Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
het staat allemaal op de hardware. Eens in BiNaS gaan kijken naar de formules 
P=v/i d8 ik
en dan rekenen maar. Ik denk dat het zo'n 50 watt is.
P=v/i d8 ik
Verwijderd
als je alles maximaal wil weten, moet je de max nemen en de min van alle apparaten (ampére), daar t gemiddelde van, niet afronden, en dan P=U/I doen (230 volt = U / I = de onbekende, die je kan uitvinden door te doen wat hier staat)Op vrijdag 07 juni 2002 14:45 schreef ByMeSDy het volgende:
het staat allemaal op de hardware. Eens in BiNaS gaan kijken naar de formules
P=v/i d8 ik
dan krijg je het vermogen in Watt, wat staat voor joules per seconde... als je wilt weten hoeveel kilowatt uur hij verbruikt in 5 uur, doe je t vermogen, delen door duizend en dan keer 5 (uur) en dan heb je het aantal kilo wat, als je er geen eenheid achterzet, weet ik ook niet wat je bedoeld met "5"
veel succes
BTW: ampere van een processor valt niet te meten, dus moet je grove schattingen gaan doen hoeveel ampére het moederbord trekt, of een multimeter ff lenen
edit: aantal watt maximaal van je processor:
van sandpile.org
Typical Power:
120 MHz: 5.1 W
Maximum Power:
120 MHz: 12.8 W
Verwijderd
yep, klopt preciesOp vrijdag 07 juni 2002 17:04 schreef slamm het volgende:
[..]
als je alles maximaal wil weten, moet je de max nemen en de min van alle apparaten (ampére), daar t gemiddelde van, niet afronden, en dan P=U/I doen (230 volt = U / I = de onbekende, die je kan uitvinden door te doen wat hier staat)
dan krijg je het vermogen in Watt, wat staat voor joules per seconde... als je wilt weten hoeveel kilowatt uur hij verbruikt in 5 uur, doe je t vermogen, delen door duizend en dan keer 5 (uur) en dan heb je het aantal kilo wat, als je er geen eenheid achterzet, weet ik ook niet wat je bedoeld met "5"
veel succes
BTW: ampere van een processor valt niet te meten, dus moet je grove schattingen gaan doen hoeveel ampére het moederbord trekt, of een multimeter ff lenen
edit: aantal watt maximaal van je processor:
[..]
Beetje rekenwerk dus
En btw: die V die ik schreef was natuurlijk een U. domme type
Mja makkelijk zelf te vinden/te doen dus
Dit topic is gesloten.
![]()