Toon posts:

hulp gevraagd bij pc probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik de pc aanzet gaat de pc niet meer aan..

de fan op de proc. begint wel te draaien.. maar verder doet hij niets.. de hd enz. beginnen ook niet te draaien..

nu is mijn vraag: is de mobo stuk? of is er iets met de cmos batterij aan de hand.

ik heb ooit eens gehad dat door een defecte cmos batterij de pc niet reageerde.. alleen ik kan het hier niet testen omdat ik geen andere batterij bij de hand heb.. en ik ga pas nieuwe onderdelen kopen als ik zeker weet wat het probleem is..

kan iemand me helpen?

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 18:16
Zit de PC speaker aangesloten? Zo nee, doen, dan hoor je als het goed is een aantal piepjes. In je mobo boekje staat dan wat dat betekend (meestal geheugen, soms videokaart).

Is het dat niet, doe wat iedereen doet en haal alles uit je pc en begin met voeding-mobo-geheugen-video en kijk of dat werkt.

Verwijderd

Topicstarter
geen piepjes helaas :(

en zelfs dat is geprobeerd... andere proc.. ander mem.. maar zelfde resultaat... andere videokaart werkt ook al niet..

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Loop even alle instellingen na die op het moederbord zitten (jumpers). Alles moet echt helemaal perfect staan!

Probeer eens een andere voeding dat wil soms ook nog wel eens helpen..

Mocht het dat niet zijn dan... sorry... *RIP*

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
de fan op de proc. begint wel te draaien.. maar verder doet hij niets.. de hd enz. beginnen ook niet te draaien..
trek je IDEkabels eens uit het moederbord. en kijk eens of die het dan doet :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 21:16

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Lijkt erop dat ie *RIP* is als ie nergens op reageerd, is het niet iets met je voeding BTW?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alles loskoppelen behalve voeding, Videokaart, proc. en mem. Doet ie dan nog niks even CMOS Reset doen met een bepaalde jumper. Welke dat is staat wel in het boekje

Verwijderd

Voeding of Mobo. even proberen en je weet het. succes

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Valkyre

Kitesurf FTW!

vergeet vooral niet een alleen de HDD voor de rest, geen cd en alles! of gewoon zonder IDE kabels kan ook!

iRacing Profiel

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:01
Misschien stom, maar zit er een ledje op je moederbord? Dan zou ik eens kijken of die brand, als je fans aan gaan lijkt het erop dat je voeding nog in orde is.
Als het ledje op je moederbord niet meer brand dan ligt daar waarschijnlijk je probleem.
Pagina: 1