[CDR] 800MB fikken lukt nie meer :(

Pagina: 1
Acties:

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Hoi,

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een paar Divx movies, maar die zijn net iets groter dan 700MB (701, 703, 704). Nou heb ik al vaker 800Mb cd's gebakken maar nu doet ie dat ineens niet meer! ;(

Ff wat gegeven:
Programma: Nero 5.5
CDWriter: Aopen 12x10x32x (1232 A)
Computer: P4 1.7, 512MB

Ik heb de firmware al upgedate, nix geholpen. Wat kan ik nog meer doen?

Verwijderd

Ik heb dit nooit gekund.

Ik heb cd-r's van 870MB van het merk SAST. (???),
maar m'n recorder ziet ze als 702MB.
Moet ik nog iets speciaals instellen?????

Ik heb 'n P3 866
384 MB
AOpen 32x12x48

Verwijderd

overburn aanzetten in je brandprogramma :z

Verwijderd

Waar vind ik overburn in Easy-cd-creator????????????
:?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Op vrijdag 07 juni 2002 18:53 schreef flotsamfan het volgende:
Waar vind ik overburn in Easy-cd-creator????????????
:?
Kan dacht ik alleen Nero :).

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Ik had precies hetzelfde met 700 mb cd's en later ook met 650 mb cd's. Ik heb ook van alles geprobeert maar niets hielp, ik heb pas m'n brander open gemaakt en helemaal schoongemaakt en nu doet i het weer :)

Verwijderd

704 mb kan gewoon met overburnen. Overburnen kan eigenlijk altijd 2% bij 74 en 80 min cd's.
700*1,02=714Mb op een 700Mb cd.

En ik zou even een echt brandprogramma nemen, hiermee kan je natuurlijk weinig. 800 mb cd's moet je sowieso altijd met overburn branden.

• Go0s
Op vrijdag 07 juni 2002 19:05 schreef Sinterklaas het volgende:
704 mb kan gewoon met overburnen. Overburnen kan eigenlijk altijd 2% bij 74 en 80 min cd's.
700*1,02=714Mb op een 700Mb cd.

En ik zou even een echt brandprogramma nemen, hiermee kan je natuurlijk weinig. 800 mb cd's moet je sowieso altijd met overburn branden.
Nero dus... :?
Edit:

Waar stel je overburnen in bij Nero? :? En het is toch ook slecht voor je fikker dat overburnen?

Verwijderd

Ik ken dit probleem ook.

Ik heb zelf een Lite-on 24x10x40x brander. En ik kan nooit overburnen ook al is het maar iets van 6 mb ofzo. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar wat ik ook doe.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38

Willybubba

Nut up or shut up.

Overburnen onder Nero stel je in bij:

File > Preferences en dan het tabje Expert Features.

Succes!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Klasanova
  • Niet online

Klasanova

MAYDAY

bestand-voorkeuren-expertfuncties
suc6
ook Nero *D

Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03

DaRoot

Some say...

Op vrijdag 07 juni 2002 19:08 schreef Go0s het volgende:

[..]

Nero dus... :?
Edit:

Waar stel je overburnen in bij Nero? :? En het is toch ook slecht voor je fikker dat overburnen?
Nu hebben ze je verteld dat je overburn moet instellen in Nero. Dan ben je nog te lui om dat zelf uit te zoeken?? Je mag er zelf ook wel wat voor doen!

Maar goed, ik heb het ook voor mezelf ff nagekeken.
Menu File --> Preferences --> tabblad Expert Features --> vinkje zetten voor Enable Overburn --> tijdsduur van de 90 min. CD invoeren.

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om dat zelf uit te zoeken??

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Go0s
Bedankt! Ik ga het strax proberen, moet nu werken :Y)

Later...

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

ik heb de aopen crw1232Pro .. en ik kan helemaal niks met die 800mb cd's
de fikker ziet ze niet eens...lang gezoek dan niks, alsof er geen disk in zit, vrij nieuwe brander, versie 1.3 (laatste dus) anyone ideas ?

