hoeveel stroom gebruikt een p120 systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik heb geen zin om een boel geld uit te geven aan een meter daarom vraag ik om een schatting

hoeveel aan stroom verbruikt een

p120 (passief gekoeld)
2.1 quantum bigfoot
32mb ram
geen cdrom
diskette station niet in gebruik
geen monitor !
voedingsfan in de voeding @ 12 volt

ongeveer per maand ?
grove schatting ??

10 ? 50, 100 200 ??

het komt niet op 5 aan maar ik wil graag een globaal idee.

het gaat om een isdnrouter, draaid op freeBSD.

schijfactiviteit = minimaal!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

het staat allemaal op de hardware. Eens in BiNaS gaan kijken naar de formules :P
P=v/i d8 ik
en dan rekenen maar. Ik denk dat het zo'n 50 watt is.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 14:45 schreef ByMeSDy het volgende:
het staat allemaal op de hardware. Eens in BiNaS gaan kijken naar de formules :P
P=v/i d8 ik
en dan rekenen maar. Ik denk dat het zo'n 50 watt is.
als je alles maximaal wil weten, moet je de max nemen en de min van alle apparaten (ampére), daar t gemiddelde van, niet afronden, en dan P=U/I doen (230 volt = U / I = de onbekende, die je kan uitvinden door te doen wat hier staat)

dan krijg je het vermogen in Watt, wat staat voor joules per seconde... als je wilt weten hoeveel kilowatt uur hij verbruikt in 5 uur, doe je t vermogen, delen door duizend en dan keer 5 (uur) en dan heb je het aantal kilo wat, als je er geen eenheid achterzet, weet ik ook niet wat je bedoeld met "5" :)

veel succes

BTW: ampere van een processor valt niet te meten, dus moet je grove schattingen gaan doen hoeveel ampére het moederbord trekt, of een multimeter ff lenen

edit: aantal watt maximaal van je processor:
van sandpile.org
Typical Power:
120 MHz: 5.1 W
Maximum Power:
120 MHz: 12.8 W

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 17:04 schreef slamm het volgende:

[..]

als je alles maximaal wil weten, moet je de max nemen en de min van alle apparaten (ampére), daar t gemiddelde van, niet afronden, en dan P=U/I doen (230 volt = U / I = de onbekende, die je kan uitvinden door te doen wat hier staat)

dan krijg je het vermogen in Watt, wat staat voor joules per seconde... als je wilt weten hoeveel kilowatt uur hij verbruikt in 5 uur, doe je t vermogen, delen door duizend en dan keer 5 (uur) en dan heb je het aantal kilo wat, als je er geen eenheid achterzet, weet ik ook niet wat je bedoeld met "5" :)

veel succes

BTW: ampere van een processor valt niet te meten, dus moet je grove schattingen gaan doen hoeveel ampére het moederbord trekt, of een multimeter ff lenen

edit: aantal watt maximaal van je processor:
[..]
yep, klopt precies ;) Ik moest ff er weer in komen :P.
Beetje rekenwerk dus
En btw: die V die ik schreef was natuurlijk een U. domme type |:( (en nee, niet meer dan een typo, ik ben niet helemaal achterlijk :P ... snelheid / I . 8-) )

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

LopeZ

Too much is never enough

Mja makkelijk zelf te vinden/te doen dus

Dit topic is gesloten.