An error was detected on device \Device\Harddisk1\

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Hoi

Ik heb wat problemen met me pc..ik draai w2k prof sp1 ...in me event viewer staat de laatste tijd best wel vaak de volgende fout meldingen :
- 1
An error was detected on device \Device\Harddisk1\DR0 during a paging operation
- 2
An error was detected on device \Device\Harddisk1\DR1 during a paging operation
- 3
The device, \Device\Scsi\symc8xx1, did not respond within the timeout period

Ik heb 2 scsi adaptors, host 0 is een asus sc-875 met SYM53C875 chip en host 1 is een symbios logic 20810 met SYM53C810 chip
Op me asus kaartje hangen 2 UW hd's en me plextor 32x cdrom en 4x brander..
Het andere kaartje is alleen voor me scanner.. Wie kan me helpen ?? of meer uitleg geven over wat er nou precies aan de hand is ?

Bij voorbaat dank...

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

Jaymz

Keep on moving !

Check je termination eens.

Vergeet niet dat je op 1 scsi adapter maar 2 bussen kunt gebruiken, op beide moet het laatste apparaat getermineerd worden. Heb je mazzel zit er op beide bussen een actieve terminator. Je kunt ook in je scsi bios het een en ander checken

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik werk al anderhalf jaar met deze scsi configuratie...nooit problemen gehad..
Voor zover ik weet hebben scsi devices tegenwoordig een auto functie waarmee ze zelf detecteren of ze de laatste op de bus zijn en dan zelf termineren(auto-termination)

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 09:43

NoE

Que?

heb ik ook gehad, niet lang daarna crashde mijn 4,3 UDMA 33 schijf (dan leer je wel backups maken)
schijfcontrole?

kan ook zijn dat de drivers voor de eventuele controler bv een HotRod 66 toe zijn aan een update of herinstall.
dit probleem heb ik dus daarna gehad, waardoor ik bang was dat mijn nieuwe schijf van 20GB ook zou crashen, maar dat viel mee.
de crash was trouwens zonder hotrod controller,

We love the smell of innovation in the morning!

Verwijderd

Ik kreeg deze foutmelding na pc maclan geinstalleerd te hebben.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Ik had dit probleem ook toen ik verkeerde drivers voor mijn HighPoint Hot Rod 100 gebruikte onder Windows 2003. Kon de inhoud van folders ineens niet meer zien en diskmanager kon ook niet connecten met de disk. Na een reboot werkte het dan weer. Event log stond ook vol met die messages die jij ook hebt.

Driver terug gerolled naar de standaard Windows 2003 driver en sinds dien heb ik het probleem niet meer.

Herkend Windows 2000 standaard jouw SCSI controller of gebruik je een driver van de fabrikant? zijn er misschien inmidels geen nieuwere drivers? Installer SP4 eens voor de grap. Zitten ook nog wel eens wat fixen in enzo.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 23:47:
Ik kreeg deze foutmelding na pc maclan geinstalleerd te hebben.
Oooooooooud, en zeker met zo'n toevoeging kan je het wel vergeten natuurlijk :P

}:O

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.