Data verlies @home (verbinding valt weg)

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Ik heb nu een week kabel en vanaf het begin is het zo dat de data zo'n 10 a 20 keer per dag weg valt gedurende ca. 2 min. Het modem reageerd goed volgens @home en de juiste lampjes branden. Het gaat om het nieuwe "koala" modem met 6 lampjes.

Ik heb 3x met de helpdesk van @home gebeld. Volgens mij is alles wat je maar kan bedenken gedaan.

- Capturen van mijn verbinding
- DNS hard invoeren
- Ping (goed)
- Windows 2000 opnieuw geinstalleerd.
- Herinstallatie netwerkkaart (Realtek kaart)
- TCP/IP vervangen
- @home heeft me opnieuw aangemeld
- ... Nog een paar dingen die ik ff kwijt ben.

Mijn vraag: Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik IIS heb geinstalleerd (voor intern gebruik voor mijn website)?? Kan het aan de kabel liggen? (lijkt me sterk maar goed.)???
Kan het aan de netwerkkaart liggen???

Specs

Verwijderd

moved OH >> IT

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Heb je een motorola modem. Het zou kunnen zijn dat je aansluiting zelf niet goed is of je signaal sterkte is niet echt lekker.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 07 juni 2002 16:23 schreef maontje het volgende:
Heb je een motorola modem. Het zou kunnen zijn dat je aansluiting zelf niet goed is of je signaal sterkte is niet echt lekker.
Op vrijdag 07 juni 2002 14:25 schreef Rob.B het volgende:

Het gaat om het nieuwe "koala" modem met 6 lampjes.
^^^

• maontje

maontje

better off Playing

Heb eens navraag gedaan bij een kennis van me die werkt voor @home (is Installateur ) maar heeft nog nooit van "koala" modem gehoord. Zei me dat motorola de laatste nieuwe zijn. Die hebben overigens ook 6 lampjes nl van boven naar beneden:

Power
Recieve
Send
Activate
Standby

• Manual
Op vrijdag 07 juni 2002 16:29 schreef maontje het volgende:
Heb eens navraag gedaan bij een kennis van me die werkt voor @home (is Installateur ) maar heeft nog nooit van "koala" modem gehoord. Zei me dat motorola de laatste nieuwe zijn. Die hebben overigens ook 6 lampjes nl van boven naar beneden:

Power
Recieve
Send
Activate
Standby
Ik zou toch zweren dat ze het bij @home over een koala modem hadden. Het is in ieder geval een nieuw modem. Beetje kleiner etc. Misschien gebruiken ze intern bij @home wel de naam koala. Het merk is Com21

Specs

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Uhm heb het zelfde probleem gehad.. hier moest het signaal in het buurt kassie ff wat opgeschroefd worden.. Suc6

• Manual
Op vrijdag 07 juni 2002 16:41 schreef SjOuKeS het volgende:
Uhm heb het zelfde probleem gehad.. hier moest het signaal in het buurt kassie ff wat opgeschroefd worden.. Suc6
Okay, dinsdag komt er iemand langs. Ik hoop wel dat het de juiste monteur is :( Dus iemand die in dat kasje mag rommelen...

Maar jullie denken niet dat het andere oorzaken heeft?

Specs

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Op vrijdag 07 juni 2002 16:29 schreef maontje het volgende:
Heb eens navraag gedaan bij een kennis van me die werkt voor @home (is Installateur ) maar heeft nog nooit van "koala" modem gehoord. Zei me dat motorola de laatste nieuwe zijn
Lekkere instalateur dan .... zekers nieuw of zo :?
Ik ben zelf instalateuur dus weet het wel... zullen we maar zeggen.... "koala" is btw niet de echte naam... just his nick... zullen we maar zeggen...

Maar goed... D'r zijn inderdaad problemen met de "koala" modems... de oplossing is heel simpel gewoon een nieuwe firmware update....
Maar aangezien ik repears doe heb ik al verschillende "onzin" problemen verholpen die de helpdesk zelf had kunnen doen en als dit dus... maar goed wat verwacht je anders van iemand die alleen een gameboy kent :o...
De monteur moet hem gewoon ff vervangen voor een Motorola (nick is "doxis")....

n54 power!

• Manual
Op vrijdag 07 juni 2002 18:50 schreef TMDevil het volgende:

[..]

Ik ben zelf instalateuur dus weet het wel... zullen we maar zeggen.... "koala" is btw niet de echte naam... just his nick... zullen we maar zeggen...

