Toon posts:

Chello-connection problems

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn COM21 modem(s)..

Ik krijg geen verbinding met Internet, nu heb ik al het 1 en ander nagekeken namelijk het volgende...

Mijn netwerkkaart werkt, wordt goed gedetecteerd en kan ook met andere pc's op mijn netwerk communiceren, als ik op mijn kabelmodem kijk zie ik dat het meest rechtse lampje niet brand.

Ff voor de indeling van de COM21 status-lampies:

1e v. Links: Voeding
2e v. Links: Chello verbinding
Middelste :Inkomend dataverkeer
2e v. Rechts:Uitgaand dataverkeer
1e v. Rechts:Verbinding met pc.

Nu heb ik dus een werkende kabel tussen mijn kabelmodem en mijn pc gehangen, nog steeds geen verbinding. Nu heb ik mijn Notebook met chello-settings aangesloten en met een werkend PCMCIA-kaartje geprobeerd en nog steeds geen verbinding...een andere COM21 modem gepakt(ja je spaart wat op de loop der jaren) en die geeft wel een pc-verbinding maar dan brand het 2e lampje van links niet...logisch MACADRES ONBEKEND BIJ CHELLO...

Wat te doen, persoonlijk denk ik kabelmodem kaduk??
HEBBEN DE TWEAKERS-GOEROES EEN IDEE???
Please help...thx...grts Azazel...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik heb me weleens laten vertellen, dat je weldegelijk een andere nic kan gebruiken bij chello. Echter voordat je dat gaat doen, zal je eerst het ip moeten releasen van de oude kaart.... :?
nou ja, daarna een ip renew op de nieuwe/andere kaart en het zou moeten werken...

Ik heb het zelf niet getest en om eerlijk te zijn vind ik het release verhaal een beetje merkwaardig. Maar stel dat het waar is... misschien heb jij er dan wat aan....

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ok....maar waarom zal ik een nieuwe kaart gaan gebruiken terwijl deze gewoon goed werkt??? Want ik kan gewoon Files-sharen voor andere pc in mijn netwerk...

vandaar....maar bedankt we schrijven 'm op.
Grts Azazel

Verwijderd

Tja, uit je verhaal blijkt dat je volgens mij een netwerk thuis hebt liggen. Ik weet niet wat voor netwerk je hebt liggen. Client-Server of Peer-2-Peer. Als je een Server hebt, met bijvoorbeeld winnt of novell, dan kan je gaan natten. Maar dan is wel de meest recente versie van of windows of novell aan te raden. In Win200 Adv Server gaat NATten heel makkelijk en in Novell 5.1 ook !!

(Windows NT en lager en alles onder Novell 5 gaat NAT ook wat omslachtiger..)

Trouwens, NAT = Network Address Translation
which basicly means :

1 Server, 2 Netwerkkaarten, aan kaart 1 hang je je COM21 (je aansluiting naar je public netwerk, oftwel internet) en aan kaart 2 hang je je private netwerk (je LAN thuis). Je zorgt ervoor dat je public netwerkkaart het ip adres incl subnet van je kabelmaatschappij krijgt (Als ik het goed las heb je Chello, dan moet je of een NT4 Server of een Win2K Adv Server nemen, want die kan je op dhcp instellen). Je private netwerkkaart stop je in je ip range van je netwerkje thuis en dan moet het geloof ik gaan werken... (alweer een tijdje geleden dat ik ergens heb geNATted !!)

Success

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Kijk of de link led wilt branden zoniet geen signal ..... , moet wel een 1op1 kabel zijn
knippert de oranje dan geen chello signal (veel sterkte met de helpdesk)
knipert groen oranje uit dan wel signaal maar een boutverbinding van chello (zie boven)
Dus 0800 1424 en blijft u aan de lijn....
Veel sterkte als het de chello kant is anders even goed kijken

Verwijderd

Topicstarter
Dart,

Ok, wat ik thuis heb is een NAT-net...met andere woorden in Server die ik als Gateway gebruik...dus 2 netwerkkaarten..etc. Maar wat ik ff duidelijk wil stellen is dat alle netwerkkaarten goed werken, het grootste probleem is dat mijn Kabelmodem mijn netwerkkaart niet wil zien....terwijl deze verder wel gewoon op mijn LAN werkt...