• -Nexus
  • Laatst online: 02-04 12:57

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Kan ook niet overburnen met mijn liteon.
maarre last time i checked was in december

offtopic:

Daroot: wees voorzichtig in die vette auto van je! een g60 was al bijna mijn einde; iets te hard over de dijk |:(
auto is total. reed zelf niet

Verwijderd

Ik kan met mijn 8X4X32 800 MB cd's branden, die van mijn is LG.
Dus volgens mij ligt het ook wel een beetje aan welke merk brander je hebt. Maar als je wil overburnen moet je niet overburn op 90 minuten zetten. Want dat pakt die niet, geloof ik. Je moest hem op overburn met 89;59. dus net niet 90 minuten :9.
En op die manier deed die het bij mij. :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 19:26 schreef davako het volgende:
Ik kan met mijn 8X4X32 800 MB cd's branden, die van mijn is LG.
Dus volgens mij ligt het ook wel een beetje aan welke merk brander je hebt. Maar als je wil overburnen moet je niet overburn op 90 minuten zetten. Want dat pakt die niet, geloof ik. Je moest hem op overburn met 89;59. dus net niet 90 minuten :9.
En op die manier deed die het bij mij. :)
Dat was met oude versies van nero ja, met nieuwe kan je wel verder als het goed is. Er zijn namelijk al 100 minuten cd's :)

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Op vrijdag 07 juni 2002 19:41 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Dat was met oude versies van nero ja, met nieuwe kan je wel verder als het goed is. Er zijn namelijk al 100 minuten cd's :)
niet 100 alleen 99 minuten, 100 kan niet omdat de tijdsomschrijving alleen de digits is (net zoals toen met het millennium probleem) >:)

Verwijderd

Ik heb overburn op 99 min. gezet.
M'n disc is 99 min.(+/-870MB) en de file die ik wil branden is 825MB.
Werkt dus niet.
'T zou toch niet aan m'n gloednieuwe brander (AOPEN 32x12x48) liggen?? :'(

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb ook een brander waar ik zogenaamd niet mee kon overburnen, maar ik denk een manier gevonden te hebben. Heb dit ook ooit hier gepost, zal het ff zoeken.

[edit]
[topic=486032]

NB: ik weet niet of het bij iedereen werkt, maar je kan het misschien proberen en het kost waarschijnlijk maar een euro ofzo, tenzij brander het vlak hierna begeeft... mja kweet niet of overburnen slecht voor je brander is

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03

DaRoot

Some say...

Op vrijdag 07 juni 2002 19:25 schreef -Nexus het volgende:
Kan ook niet overburnen met mijn liteon.
maarre last time i checked was in december

offtopic:

Daroot: wees voorzichtig in die vette auto van je! een g60 was al bijna mijn einde; iets te hard over de dijk |:(
auto is total. reed zelf niet
Ook offtopic:

Hahahahaha.... zal best ja, maar het is helaas niet mijn auto... heb de site alleen gemaakt... ook niet veel bijzonders maar goed. Nee, de auto is van een goede bekende van me... binnenkort gaat ie naar Limburg, voor een 6bak, intercooler, chiptuning en nog wat dingetjes... tegen de 200 pk is de bedoeling.. :9

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Bedankt voor de tip Liquid.
Een beetje omslachtig, maar zeker het proberen waard.
Alleen loop ik (dacht ik??) nog niet hopeloos achter met die firepot.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Hoever je kan overburnen hangt van zowel de brander af als de CDRtjes. Sommige branders kunnen niet ver overburnen. Als je gaat overburner moet je plaatje hier ook voor geschikt zijn. Dit hangt af van de marge die erop zit, en dat verschilt nogal per producent. Als het spoor dat de brander moet volgen op is, dan "valt de laser van de plaat" (melding van 04/44/xx) en is het gedaan. Als je daar nog niet klaar was, is je plaat meestal rijp voor de vuilbak.
Jaren terug kon ik op een 74 minuten Taiyu Yuden gemiddeld 76:30 minuten audio zetten.

• Go0s
Misschien domme vraag:

Moet ik voor het overburnen nou 800 of gewoon 700mb gebruiken :D ?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De plaatjes zullen er in dit geval wel geschikt voor zijn. 800MB CDs zijn gewoon 702MB CDs met een grote overburncapaciteit. (staat 702MB in de ATIP van de CD, logisch dus dat brandsoftware t als een 'normale' CD ziet)
Op vrijdag 07 juni 2002 23:01 schreef Go0s het volgende:
Misschien domme vraag:

Moet ik voor het overburnen nou 800 of gewoon 700mb gebruiken :D ?
doe maar 800 :)

• Go0s
Afbeeldingslocatie: http://217.120.90.229/images/Ernie_Woei.jpg

Mijn 1e overburn CD is gelukt! :D
Pagina: 1