Maar goed... D'r zijn inderdaad problemen met de "koala" modems... de oplossing is heel simpel gewoon een nieuwe firmware update....
Maar aangezien ik repears doe heb ik al verschillende "onzin" problemen verholpen die de helpdesk zelf had kunnen doen en als dit dus... maar goed wat verwacht je anders van iemand die alleen een gameboy kent :o...
Ik werk zelf ook bij een helpdesk. Ik doe alleen analoog en ISDN. Ik weet wel een beetje waar ik het moet zoeken en wat ik wist heb ik gedaan.

Maarre hoe update ik die firmware?? Zitten er risico's aan?
Ik neem aan dat het Motorola modem het oudere modem is?

Specs

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Het opnieuw laden van de firmware zou de @home helpdesk moeten doen.....
En de motorola's zijn de nieuwste modems.... Die jou heb de "koala" zijn de oudste en mogen niet meer opniew geplaatst worden in het land, behalfe in het norden... geen idee waar je zit eigenlijk....

n54 power!

• AcIDeR
  • Laatst online: 14:28
essent gebruikt toch com12 modem net als zeeland net?
ik heb hier 2 oude voor me neus en 2 nieuwe waar com12 op staat dus

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Op zaterdag 08 juni 2002 19:00 schreef AcIDeR het volgende:
essent gebruikt toch com12 modem net als zeeland net?
ik heb hier 2 oude voor me neus en 2 nieuwe waar com12 op staat dus
Er zijn inderdaad verschillende type modems, Ik zal morge is ff wat pics er van maken. Het laatste type COM21 was een vrij klein type modems maar deze zijn vrij snel vedwenen en vervangen door de Motorola modems....
Mijn installaties gebied was btw zuid-NL...

n54 power!

• Enforcer
  • Niet online
En ik maar denken dat het alleen in regio Rotterdam was :)
Zie ook hier: [topic=507579]
De nieuwe com21 modems hebben/hadden dus inderdaad problemen... er is inmiddels in regio Rotterdam een zogenaamde software / firmware update op alle nieuwe modems gedaan en bij mijn weten zijn nu de grootste problemen opgelost....
edit:

Pics hoef je niet te maken ... zie com21 website:
http://www.com21.com/products/doxport1110xb.shtm

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Op zaterdag 08 juni 2002 23:37 schreef Enforcer het volgende:
Pics hoef je niet te maken ... zie com21 website:
http://www.com21.com/products/doxport1110xb.shtm
En daar kom je nu mee?? ik heb je al gemaakt en voor de gene die ze toch wil zien, met uitleg: hier

n54 power!

• PolarBear
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 12:50 schreef TMDevil het volgende:

[..]

En daar kom je nu mee?? ik heb je al gemaakt en voor de gene die ze toch wil zien, met uitleg: hier
Allemaal BULLSHIT
DOXport is Docsis modem

http://www.com21.com/products/comport1080.shtm
Is de nieuwste COM21 modem gebaseert op hun eigen kabel systeem.

• Enforcer
  • Niet online
Mja... verkeerde link .. maar ach .. zeg nou zelf.. ze lijken toch op elkaar :)

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Op zondag 09 juni 2002 14:28 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Allemaal BULLSHIT
DOXport is Docsis modem

http://www.com21.com/products/comport1080.shtm
Is de nieuwste COM21 modem gebaseert op hun eigen kabel systeem.
Wat verkeert???? ik heb de type nummers letterlijk overgenomen van de modems....
ff dat je het weet van die modellen modems zijn er verschillende types... je moet dus niet alleen naar het plaatje kijken maar ook naar het type.... wijsneus...
edit:

ik maar morge wel ff een foto van de onderkant... kan je het zien...

n54 power!

• Enforcer
  • Niet online
Eej man .. rielex weet je!
Ik gaf een verkeerde link ..
duhhhhhh
edit:

Of had je ut niet tegen mij :)

• jwbagger
  • Laatst online: 22-06 10:07

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op zondag 09 juni 2002 22:10 schreef TMDevil het volgende:

[..]
jij weet er duidelijk meer vanaf dan de gemiddelde kabelmodemgebruiker ;)

dus misschien kan jij 't eeuwige raadsel waar ik mee zit oplossen (ondanks dat ik cHELLo heb en geen @home ;) )

Wáárom is de CP1100D zo enorm hoog, er zit hélemaal geen electronica in, en hij had makkelijk de hoogte van de CP2100 kunnen hebben... :?

zeker de linkerhelft van dat ding is zo idioot hoog, waar slaat dat op :? Heeft het nog een enigszins functionele reden :?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26
Misschien tegen oververhitting?

• Enforcer
  • Niet online
Als ik het goed heb zit er een soort van extra 'slot' in waar je nog een andere kaart in kan duwen.

