Ik wil een netwerk aanleggen op 4 computers (athlon 1800 xp met netwerkkaart) met als besturingssysteem windows xp home edition. Nu heb ik gehoord dat het niet mogelijk is om een (werkend) netwerk aan te leggen met als besturingssysteem windows xp home edition. Klopt dit? Ik wil het namelijk weten voordat ik mij 'spul' ga bestellen.
Netwerk als zijnde werkgroep wel. in een domein hangen kan niet.
Mensen moeten niet zoveel fabeltjes vertellen....
Mensen moeten niet zoveel fabeltjes vertellen....
Ik wil de 4 computers aansluiten op een viggor 2200e en deze vervolgens verbinden aan een breedband adsl modem. Is dit een goed idee of is er nog een beter idee. Het gaat voornamelijk om stabiliteit en eenvoudigheid. Geld bepaald niet als eerst de keus
Verwijderd
een netwerk aanleggen met windows xp home en een draytec vigor 2200e is erg makkelijk en super stabiel. Heb zelf een netwerk draaien met drie pc's en gebruik ook een draytec vigor 2200e. Dacht eerst dat het moeilijk zou zijn om alles aan te sluiten maar gewoon pc's aan en het netwerk draait alleen internet instellen in de router en klaar.
Ah, dat was ook mijn idee. En hoe 'veilig' is het netwerk nu? Ik wil namelijk maar drie poorten open laten: 25 80 110 Is dat makkelijk in te stellen?
Verder wil ik xs4all als provider nemen.
Kan iedereen dan zijn eigen email ontvangen, ik wil dit gaan doen d.m.v. een pop3 account. Is dit de beste manier?
Verder wil ik xs4all als provider nemen.
Kan iedereen dan zijn eigen email ontvangen, ik wil dit gaan doen d.m.v. een pop3 account. Is dit de beste manier?
Draytek router zet zelf alles al zo goed als dicht, je kunt er gewoon rules in maken.
Verwijderd
je kan makkelijk per ip de poorten instellen die je open wild zetten.
ik zou wel ff de nieuwste firm ware er op zetten want ik had problemen met de verzie die ik er bij kreeg
ik zou wel ff de nieuwste firm ware er op zetten want ik had problemen met de verzie die ik er bij kreeg
Verwijderd
hij is een paar keer uitgevallen en hij is een keer gecrasht
toen kon ik hem niet meer benaderen maar toen kon ik gelukkig nog nieuwe firm ware er op gooien.
en nog een keer toen was er storing bij de kpn aleen ik kon een dag laten nog niet ineten dus maar toen was er weer een nieuwe firm ware verzie en hij staat nog steeds aan zonder problemen (ongeveer een half jaar)
ben zeer tevreden nu
toen kon ik hem niet meer benaderen maar toen kon ik gelukkig nog nieuwe firm ware er op gooien.
en nog een keer toen was er storing bij de kpn aleen ik kon een dag laten nog niet ineten dus maar toen was er weer een nieuwe firm ware verzie en hij staat nog steeds aan zonder problemen (ongeveer een half jaar)
ben zeer tevreden nu
Verwijderd
Ik run hier XP prima in een netwerk. Je moet welke 1x per half jaar alle settings opnieuw instellen (5 min. werk), want die 'vergeet' ie soms... Ik ben nog geen enkel probleem tegen gekomen.
Router lijkt me geen probleem, ik heb hier alleen een standaard hub maar volgens mij is het nie moeilijk. Ik deel de inet connectie nu gewoon via deze PC, ook wel eens gehoord dat dat niet zou kunnen... Gewoon MS haters. Niet dat ik al hun producten de hemel in prijs hoor.
Router lijkt me geen probleem, ik heb hier alleen een standaard hub maar volgens mij is het nie moeilijk. Ik deel de inet connectie nu gewoon via deze PC, ook wel eens gehoord dat dat niet zou kunnen... Gewoon MS haters. Niet dat ik al hun producten de hemel in prijs hoor.
Hmmmz met WinXp Home werkt perfect hoor, ik heb hiero ook die vigor2200e staan met ADSL (ISDN modem) en ik heb dan wel WinXP Prof maar werkt gewoon goed. Vriend heeft winXp home gehad bij zijn pc en dat werkt ook gewoon. 
BTW: die vigor2200e heb je in 2 minuten ingestelt, gewoon even wachtwoord, ip en stuff invullen en je hebt internet, echt simpel. DHCP staat al aan, typ gewoon wwn url in je browser en je hebt internet. Dikke ownage dat ding man
btw:
[/zeikmode]
BTW: die vigor2200e heb je in 2 minuten ingestelt, gewoon even wachtwoord, ip en stuff invullen en je hebt internet, echt simpel. DHCP staat al aan, typ gewoon wwn url in je browser en je hebt internet. Dikke ownage dat ding man
btw:
[zeikmode]Het is DrayTek, met een KOp vrijdag 07 juni 2002 13:57 schreef fooly5 het volgende:
[txt] draytec [txt]
Pagina: 1