Toon posts:

Beeld word kleiner bij hogere Hertz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me beeldscherm wordt dus een stuk kleiner als k me hrz hoger zet, waarom? en als k um hoger dan 75 zet gaat me beeldscherm piepen!

Afbeeldingslocatie: http://www.bored.nl/Temp/beeldscherm.jpg

Verwijderd

Dat is normaal. En wees blij dat je scherm gaat piepen, als hij je opdracht uitvoert kan ie ook kapot gaan.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Komt door Windows XP. Met het hertz gedoe heeft Microsoft erg grote fouten gemaakt en die moeten ze maar is fixen die lui f*ckers. :(

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46
Op vrijdag 07 juni 2002 13:31 schreef BronX het volgende:
Komt door Windows XP. Met het hertz gedoe heeft Microsoft erg grote fouten gemaakt en die moeten ze maar is fixen die lui f*ckers. :(
Wat een reactie. Reageer ff rustig zeg, en leg dan ook meteen even uit waarom je met dit soort uitspraken komt. Wat een onzin.

Volgens mij is het een hardware probleem, je scherm ziet er niet echt nieuw uit... misschien dat je gewoon niet hoger kan?

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

heb je de drivers van je monitor wel geinstalleerd, dit wil nog wel eens helpen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Probeer eens de instellingen van je monitor. Je monitor heeft een stukje geheugen die bijhoudt welke standen er moeten worden gebruikt voor welke resoluties en refreshrates...

Verwijderd

Guys, dit hoort zo.. :Z Elke monitor doet dit. En als hij gaat piepen moet je hem niet zo hoog zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 14:35 schreef damster het volgende:
heb je de drivers van je monitor wel geinstalleerd, dit wil nog wel eens helpen.
T is een IBM 15XT zijn geen drivers meer voor :P oldtimer

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 15:23 schreef meme1000 het volgende:

[..]

T is een IBM 15XT zijn geen drivers meer voor :P oldtimer
Kortom, je beeldscherm kan door zijn leeftijd zo'n hoge resolutie / Hz niet aan. Kan je nix aan doen. Als je de juiste drivers installt (die er misschien zelfs niet zijn) wordt je monitor beschermd tegen te hoge resolutie / Hz :Z

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:56
Hoe laat jij hem dan op zoveel hertz lopen?
Zeker zo'n fix. Deze dingen houden geen rekening met wat je monitor aankan.
Als je zo'n oude hebt kan het zijn dat hij je niet helemaal aardig vind als je hem te snel laat vernieuwen.
Kan gebeuren.
Nieuwe monitor?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Op vrijdag 07 juni 2002 20:16 schreef brouwerpower het volgende:
Hoe laat jij hem dan op zoveel hertz lopen?
Zeker zo'n fix. Deze dingen houden geen rekening met wat je monitor aankan.
Als je zo'n oude hebt kan het zijn dat hij je niet helemaal aardig vind als je hem te snel laat vernieuwen.
Kan gebeuren.
Nieuwe monitor?
Je kan iedere monitor wel op 100hz zetten, door in windows het vinkje 'modi verbergen die dit beeldscherm niet aan kan', aan te vinken.

dan kan je zelfs nog een 14|" op 100hz zetten... of hij het overleefd is een ander verhaal :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
op (hele) oude monitoren zit vaak niet eens een bescherming, dit kan dus leiden tot flikkerende onleesbare schermen of het defect raken van de hardware

opzich vind ik dit wel logisch... had je kunnen weten, had ff de specs van die monitor opgezocht ofzo.... beetje n00b eigenlijk

Verwijderd

Niet dus, hij blijft ongeveereen half uurtje aan dan krijg je wat rare dingen zoals de kleuren die gaan flippen, later krijg je een beeldscherm die alleen de kleur rood kan weergeven..
Pagina: 1