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Op zondag 09 juni 2002 22:36 schreef Enforcer het volgende:
Als ik het goed heb zit er een soort van extra 'slot' in waar je nog een andere kaart in kan duwen.
Klopt je kan het achterste klepje d'r afslopen. Ik heb alleen geen idee wat het nu er van is....
BTW ik installeer ook Chello en Casema >:)

edit:

Ik had het btw over "PolarBear"

n54 power!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb nou ook @home voor 2 weken nu en dat ding moet ca 3x per dag de verbinding herstellen :( (find down/up stream signal, getting imge, auth) kan je zien @ http://192.168.100.1 (= modem ip)
ik heb een COMPort 1080

eruug irrie is dat :( :(

• PolarBear
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 22:10 schreef TMDevil het volgende:

[..]

Wat verkeert???? ik heb de type nummers letterlijk overgenomen van de modems....
ff dat je het weet van die modellen modems zijn er verschillende types... je moet dus niet alleen naar het plaatje kijken maar ook naar het type.... wijsneus...
edit:

ik maar morge wel ff een foto van de onderkant... kan je het zien...
Koala's zijn de nieuwe kleine COM21 modems 1080
DOXport zijn Docsis modems en worden niet gebruikt omdat ze Motorola's gebruiken.

• Libertarian
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 15:01 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Koala's zijn de nieuwe kleine COM21 modems 1080
DOXport zijn Docsis modems en worden niet gebruikt omdat ze Motorola's gebruiken.
De com21 past idd niet op de Docsis

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Ik heb het ff gecheckt en het bleek inderdaad dat de nieuwe Com21 "Koala" modems zijn. De oude modems werden echter ook koala genoemd...
Sorry for the mistake |:(
ik heb nou ook @home voor 2 weken nu en dat ding moet ca 3x per dag de verbinding herstellen
ze zijn niets voor niets overgegaan op de motorola's :)

het achterste klepje is btw voor een telefonie kaart... geen idee wat je er mee kan...

n54 power!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 11:17 schreef ThaHandy het volgende:
ik heb nou ook @home voor 2 weken nu en dat ding moet ca 3x per dag de verbinding herstellen :( (find down/up stream signal, getting imge, auth) kan je zien @ http://192.168.100.1 (= modem ip)
ik heb een COMPort 1080

Heej, als ik op dat ip adres klik kom ik bij een motorola surfboard pagina, dat wist ik nog niet, Bedankt! Ik heb dit modem net, hier voor had ik een stomme COM21 met Speedcap op 3.8Mbit Nu kom ik snachts vrolijk over de 1MB/s uit :)

• PolarBear
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 16:32 schreef TMDevil het volgende:
het achterste klepje is btw voor een telefonie kaart... geen idee wat je er mee kan...
Bellen misschien :D :D
Maar goed daar heb je Twinner voor. ...

• maontje

maontje

better off Playing

Op vrijdag 07 juni 2002 18:50 schreef TMDevil het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn maar wat is dan volgens jouw een koala modem is dat die kleine comport cp1080 van com21?? Als dat zo is klopt er iets niet want die cp1080 heeft ook maar 5 lampjes. Btw hoelang ben jij al monteur van @home en werk je dan al bij Planhold?

Verwijderd

ThaHandy schreef op 10 June 2002 @ 11:17:
ik heb nou ook @home voor 2 weken nu en dat ding moet ca 3x per dag de verbinding herstellen :( (find down/up stream signal, getting imge, auth) kan je zien @ [url="http://192.168.100.1"]http://192.168.100.1[/url] (= modem ip)
ik heb een COMPort 1080

HELP, ik ben ook vrij desperate en weet ook geen oplossing voor dit probleem. Gebeld met de dure helpdesk van @Home en het enige wat ze zeiden is dat de fout aan mijn kant ligt, is het niet softwarematig dan wel omdat ik gebruik maak van downloadprogramma's (P2P). Nu moet ik dus 20 keer per dag mijn computer opnieuw opstarten :(

Somebody any idea, anyone? Pleeeease :?

ps. mijn modem is een motorola surfboard 4200

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:32

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 16:53:
[...]

