"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Je moederbord ondersteunt dit niet, en je zal ook nergens een ide kabel vinden met meer dan 2 aansluitingen.
maximaal 2 op een IDE-drive..
Anders zal je over moet schakelen naar SCSI, kan je er een hele reeks aanhangen.
Anders zal je over moet schakelen naar SCSI, kan je er een hele reeks aanhangen.
Je maat lult, er kunnen er 2 opOp vrijdag 07 juni 2002 12:41 schreef Athos het volgende:
Hoeveel drives kunnen er op 1 IDE kabel? Ik meende altijd van twee (master, slave) maar volgens een maat van mij kunnen dit er best 3 zijn.
Nadere info is wenselijk gezien de aanschaf van een interne zipdrive (IDE) naast 2 cd-roms en 2 HD's op de aanwezige IDE poorten.
suc6
Kan echt wel
1 Master
1 Slave
1 Cable-select
* Varienaja neem mij maar niet serieus
1 Master
1 Slave
1 Cable-select
Siditamentis astuentis pactum.
Ik had het niet beter kunnen verwoordenOp vrijdag 07 juni 2002 12:44 schreef AMD_er het volgende:
[..]
Je maat lult, er kunnen er 2 op
suc6
8000WP op Z-W & 1800WP op Z
Žma·ten·naai·er (de ~ (m.)) [inf.]
1 iem. die zijn collega's verraadt
1 iem. die zijn collega's verraadt
Je maat heeft helemaal gelijk hoor... Een IDE kabel heeft 3 connectors, en er kunnen dus 3 drives op!
Jammer alleen dat je hem dan niet meer op je controller kunt aansluiten
Bedankt voor alle reacties. Ik vermoede al zoiets 
Als tweaker wordt ik ook wat ouder, dus ik hou het allemaal niet zo heel goed meer bij, maar toen ik jong was (*uche*) konden er ook maar 2 op.
Ach, noem het maar "whisfull thinking"
* Schonhose gaat even uitpluizen hoe duur een Ultra DMA 66 kaartje tegenwoordig kost
Als tweaker wordt ik ook wat ouder, dus ik hou het allemaal niet zo heel goed meer bij, maar toen ik jong was (*uche*) konden er ook maar 2 op.
Ach, noem het maar "whisfull thinking"
* Schonhose gaat even uitpluizen hoe duur een Ultra DMA 66 kaartje tegenwoordig kost
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Er kunnen er maar twee op want:
Er zijn twee draadjes Drive Select binnen de IDE kabel, Drive Select 0 en Drive Select 1. Een derde device zou Drive Select 2 moeten hebben en die is er niet.
Cable Select is een techniek die het MoBo (de IDE Controller) laat selecteren welke drive aangesloten wordt zonder dat dit hard op de drive ingesteld wordt.
Er zijn twee draadjes Drive Select binnen de IDE kabel, Drive Select 0 en Drive Select 1. Een derde device zou Drive Select 2 moeten hebben en die is er niet.
Cable Select is een techniek die het MoBo (de IDE Controller) laat selecteren welke drive aangesloten wordt zonder dat dit hard op de drive ingesteld wordt.
Nothing is a problem once you've debugged the code
hehe LOLOp vrijdag 07 juni 2002 13:04 schreef Croga het volgende:
Je maat heeft helemaal gelijk hoor... Een IDE kabel heeft 3 connectors, en er kunnen dus 3 drives op!
Toch heb ik hetzelfde gehoord:
[topic=517887/1/25]
[topic=517887/1/25]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()