SPDIF-OUT en DivxG400 probleem bij Divx met AC3

Pagina: 1
Acties:

• DaedalusMax
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2022

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Het volgende probleem:

We nemen een Divx met AC3 soundstream en spelen die af in WindowsMediaPlayer 6.4 en activeren de SPDIF output zodat mijn HOONTECH soundcard het geluid digitaal in een Yamaha versterker pompt. PERFECT alles goed prachtig geluid over alle boxen in de huiskamer DIGITAAL. :9~

echter.... (didn't see that coming didn't you) ;)

Nou draaien we daar ook DivxG400 bij omdat de divx 23,976 FPS is (divxen uit VS bijvoorbeeld) en we willen naar 25 FPS omdat dan de DVDMAX van de Matrox kaart waarmee we de divx beelden in de huiskamer op tv projecteren dan perfect loopt (anders schokt het), als met een actief DivxG400 de SPDIF aangezet wordt weet je niet wat je hoort, het digitale signaal wordt dan ongedecodeerd over boxen afgespeeld, en dat wil je NIET horen. Ofterwel SPDIF en DivxG400 gaat niet samen, das erg jammer. :'(

Ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft

:Y) sta op !!!

And I did RTFM !!!

Verwijderd

specs....

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 14:00 schreef prr@tac.ee:
Hi,

You can use DivXG400 with AC3 sound successfully unless You use FPS
conversion at the same time. Unfortunately there is no way to use FPS
conversion together with AC3 sound.

rgds,
PRR
Dit emailtje kreeg in net terug van de maker van DivxG400, het lijkt dus een kansloze zaak. Of heeft iemand andere ervaringen?

And I did RTFM !!!

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 14:04 schreef neographikal het volgende:
specs....
ik dacht dat ik alle relevante zaken al in mijn verhaal had staan:
- Windows XP
- Hoontech I-Phone (soubdcard met SPDIF out, optisch en coaxiaal)
- Matrox G400
- WMP 6.4
- en ik heb de intervideo decoder gebruikt, evenals de AC3 prologic decoder, zelfde resultaat.

maar ik denk dat het kansloos is het is een vrij plausibel antwoord van PRR dat framerateconversion niet samengaat met AC3 digitale output

of heeft iemand een andere ervaring

And I did RTFM !!!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En als je een proggy gebruikt om de film te her-encoderen op het juiste aantal FPS ?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ja duh... hoe wou je 't geluid hebben dan?

Film 'overgeklokt' van 23,976FPS naar 25FPS, en je geluid van 48KHz naar 49KHz ofzo? Dat gaat dus niet he (logisch ook).

Philips Matchline TV's schijnen goed overweg te kunnen met NTSC ;)

Siditamentis astuentis pactum.

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Tja het klinkt idd allemaal wel aannemelijk maar ik snap niet waarom de FPS converter ook aan het geluid komt, de converter zou alleen het beeld spoor moeten beinvloeden (tenminste in GraphEdit is zichbaar dat de converter na de splitsing van beeld en geluid zit), maar helaas.

Dat idee van die philips is leuk moet ik alleen wel steeds van NTSC naar PAL schakelen als ik een divx heb in 25 FPS, maarja je kan niet alles hebben..

And I did RTFM !!!

Pagina: 1