HELP, ik ben ook vrij desperate en weet ook geen oplossing voor dit probleem. Gebeld met de dure helpdesk van @Home en het enige wat ze zeiden is dat de fout aan mijn kant ligt, is het niet softwarematig dan wel omdat ik gebruik maak van downloadprogramma's (P2P). Nu moet ik dus 20 keer per dag mijn computer opnieuw opstarten :(

Somebody any idea, anyone? Pleeeease :?

ps. mijn modem is een motorola surfboard 4200
Klote-helpdesk. Ze geven altijd de schuld aan je eigen PC, zeker als ze de woorden "firewall" en/of "kazaa" opvangen... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

AAAAHHRRGGG, 3,5 minuut downloaden met 350kbs en dan 2 minuten computer opstarten, 3,5 minuut downloaden met 350kbs en dan 2 minuten computer opstarten, 3,5 minuut downloaden met 350kbs en dan 2 minuten computer opstarten, 3,5 minuut downloaden met 350kbs en dan 2 minuten computer opstarten <---------- you get the idea 8)7 8)7 8)7

Helpmehelpmehelpme

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gewoon eisen dat je een firmware-upgrade krijgt, dit is duidelijk niet normaal.

Ik heb zelf ook een Motorola-modempje, zelfs met de verkeerde firmware (Software Version: SB4200E-0.4.3.4-SCM03-NOSH, 0.4.4.3 schijnt de goede te zijn), maar gelukkig hier nog geen last van gehad (ben nu maandje of 2 abonnee ongeveer).

Virussen? Scan ze hier!

• Enforcer
  • Niet online
Wildfire schreef op 26 November 2002 @ 17:11:
[...]

Klote-helpdesk. Ze geven altijd de schuld aan je eigen PC, zeker als ze de woorden "firewall" en/of "kazaa" opvangen... :(
Hmmm, allereerst is het een vrij oud topic :)

Sja, die Firewalls en/of Kazaa (spyware!) is/zijn wel 1 van de hoofdredenen waarom er dagelijks veel gebelt wordt naar de helpdesk.

Je moest eens weten hoeveel problemen er worden opgelost door het formatteren van een pc, denk aan firewalls die verkeerd staan, denk aan 486-ers waar een heleboel troep op staat dat windows niet meer weet waar Externe Toegang zich bevindt, denk aan Kazaa die ervoor zorgt (door de spyware) dat het hele Winsock gebeuren van Windows overhoop wordt gelegt, denk aan Windows versies die al sinds 1januari 1998 geinstalleerd staat zonder ooit eens een defragmentatie/scandisk uitgevoerd te hebben.

Als je er gewoon voor zorgt dat alles van jouw pc gewoon in orde is (dus dat je je pc heb geformatteerd, en zelf er alles aan hebt gedaan om te controleren of het niet aan je pc ligt) dan zal de helpdesk medewerker nooit zeggen dat er iets mis is met je pc.

Ik ben het er wel mee eens dat er niet altijd daadkrachtig wordt opgetreden zodra je gewoon zeker weet dat het aan de provider ligt en dat dat ook het probleem is waardoor je bv. geen verbinding krijgt of dat er problemen zijn met de verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door Enforcer op 26-11-2002 19:44 ]

Verwijderd

Heb ik ook de laatste tijd ook weleens last van dat de verbinding weg valt dat ligt aan @home maar dat willen ze niet toegeven. Anders kan het ze een hoop geld kosten.

• Bor
  • Laatst online: 18:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

10 a 20 keer is vaak maar ook hier met @home knalt ie er geregeld uit hoor!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 19:46:
Heb ik ook de laatste tijd ook weleens last van dat de verbinding weg valt dat ligt aan @home maar dat willen ze niet toegeven. Anders kan het ze een hoop geld kosten.
Er is vaak iets aan de hand met die dns-servers, de verbinding is er dus wel, anders knippert het lampje op je modem oranje(com21, motorola weet ik niet).
Om het geringste telefoontje gaan ze die hele servers resetten. Da's gewoon niet normaal. :/

(BLIJF ER GEWOON MET JE VINGERS VAN AF @HOME)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 19:52 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 19:51:
[...]

Er is vaak iets aan de hand met die dns-servers, de verbinding is er dus wel, anders knippert het lampje op je modem oranje(com21, motorola weet ik niet).
Om het geringste telefoontje gaan ze die hele servers resetten. Da's gewoon niet normaal. :/

(BLIJF ER GEWOON MET JE VINGERS VAN AF @HOME)
DNS is idd brak ja, je moet gewoon een DNS-server van een andere provider instellen, dan gaat het stukken beter.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Okay, here are some specs:

Heb een AMD Athlon 1400 met XP prof. Geformateerd en opnieuw geïnstalleerd ergens in juni 2002. Firewall kan het niet aan liggen, misschien aan Kazaa Lite...

Maar het zou toch te gek zijn als hier geen oplossing voor zou zijn, betaal je daar je 45 piek per maand voor :( ennieweez, ik ga die lui van @home maar weer es aan de kop zeuren :O
Pagina: 1