Niels,

Ik heb wel een Chello-verbinding tenminste het 2e lampje brand op mn kabelmodem..alleen het laatste lampie dus niet..en als die niet brand dan ook geen dataverkeer... je zal bijna denken dat het dus inderdaad bij Chello zit. Dit denk ik zelf wel...TENZIJ er iemand nog met een briljante ingeving komt....

Bedankt!!!!!

Grts Azazel

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:55
Voor dat natten is niet per se een NT server nodig. Winroute doet dat ook gewoon, maar dan onder win9x nt en 2000.
Wat een probleem met chello is:
Op het moment dat er maar 1 netwerk kaart in je pc zit krijg je een 24 uur durende ip lease van dhcp server. Dit ip is overigens altijd het zelfde, dus waarom dhcp gebruikt wordt is mij ook een raadsel.
Nu komt het vreemde: op het moment dat je een 2e nic in de pc gooit, wil de dhcp server opeens geen ip meer leveren. Oplossing: 2e nic eruit. wachten. ip krijgen. ip en subnet en gateway opschrijven. Toewijzen aan je internet nic. 2e nic erin stoppen, en alles werkt.
vraag me niet hoe het komt, maar dit is me al bij 3 klanten overkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Grim.

Ik ben gemigreerd vanuit Telekabel, ik heb zelf mn eigen netwerkkaart ingebouwd, en ik heb een ip-adres opgegeven, ik moet alle settings etc. zelf invoeren...dus geen dhcp voor mij...dus helaas dat valt af..

Hopend op meer response...grts Azazel

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 15:37 schreef Grimreaper het volgende:
Op het moment dat er maar 1 netwerk kaart in je pc zit krijg je een 24 uur durende ip lease van dhcp server. Dit ip is overigens altijd het zelfde, dus waarom dhcp gebruikt wordt is mij ook een raadsel.[/quote]OK, nu wordt ie dus helemaal leuk! >:) In het algemeen wordt het ipnummer constant gelijk gehouden. Helaas heten we niet voor niets Chello. In mijn geval hebben ze toch al twee keer mijn IP adres verwisseld :(
Dat zal natuurlijk niet bij jouw klanten gebeuren, aangezien ze nu statisch geconfigureerd zijn. Maar let op! Wat als een willekeurige Chello klant hun ip adres krijgt toegewezen? Dan krijg je dus lekkere ip conflicten... Ik weet niet of Chello hier echt blij mee zal zijn iig... :?

Nou ja, het is maar dat je het weet.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Nou in dat geval hebje gelijk...er is 1 voordeel...ik kan dus binnen mijn IP-range gewoon met een 5-tal niet gemelde netwerkkaarten online komen...probleem is wanneer er iemand online komt met een zelfde IP-Adres..kortom een ander ip-adres zoeken...

Wel grappig...record staat met 5 machines 1 maand zonder conflicts..wel grappig d8 ik zo..maar ja dit lost niet mijn probleem op.

Grts Azazel

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

oplossing: debian

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
Sorry...debian???

I don't get it....of dit heel fout is??
Please explain...

Grts Azazel

Verwijderd

Ok volgens mijn chello "huis" tech ;)

Ok zo ik heb chello hier vaak over de vloer...

Mar volgens hem moet je gewoon ieder kabel modem junnen aansluiten ik heb hier nog een RCA kabel modem van @home uit amerika en die kan ik gewoon gebruiken......

DUS kabel modem mac adres is alleen van toe passing voor chello managment.....

Klein voordeeltje is dat ik nu niet meer afgekneopen ben :|

Maar ok zoals ik al zei een ander kabel modem mag niks uitmaken ...als het dus niet werkt bel chello .....sorry...

Verwijderd

Topicstarter
Okay.. bedankt voor alle reply's Chello bellen it is...misschien kan ik dan ook 800 piekjes teeug krijgen :)

C YA!!!!!!! Van mij part kan deze posting weg!
Pagina: 1