Asus V8200 Nieuwe FAN of ook HS

Pagina: 1
Acties:

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstarter
Ik heb een Asus V8200 Ti200. Ik vind de standaard fan een beetje slecht coolen (kaart wordt al gauw richting de 60 graadjes).
Denken (weten) jullie of het voldoende is om er alleen een nieuwe FAN op te plakken of moet ik er gelijk een nieuwe HeatSink op zetten met fan (zoals een c-orb ofzo).

Ik zat zelf te denken aan een 80MM fan eroverheen te schroeven.

Ik vind die HS van Asus wel mooi en voordeel is dat m'n memchippies ook onder die HS zitten.

Dan nog een vraagje, raden jullie mij aan om de fan OP de HS te laten blazen of juist de van de HS af ?

Verwijderd

Nou, een andere HS is altijd beter. Die standaard HS bestaat uit meerdere delen btw. Kijk maar eens goed.

Blazen of zuigen? Ga dat maar lekker zelf testen. Is nog niet eens 5 min werk. (waarschijnlijk maakt het niks uit)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstarter
Ik weet dat 'ie uit verschillende delen bestaat maar bv. een c-orb krijg ik natuurlijk nooit van z'n leven tussen de heatsinks van m'n geheugen dus zal ik die er ook af moeten slopen, en DAT zie ik niet zo zitten. Maar goed, ik heb nog een flink aantal heatsinkies liggen van oude coolers dus we gaan wel ff kijken...

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:56
Ik zou hem laten blazen.
Dat doen ze toch ook meestal met CPU's? Dat zal dan wel goed werken.
Hou je er rekening mee dat de lucht die de 80mm fan verplaats ook weg moet kunnen?
Een grote heatsink is dus wel handig. (of je monteerd hem een stukje boven de kaart)