppeling). Kortom ga er maar vanuit dat dat niet de oorzaak is van je *probleem*.

Heb zelf overigens de Medion-uitgangen op een 5.1 AV-ingang gezet en het geluid is prima :) , geen piepjes noch ruis (ook niet van de line-ingang). Misschien heb je *pech* :'( en een beetje brakke Medion gekregen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je niks op de LineIN hebt aangesloten, en je neeemt op dan hoor je dus ook ruis?

Je hebt je mic. ingang toch wel uitgezet?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 16:17

TheDane

1.618

hmm, ik heb nu ook dit probleem :(

ik heb een sound blaster live! player 5.1 , en als ik nu iets van platenspeler op wil nemen via line in, krijg ik ontzettend veel ruis. ik heb alles behalve line in op mute gezet , maar dat maakt niks uit. kast is geaard, maakt niks uit. Als ik plug uit line in haal, neemt ie mooi helemaal niks op, als ik plug inplug, dan neemt ie gigantisch veel ruis op.

Zelfs met naald niet op de plaat.

platenspeler is via mengpaneel aangesloten op de pc , en .. uhh...

offtopic:
sorry voor de kick, maar misschien heeft iemand er nog wat aan verder, ik zag veel topics over ruis in de search

oh oh,

terwijl ik dit typ zie ik mijn probleem *D

ik had 2 uitgangen van mn mengpaneel openstaan, 1 voor de audio, en 1 niet-aangesloten. Die 2e veroorzaakte de ruis,
als ik 'm dichtzet, en ik neem op dan heb ik maar een heeeeeeeeeeel klein beetje ruis, waarschijnlijk veroorzaakt door interferentie van monitor/pc/kabelgeul

mijn probleem is dus opgelost :)
Pagina: 1